Miskraam of zal het toch goed blijven gaan???‍♀️

<p>Vandaag 5 weken en 5 dagen 1e zwangerschap.</p><p>Vanmorgen misselijk naar het werk gegaan. Na wat steken in mijn baarmoeder toch maar even naar het toilet gegaan. En ja bloedverlies.. gelijk in paniek want dat kon in mijn ogen niet goed zijn. Ik belde de verloskundige vertelde mijn verhaal en zij zei wat ik dacht.. dit klinkt als een miskraam. Verdrietig en teleurgesteld spraken we af dat ze s’middags weer terug zou bellen om te kijken hoe het met me ging. Na een uurtje of twee leken de steken en het bloeden wat minder te worden. Rond 14:00 belde de verloskundige terug en ik vertelde haar ditzelfde. Nu klonk ze toch wat positiever en gaf aan dat het dan misschien toch nog goed zou kunnen gaan het kan twee kanten op. Ergens toch weer hoop gekregen. Maar het valt me op dat mijn borsten minder pijn doen dan gisteren. Iemand een zelfde soort verhaal? <br />Ik weet niet zo goed waar ik aan toe ben.</p><p>Liefs R</p><p> </p>

Lieve R,

Ik heb helaas geen antwoorden voor je, maar ik begrijp hoe je je voelt. Verscheurd tussen hoop en vrees.

Probeer in het nu te blijven. Je hebt alleen dit moment - dat is alles wat je hoeft te dragen.

Liefs

Helaas heb ik hetzelfde gehad. Kreeg op zaterdag licht bloedverlies en lage rugpijn. VK gebeld en die zei ohhhh maak je geen zorgen dat is normaal. Daarna bleef ik heel licht bloedverlies houden en op maandag was dit echt veel erger. Andere VK gebeld gezien mijn eigen VK niet echt wilde luisteren, ik mocht direct komen voor een echo. En helaas was mijn baarmoeder leeg. Toch bloed geprikt want misschien was er niks te zien ivm een te vroege zwangerschap, maar HCG waarde was maar 246 en 3 dagen later maar 42. Dat was uiteindelijk doorslaggevend dat ik een miskraam heb gehad.
Nu weer 4/5 weken zwanger en nog steeds bang en iedere keer kijken of ik bloed plas.

Ooh wat heftig voor je! Is dit de eerste keer weer zwanger na je miskraam? Heb je naast bloedverlies ook constante krampen gehad of was dit wisselend?
Bij mij was het bloedverlies wel gelijk hevig.. het stopt ook steeds weer en begint dan weer. Verder geen stolsels of weefsel verloren nog dus ik denk dat het bij mij ook wastgesteld moet worden door nog een keer HCG te laten prikken. De laatste keer was deze 225. 
Leef op het moment echt tussen hoop hen vrees. Weet niet zo goed waar ik aan toe ben. Ik bereid me voor op verlies maar het kan volgens de verloskundige nog twee kanten op...

Dit is de eerste zwangerschap na de miskraam. Heb eergisteren bloed geprikt en mijn HCG was 1110. De vorige keer 2 dagen na het eerste bloedverlies geprikt en HCG was toen 246. Ik had met het bloedverlies vooral lage rugpijn en zeurderige buikpijn, alsof je ongesteld moet worden. De 2e keer bloedprikken was mijn HCG maar 42. Dus helaas was dat natuurlijk doorslaggevend dat ik helaas een miskraam had gehad. Nu ben ik voorzichtig blij, morgen weer prikken en hopen dat mijn HCG minimaal 35% gestegen is.
Jij heel veel sterkte, je hebt natuurlijk nog heel veel hoop, en hoe moeilijk het ook is probeer je voor te bereiden op het ergste.

Heb ook een vrij hevige bloeding gehad met 6 weken van anderhalve dag de verloskundige niet gebeld had 2 dagen later toch afspraak staan en als het mis ging kunnen ze er toch niks aan doen maar nu 14 weken zwanger en alles gaat goed

Terug
Bovenaan