Miskraam opwekken dmv tabletten: iemand ervaring???

Ik ga waarschijnlijk een miskraam krijgen. Vorige week zag de echo van 10 weken er niet goed uit. Het vruchtje is waarschijnlijk overleden met 8 weken maar zit er dus nog steeds.

Ik wil voorlopig even afwachten maar niet tot in de eeuwigheid. Daarbij gaan we over een maandje met vakantie en dan wil ik uiteraard van deze ellende af zijn. Nu kan ik dus kiezen voor een curettage maar ik heb ook begrepen dat je mbv tabletten een miskraa \m kan opwekken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mirjam

Hoi Mirjam.

Wat een klap he als je hoort dat de zwangerschap niet meer intact is.
Ik heb zelf ook 2 miskramen gehad.
Zelf net een curretage achter de rug, die me 100 procent mee viel.
Als ik het vergelijk met onze 1e miskraam die we af gewacht hebben, ben ik hier sneller lichamelijk weer van op geknapt.
De tabletten vond onze gyn niet wat volgens haar deed het vaak maar weinig.
Maar je hoort verschillende berichten hier over.
Kan me voorstellen met het oog op je vakantie dat je de "miskraam " (vind het overigens een rotwoord!) kwijt wilt zijn.
Succes in het maken van je/jullie keuze.

Gr. Ccor.

He Mirjam,

Vervelend te horen dat ook jij een miskraam hebt.   Veel sterkte gewenst met het verwerken ervan.

Ik heb zelf geen ervaring met het opwekken dmv pillen, dus kan je daar helaas niet mee helpen. Wel heb ik een curettage gehad, en dat viel 100% mee. Nergens last van gehad gelukkig.

Hoop dat het bij jou alsnog snel vanzelf naar buiten komt, want dat is uiteraard wel het beste, maar als dat niet het geval is, zorg er dan wel voor dat je voor je vakantie ervanaf bent.
Ik heb namelijk de curettage gehad net voordat we op vakantie naar het buitenland gingen, en mijn gyn wilde niet het risico lopen dat het er op vaknatie uit kwam en ik daar in het ziekenhuis belandde. Bovendien, is je vakantie dan ook naar de knoppen. Als je er vantevoren vanaf bent (is mijn ervaring) kun je in ieder geval lekker bijkomen op vakantie en je gedachten verzetten.

Veel sterkte ermee en toch alvast een fijne vakantie gewenst.

groetjes,
Dion

Hoi Mirjam

Wat vervelend voor je dat het mis is gegaan.

Ikzelf heb deze tabletten nooit gebruikt maar mijn vriendin wel. Waar het op uitliep was dat ze uiteindelijk nog gecurreteerd moest worden omdat niet alles had losgelaten. Ze is er uiteindelijk zo'n 2 weken mee onder de pannen geweest en heeft veel pijn gehad (buikkrampen die net zo erg waren als weeen).
Ook mijn gynaecoloog raadde het  af om de reden die mijn vriendin dus is overkomen. Er is een 'gevaar' dat niet alles loskomt.
Ikzelf heb vorig jaar oktober een curretage ondergaan en ik ben erg blij dat ik dat heb gedaan. Het viel me heel erg mee; ik heb geen pijn gehad en het bloedverlies was na 2 dagen nog maar minimaal.
Ik ben daarna meteen weer zwanger geworden dus het heeft bij mij ook geen nadelige gevolgen gehad voor wat betreft de vruchtbaarheid. Ik ben  2 augustus uitgerekend van een knulletje.....
Dus als je voor zekerheid gaat, zou ik een curretage aanraden. Daarnaast vond ik het fijne eraan dat je de miskraam ook niet bewust meemaakt omdat je onder narcose bent. En als je het ziekenhuis uitgaat, weet je gewoon dat het hoofdstuk is afgesloten. Dat geeft toch rust.

Succes de komende tijd.

Groetjes,
Maike

Hallo Mirjam,

Ik heb 3 maanden geleden een miskraam opgewekt d.m.v. tabletten, ik had een MA waar we met 11 weken achterkwamen, het kindje was met 6 weken gestopt met groeien.   Ik vond het prettig om de miskraam op te wekken met de tabletten, ik kreeg   4 tabletten, die ik bij mezelf moest inbrengen, na een aantal uur begon de   miskraam en na ruim een halve dag verloor ik hetgeen ik moest verliezen, bij de nacontrole bleek alles weg te zijn, het vloeien is heel erg mee gevallen en omdat ik wist dat het pijn kon doen heb ik 2 keer 2 paracetamols geslikt uit voorzorg. Grote voordeel vond ik dat ik lekker in mijn eigen huis was en een curretage is mij bespaard gebleven dat vond ik erg fijn. Ik wens jou heel veel sterkte en hopelijk voel je je snel weer de oude straks en als je er weer aan toe bent op naar een gezonde zwangerschap.

Lieve groetjes Inge

Nou wij zitten zo'n beetje in hetzelfde schuitje meid..
Afwachten duurt altijd lang!
Ik heb alvast wel, en dat is misschien voor jou ook een tip, een afspraak bij de gyneacoloog gemaakt voor het consult-gesprek.
Je krijgt namelijk bij de gyneacoloog eerst een gesprekje.. ik moet dus 30-7 bij de VK terugkomen voor een echo en daarna heb ik 2-8 bij de gyneacoloog in het ziekenhuis een afspraak! Dan staat die afspraak maar..
Heb wel gehoord dat er tabletjes zijn om een miskraam op te wekken, maar als er dan vervolgens nog niet alles uit is en je wel een hoop krampen hebt gehad is het ook geen pretje.. Dan maar curreteren.. dan weet ik zeker dat het allemaal weg is! Want dat heb ik nu wel heel erg.. laat het maar komen, dan ben ik er vanaf!!
Heb jij dat niet?

Hopelijk zijn we er allebei snel en op een natuurlijke manier vanaf en dan gaan we op het gemak voor een volgende zwangerschap!

Heel veel sterkte meid en als ik je ergens mee kan helpen..

d_vannijnatten@hetnet.nl

Wellicht kunnen we msnen ofzo..

Liefs Debby

Ik heb vandaag duidelijke menstruatie-achtige krampen. Heb daarnet even met de vk gebeld en die zei dat dit wellicht het begin van de miskraam is en ik op korte termijn ook bloedverlies kan verwachten. Ik hoop maar dat het doorzet omdat ik het liever op de naturlijke weg kwijtraak dan via een curettage. Maar ik blijf natuurlijk ook niet wachten totdat ik een ons weeg. Dus daarnet ook even aan de vk gevraagd wat reeel is qua wachttermijn. Haar reactie was dat die krampen dus op een beginnende miskraam kunnen duiden en het dus zinvol is om nog even te wachten, maar dat ik uiteindelijk zelf mag beslissen tot wanneer. Een curettage schijnen ze vrij snel te kunnen regelen hier in het ziekenhuis.
Het liefst heb dit dit zo snel en makkelijk mogelijk achter de rug zodat ik weer vooruit kan kijken en hopelijk weer snel zwanger kan worden.

Mirjam

Hallo dames,

Helaas moest ik dezelfde keuze maken als jullie. Ik had gekozen voor het opwekken van de MK dmv tabletten, daar ben ik afgelopen maandag om 20.00 mee begonnen, en om de 3 uur moest ik tabletten inbrengen. Na ongeveer 2 uur begon de pijn, maar het was geen buikpuin wat ik verwacht had maar hele aparte rugpijn (dit bleken achteraf rugweeën te zijn), dit ging de hele avond en nacht door en pas tegen de ochtend begon ik te bloeden, dit ging best heftig maar het was te doen. Om half 2 moest ik het ziekenhuis zijn om te controleren of de baarmoeder leeg was, dit bleek nog niet het geval te zijn en een uur later lag ik op de operatietafel. Ik baalde natuurlijk als een stekker want al die pijn en ellende was dus voor niks geweest!! Ik moet eerlijk zeggen dat de curretage mij erg is meegevallen. En nu een dag later ben ik weer volledig hersteld. Ik kan het natuurlijk niet voor je beoordelen, maar met een vakantie in de planning zou ik denk ik gaan voor een curretage. Ik hoop dat jullie iets hebben aan mij ervaring.
Miranda

Terug
Bovenaan