miskraam of toch nog zwanger?

Hoi,

Misschien heeft iemand dit ook zo ervaren.
vorige week dinsdag test gedaan en zwanger (15 aug 1e dag laatste menstr), naar huisarts geweest de dag er na en vervolgens op donderdag een klein beetje bloed verloren, vrijdag kramp en wat meer bloed (wel goed met tampon op te vangen, normale menstruatie echt meer bloed, maar het was wel rood) en ook zaterdagnacht kramp. de dagen erna alleen bruin bloedverlies, niet super veel. Ik had vorige week echt zwangerschapskwaaltjes (misselijk, brandend maagzuur, steken bij baarmoeder) en nu niets meer. Ik denk zelf dat het een vroege miskraam is. de ass. die ik vorige week sprak dacht ook dat het een beginnende miskraam was. ik heb pas 16 okt een echo (dit ivm de grootte van mijn eierstokken).
maar hoe langer het duurt hoe meer ik ga twijfelen, ik heb voor mijn gevoel toch eigenlijk maar heel weinig bloed verloren.

wie was er nog meer in twijfell?

maike

Hoi Maike

Het moeilijk om zo te zeggen, maar als je krampen had zo het een miskraam kunnen beteken.
Ik zou toch even contact opnemen met de h.arts of de verloskundige als je je daar al had aangemeld.
Sterkte

Liefs, sarah

Hallo Maike,

Ik wil je niet ontmoedigen maar waarschijnlijk heb je wel een miskraam
gehad Het hoeft niet natuurlijk, het kan ook een innestelingsbloeding
zijn geweest.

Ik heb ook een miskraam gehad toen ik 4 weken en 5 dagen zwanger was.
Ook heb ik niet veel bloed verlies gehad. Ik had voor de bloeding begon
ook zwangerschaps verschijnselen en die waren een dag voor de bloeding
in eens verdwenen.

Heb je al weer een zwangerschapstest gedaan?

Kun je niet eeder komen voor een afspraak, 16 oktober is nog heel ver
weg. Ook om dat je gaat twijfelen of het wel een miskraam is geweest.

Ik wens je succes.

Groetjes Marije

Hallo,

Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan en vragen om een bloedonderzoek en een echo. Een urinetest geeft ook na een miskraam nog een hele tijd een positieve uitslag, in het bloed kunnen ze de hoeveelheid hormoon meten, daar heb je dus meer aan. En op een echo kunnen ze zien hoe het er van binnen uitzet, in het positieve geval: met kindje, in het negatieve geval hopelijk schoon en leeg.

Ik hoop heel erg voor je dat je nog gewoon zwanger bent. Kan best hoor, maar die kramp vind ik niet lekker klinken.

Veel sterkte,

Zeeuws Meisje

Hoi Maike,

Vervelend he die onzekerheid. Ik heb volgens mij op 15 september een miskraam. Op die dag een wat grotere bloedprop verloren en voor de rest gewoon bloed verloren als een menstruatie.
Ik heb 3 oktober een echo, omdat ze eerder toch niks schijnen te kunnen zien als het er nog zit.
Maar ik vrees toch echt dat het een miskraam was. Heb trouwens alleen menstruatiekrampen gehad. Voor de rest viel het mee.

Ik ga er maar van uit dat we weer lekker gaan klussen. En hopen dat ik weer snel zwanger ben. Dat hoop ik voor jou ook als het echt mis gegaan is.

Sterkte ermee.

hai maike,

ik vind het erg om te horen dat je een bloeding hebt gehad.
ik hoop niet dat het een miskraam is. ikzelf heb met 6 weken een bloeding gehad. helderrood was het.
ik ben direct naar het ziekenhuis gegaan ( ik had nog geen verloskundige) en daar heb ik een echo gehad. er is pas hartactie met 7 weken dus moest ik een week in spanning zitten. de hele week bleef ik bloedverlies hebben, eerst helderrood en toen bruinig.
in de zevende week een echo gehad, er was toen hartactie.
het bleek een innestelingsbloeding te zijn. met 8 weken ook nog bloed verloren en dat bleek bloed te zijn die overgebleven was nog van de innestelingsbloeding.
ik ben nu 21 weken zwanger. ik hoop dat het bij jou ook een misser is.

ps mocht het toch blijken dat je de baby verloren bent, trek je niks aan van de standaardpraat van: het is beter zo of wat dan ook. niet naar luisteren ok?
ik heb vorig jaar mijn kindje verloren met 12 weken en ik kreeg dat gepraat ook over me heen, en het doet pijn wat ze zeggen.

succes en misschien lees ik rond de 16de van oktober wel hoe je echo is afgelopen.

groetjes Miranda

Hoi Maike,

Ik maak nu bijna precies hetzelfde mee als jij.
Afgelopen maandag begon ik wat bloed te verliezen met daarbij buikpijn en rugpijn. Niet heel veel bloed, wel gewoon rood. Bijna ook alleen maar bloedverlies gehad op het toilet, verder niet. Daarna nog een paar druppels bruin bloedverlies.
Donderdag en vrijdag was ik nog heel erg misselijk, daaruit putte ik hoop dat ik nog zwanger zou zijn, maar dat kan ook de stress zijn geweest. De laatste twee dagen heb ik helemaal geen kwaaltjes meer.
Ik was maandag in het ziekenhuis en toen hebben ze een inwendige echo gemaakt, waarop niets te zien was, hij zij heel voorzichtig dat dit misschien ook kon komen omdat het vruchtje nog heel klein is, maar duidelijk was dat hij daar niet echt veel hoop in had.
Bij hebben ze bloed geprikt en dat doen ze volgende week weer, dan kunnen ze aan de waarde van het HCG uitsluitsel geven.
Net als jij krijg ook ik de uitslag (dit dan aan de hand van die waarden) op maandag 16 oktober.

Het lijkt wel heel lang te duren allemaal. Eerder deze week haalde ik dus nog hoop uit mijn misselijkheid, maar nu denk ik zelf dat ik inderdaad een miskraam heb gehad. Maar aan de andere kant twijfel ik dan ook weer, omdat ik heel weinig bloed heb verloren.

Het verhaal van Miranda geeft dan ineens weer wat extra hoop.

Nog een week in twijfel.

Sterkte en hopelijk hebben we volgende week beter nieuws, en zo niet, dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn. Dat is, vind ik, altijd nog beter dan die twijfel.
Misschien dat we hier iets voor elkaar kunnen betekenen komende week (en daarna).

Groetjes Elise

Pff, waarom moet het ook samen gaan met zoveel onzekerheid.....
Kan ook alleen maar zeggen, afw8en.....
Heel veel sterkte dames!

En schrijf hier lekker van je af.

Groetjes Jess

Terug
Bovenaan