Miskraam opgewerkt en nu .....

Hoi allemaal ,

Stiekem ben ik blij dat ik het even van me af kan schrijven....

Vandaag zouden we 9 weken zwanger zijn maar helaas kwamen we er dinsdag achter dat het hartje niet meer klopte (op een vroege echo helaas wel het hartje gezien dus een behoorlijke klap) .... we hebben direct aangepakt omdat ik het niet aan kon om af te wachten ,
Ik ben begonnen met medicijnen (cytotec) om de miskraam op te wekken, heb het idee dat dit wel goed is gegaan met wel helaas veel bloedverlies en krampen. Vanavond neem ik de laatste 2 pillen in en dan voor mijn gevoel heb ik het lichamelijk gezien ‘achter de rug’ , alleen nu heb ik pas 31 okt een afspraak bij de gynaecoloog om te kijken of ik ‘schoon’ ben ... alleen mijn gevoel speelt op en ik wil dit zo snel mogelijk allemaal vergeten en verder gaan , ik weet dat ik met seks moet wachten tot het bloedverlies gestopt is (dit gaan we ook zeker doen) maar daarna zou ik toch graag met m’n vriend weer willen genieten en weer proberen. Alleen nu is mijn vraag , zouden jullie wachten met seks tot na de controle afspraak? Die pas over 11 dagen is vanaf nu ... of je eigen gevoel volgen?
Heeft iemand dit nog meer meegemaakt ? Ik vind het persoonlijk fijn om het met iemand er over te hebben dat ik toch een beetje m’n vragen kwijt kan!

Liefsx
 
Hallo :) Helaas kan ik mezelf wel wat herkennen in jouw verhaal... Wij hebben in 2015 ook een miskraam gehad. Eerst een goede echo, en 2 dagen nadien is het vruchtje gestorven. Jammer, maar zulke dingen gebeuren spijtig genoeg vaker dan we denken. 
Bij ons is het afkomen van het vruchtje ook opgewekt door medicatie (tot 2x toe), elke keer met hevige bloeding en veel pijnkrampen. Uiteindelijk hebben we (na een maand pas) nog een curettage moeten laten uitvoeren omdat het vruchtje nog vast zat in mijn baarmoeder. 
Wij wilden ook graag zo snel mogelijk weer 'aan de slag', maar wij hebben wel gewacht tot na de controle. Daar bleek het dan toch uiteindelijk nog niet in orde te zijn, ondanks de pijn en het bloedverlies. 
Helaas is dit dan uitgedraaid op nog langer wachten met intiem zijn tot na de genezing van de curettage.
Hopelijk is het bij jou wel afgekomen, en kan je snel weer aan de slag :) xxx
 
Hoi Caro89
wat een heftig verhaal ook ? hoe heb je de medicatie moeten nemen? Ik vind het heel moeilijk om te zeggen ik ben het al kwijt want weet niet wat ik moet verwachten ... ik heb in totaal 8 pillen moeten nemen, 2 dagen achter elkaar en een dag van te voren iets anders voor de baarmoedermond zacht te maken. Verloor je ook nog veel bloed voor de controle na de medicatie ? Ze hebben tegen mij gezegd als het bloeden is gestopt of bijna niks meer is het 9 van de 10 keer goed is ... 
Ik hoop dat je het een plekje heb kunnen geven ?
liefsx 
 
Hoi Bxxx,
ik heb 3 weken geleden het zelfde 
ondergaan.
Na iets meer dan een week was de
bloeding klaar.
Ik was begonnen met de pillen op 
donderdagmiddag en de maandag erna
had ik gelijk de controle.
Sinds afgelopen zondag gelukkig ook geen
positieve zwangerschapstest meer.
We hopen nu snel weer op een eisprong om het
opnieuw te proberen.
Sterkte!
Groetjes Leonie
 
Hey Leonie! 
Dan mocht je al wel snel terug komen op controle zeg! Ik moet 2 weken wachten helaas .... 
ik ga ook maandag maar even testen aanschaffen om toch te kijken wanneer het hormoon uit m’n lichaam is dat we niet voor vervelende verassingen komen te staan! 
jullie ook veel sterkte en hopen op snel weer succes
liefsx
 
Ja dat verbaasde mij toen ook dat ik zo snel op controle kon komen.
Ik heb een kleine 3 weken positief getest. Was mij niet verteld dat dat zo kon zijn.
Misschien ben jij er sneller vanaf des te eerder weer een eisprong?
Groetjes 
 
Terug
Bovenaan