Miskraam of niet?

Vandaag ben ik 5 weken en 6 dagen zwanger van mijn 2e kindje gister avond tijdens het afvegen had ik heel licht op het wc papier wat donkerbruine afscheiding. Volgende chatgbt kan dit normaal zijn en gebeurd het vaker in de eerste weken van een zwangerschap. Maar ik heb dit bij mijn eerste helemaal niet gehad nu ben ik bang.. herkent iemand dit en ging het wel gewoon goed en hoorde dit erbij? Ik word medisch dus ben bang dat ik niet meteen terecht kan voor een echo in het ziekenhuis en dan ik moet wachten tot de 8 weken als ik een afspraak heb..

Donkerbruin bloed is oud bloed. Dat gewoon nu pas mee naar buiten komt. Zegt verder niets over een miskraam, daar komt vers bloed in wat grotere hoeveelheden bij aan te pas.

Voor een beetje bruin hoef je niet meteen te bellen. Op een echo zo vroeg zie je vaak ook nog vrij weinig, hetgeen ook weer onzekerheid geeft. Waarom je op woensdag dan een pretecho hebt, snap ik ook niet. Als je helderrood bloedverlies met krampen krijgt, dan zou ik bellen. Ik zou chatGPT ook niet meer raadplegen, aangezienje het antwoordniet gelooft. Bij zorgen kan je nog steeds het beste je eigen verloskundige/arts bellen. Dan krijg je toch het eest betrouwbare antwoord.

De pret echo hadden wij ook bij de eerste gedaan op het zelfde termijn dat geeft ons bevestiging en toen zagen wij het hartje voor het eerst kloppen. De (wacht weken) tot de echte eerste echo zijn erg lang dat weet iedereen die een positieve test heeft gehad. Je wilt het dan graag zien.

Terug
Bovenaan