Miskraam of toch niet?

<p>Hopelijk kan ik via dit medium met anderen in contact komen. Ik ben nu 6,5 week zwanger van mijn eerste. Ik heb een erg drukke baan en merkte gisteren bij thuiskomst pas dat ik waarschijnlijk al een paar uur aan het vloeien was. Ik had al een inlegkruisje in omdat ik 2 dagen iets gelige uitvloei had. Dat heb ik normaal ook best vaak dus maakte mij daar geen zorgen om. Nu was het inlegkruisje doorweekt rood/bruin en heb ik wat steekjes. Er zat geen weefsel bij. Is dit een miskraam? Heb de verloskundige gebeld die zegt afwachten en volgende week opnieuw een zwangerschapstest doen. Heb over 2 weken mijn eerste echo. Ik verlies nu nog enkele druppels bruine afscheiding, maar geen helder bloed. Ik vind het allemaal zo spannend! Ben nog wel kotsmisselijk :p. Wie herkend dit en kan me evt geruststellen?</p>

Oei dat is lastig ja!
Ik heb zelf 2 miskramen gehad dus weet hoe je je voelt. Wou dat ik je gerust kon stellen maar weet uit ervaring dat dat lastig is. 
Wel een positief teken dat je nog misselijk bent. Bij mij namen de kwaaltjes af op het moment dat het vloeien begon en toen ging het ook snel. Maar meer als afwachten kun je niet doen helaas. 
Heel veel sterkte ermee! Ik hoop voor je mee dat het goed blijft gaan, je hoort nml ook genoeg verhalen over bloedverlies en dat er niks aan de hand is! ?

Ja dit is heel lastig inderdaad.
Mijn ervaring met een miskraam begon met een klein beetje bruin bloed bij afvegen  ‘s avonds en dat werd de volgende dag helder rood en veel meer. 
Meer dan afwachten kan je denk ik niet doen helaas. En als je echt twijfeld of het zeker wil weten vragen voor een eerdere echo? 

Wat vervelend, en dan vooral de onzekerheid met wachten! Mag ik vragen waarom ze niet al eerder een echo maken? 
Ik had wat bloedverlies met 5 weken + 5 dagen en met 6 weken. Ik stond toen nog onder controle in het ziekenhuis (ivm medicatie om zwanger te raken). Ik heb beide keren gebeld en mocht ook beide keren die dag nog langskomen voor een echo! Alles was gelukkig in orde. Bij 5 weken + 5 dagen zagen ze zelfs het hartje al kloppen, dus bij jou zouden ze nu toch ook een echo moeten kunnen maken lijkt mij. 
Heel veel sterkte in ieder geval met wachten, hopelijk toch nog een gezond kindje voor je! 

Hey!

ik heb bloedverlies gehad vanaf 6 weken tot aan week 8. Elke dag een klein beetje. Ik had geen behoefte aan maandverband, zo erg was het niet. Ik mocht wel even langskomen voor een echo, en alles was prima! Na week 8 is het opgehouden. Verloskundige kon het niet verklaren, ze zei dat mijn baarmoedermond gevoelig kon zijn, en dat de bloedingen daardoor komen. 
Tot de dag van vandaag (17 weekjes zwanger) gaat alles goed gelukkig!
bloedverlies betekent niet direct een mikraam. Ik hoop het beste voor jou, liefs??

Hoi meiden, bedankt voor jullie woorden. Ik verlies nog steeds enkele druppels bruine uitvloei. Ben erg moe, nog steeds misselijk, brandend maagzuur, geen krampen meer, maar nu sinds 2 nachten nieuwe symptomen: slapende armen :s. Al deze kwaaltjes geven me nog een beetje hoop dat het goed zit. De verloskundige zei dat ze op een echo waarschijnlijk nog niks kan zien dus dat we het beter even af kunnen wachten. Ik heb besloten het vandaag vast aan mijn baas te vertellen zodat ze weet waarom ik me anders gedraag en ik evt wat vaker "even weg moet". Ik wilde wachten tot na de eerste echo maar als dit mis gaat is het handiger dat ze het al weet. Alvast bedankt voor alles!

Verstandig om het al te vertellen, had ik ook gedaan in die situatie.
ik kon al met 4weken terecht bij de verloskundige voor een echo omdat ik heel veel pijn had. Achteraf niks aan de hand geweest.
Maar wellicht kan je aandringen bij je verloskundige om nu een echo te krijgen? Of een andere verloskundige proberen?
heel veel sterkte, hopelijk is alles in orde!

Terug
Bovenaan