Miskraam of toch nog zwanger ?

<p>Hoi allemaal, </p><p>8 mei heb ik mijn spiraal, na hem 3,5 jaar te hebben gehad, er uit laten halen. Na het verwijderen van de spiraal denk ik woensdag 7 juni voor het eerst weer een eisprong gevoeld te hebben. (Tijdens mijn spiraal had ik steeds rond de 21ste van de maand licht bloedverlies) ik ga er dus nu ook vanuit dat mijn menstruatieweek afgelopen woensdag (21-6) had moeten beginnen. Dat leek te kloppen aangezien ik die woensdag en donderdag bruin bloedverlies heb gehad (alleen na ontlasting wat vegen). Die vrijdag had ik geen bruin verlies en heb ik eind van de middag een zwangerschapstest gedaan (puur vanuit gevoel zwanger te zijn) en die gaf een licht positief streepje. De volgende ochtend (afgelopen zaterdag) was het streepje 2x zo donker geworden, maar het werd wel gelijk gevolgd door donker rood/rozig/bruin bloedverlies (ook alleen met vegen, maar wel iets meer dan het eerdere bruine, er zaten ook een paar klontjes bij leek het). Hierdoor ben ik bang dat ik een miskraam heb gehad (ik heb al de hele week lichte menstruatieachtige krampjes, niet pijnlijk..). Zondag is het weer over gegaan op alleen bruin verlies en vanochtend (maandag) heb ik weer een test gedaan en het streepje was tenopzichte van zaterdag wel weer verdubbeld.. tevens heb ik vandaag ook weer bruin verlies gehad.. </p><p> </p><p>Wat denken jullie dat dit is ? Heb ik een miskraam gehad of ben ik nog zwanger ? </p>

<p>Evi, ik heb een miskraam moeten opwekken bij 9 week, je bent natuurlijk nog niet zo ver, maaar dat ging met flink bloedverlies en krampen.</p><p>Heb je al contact gehad met een verloskundige ?</p><p>Voor de 1e echo? Zou daar je verhaal even mee bespreken.</p>

<p>Hoi Iris, bedankt voor je reactie! Wat een nare ervaring, gaat het inmiddels al weer beter? Heb jij bij die zwangerschap toen ook dat soort bloedingen gehad zoals ik beschreef ? </p><p>Ik heb nog geen verloskundige en ik heb ook nog geen contact gehad met me huisarts. Ik heb net een nieuwe huisarts, dus die drempel voelt nog zo hoog.. daarom hoop ik hier alvast wat ervaringen te delen.. </p><p>Ik ben wel van plan om contact op te gaan nemen deze week, zal er toch aan moeten geloven. </p>

<p>Hey evi,</p><p>ik heb in februari een miskraam gehad! Bij mij ging het er ook aardig heftig aan toe en dan weet je zeker dat het een miskraam is. Ik had dagen ervoor ook bij afvegen wel bloed maar dat was nog zeker geen miskraam.</p><p>Afwachten dat is het enige wat je kunt helaas en anders idd even met de verloskundige bellen. Sterkte en hopen dat je gewoon zwanger bent en blijft:).</p><p>gr Kirby </p>

<p>Nee ik had geen voortijdig bloedverlies, maar bedoelde aan te geven dat een miskraam in mijn ervaring echt met veel bloed is, snel een verloskundige in je buurt bellen! Kan rechtstreeks hooor niet via je huisarts</p>

<p>Goedemorgen,</p><p> </p><p>ik zou inderdaad toch echt zo snel mogelijk een afspraak maken bij een verloskundige met dit verhaal.</p><p>ook ik heb een miskraam gehad maar dat waren geen menstruatie krampjes en licht bloedverlies. Ik had echt weeen en veel bloedverlies.</p><p>Als je de vk belt, kunnen zij kijken hoe het ervoor staat</p>

<p>Hey Evi, ik heb 4,5 week geleden een miskraam gehad bij 5,5 week zwangerschap. Ik kreeg zaterdags menstruatieachtige buikklachten en toen begon er een klein beetje bloedverlies, wat in de loop van de dag steeds een klein beetje erger werd. Op zich was dit nog goed te doen. 's Nachts verloor ik al een stuk meer bloed en zaten er ook wat stolseltjes in. Die zondag heb ik de hele dag met krampen/buikpijn op de bank geleden en bleef het bloedverlies aanhouden, die maandag werd het weer een klein beetje minder. Heb toen maandagochtend de verloskundige gebeld, omdat ze in mijn ogen (bleek achteraf ook zo te zijn) toch nog niets konden doen omdat ik nog zo pril zwanger was. Er werd mij aangeraden om pas met 7 weken langs te komen omdat ze dan pas evt hartactie kunnen waarnemen met de echo. Uiteindelijk heb ik dit niet laten doen, omdat ik 2 negatieve testen gehad heb daarna en ik me verder goed voelde. Nu in afwachting van mijn eerste menstruatie, heb 1,5 week geleden weer een eisprong gehad :)</p><p>Ik zou zeggen: bel gewoon een verloskundige in je omgeving, misschien kun je daar al wel terecht! Misschien hanteren zij wel een ander protocol dan mijn verloskundige hierin :).</p>

<p>Bedankt voor het reageren allemaal, super fijn!</p><p>Gisteravond ongeveer een uur lang pijnlijke krampen gehad, met helaas wel rood bloedverlies. Die krampen werden daarna wel iets minderen pijnlijk en vandaag heb ik weer de gehele dag menstruatieachtige krampen, met helaas nog steeds rood bloedverlies. Ik ga er dus vanuit dat ik een miskraam heb. Mijn huisarts heb ik net gebeld en zij denkt dit ook.</p><p>Ik moet verder van de huisarts gewoon afwachten en hoef alleen terug te bellen als de pijn echt nog veel erger wordt of wanneer ik koorts krijg. Zo niet, dan mag ik doorgaan voor de volgende ronde.. Maar nu eerst dit verwerken! :(</p>

Terug
Bovenaan