Miskraam schoonzusje

Hallo,

Ik wil even wat kwijt en voel me niet echt goed momenteel. Heb net een telefoontje gekregen en heb gehoord dat m'n schoonzusje een miskraam heeft gehad.

Het zit zo, ik kan niet echt met m'n schoonzusje opschieten. Ze wou graag kinderen en is dan ook snel zwanger geraakt. Ik wou nog geen kinderen en ben ook zwanger geraakt. Een week nadat ik erachter was gekomen, heeft zij een miskraam gehad :(. Dus wist ik niet hoe ik me moest gedragen en kon mijn blijdschap niet echt delen toen zij in de buurt zat.

Nu heeft ze WEER een miskraam gehad en nu weet ik dus echt niet hoe ik me moet gedragen .. Ik heb haar overigens wel een lief smsje gestuurd dat ze sterk moet blijven en dat alles goed zal komen .. en dat ik het erg vind voor haar ..

Ben nu bang dat ze weer naar tegen me gaat doen en weet niet hoe ik hier mee om moet gaan ...

Tips? :(
 
Ai wat een ontzettende rotsituatie.. Kan me voorstellen dat je er erg mee zit. Ik kan me haar reactie ook wel voorstellen en toch is het niet eerlijk van haar.. Jij kan er tenslotte ook niks aan doen dat jouw zwangerschap wel goed verloopt, hoe hard het ook is voor haar... Ik denk dat je juist hebt gereageerd door haar direct een berichtje te sturen. Meer kun je niet voor haar doen op dit moment, alleen laten weten dat je er bent voor haar. En mocht ze vervelend gaan doen, wordt dan niet direct boos (het is natuurlijk voor haar een vreselijk moeilijke situatie) maar zeg dat je haar begrijpt en dat je ook haar reactie snapt maar dat jij er ook niks aan kunt doen en dat ze daar toch begrip voor moet hebben.. Heel veel sterkte!
 
Ik denk of je het haar nou verteld of niet dat allebei vervelend over zou komen voor haar.

Als je het zegt denkt zij aan haar situatie dat het niet lukt en bij anderen wel, maar als je het niet zou zeggen kan ze weer ook vervelend reageren.

Als ik in jou situatie zou zijn, zou ik kiezen voor de tweede en dan leg je uit dat het geen goede timing was om het te vertellen omdat ze verdriet had.

Sterkte en veel succes..
 
Hoi Esje23, wat ontzettend vervelend, juist omdat je zelf ook zwanger bent... Ook al kun je niet goed met haar opschieten, een miskraam gun je niemand...
Het is goed dat je je steun hebt betuigd, daarin laat je zien dat je met hun meeleeft en begrip. Wat mvtwee ook zegt, meer kun je op dit moment niet doen.
Probeer sterk te zijn wanneer ze naar tegen je doet, zij zit vol emoties en zal het toch moeten afreageren. Probeer daar boven staan en haar daarin op te vangen. Kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar dit is ook een stukje zelfbescherming voor jezelf...
Vergeet niet ondanks deze vervelende situatie optimaal te genieten van jou kleine wondertje in je buik!
Heel veel succes meid!
 
Hoi hoi,

dat is heel erg voor haar, maar inderdaad jij kan het ook niet helpen dat dat is gebeurd en dat jij nu nog wel zwanger bent. En weetje sommige mensen doen soms bot tegen een ander omdat ze met zichzelf en hun emoties geen raad weten. Misschien is dat de reden dat jou schoonzusje zo tegen je doet. Lief dat je gelijk een smsje stuurde. Het zou jullie band kunnen versterken als je haar eens opzoekt met een doos bonbons en een pak zakdoekjes en gewoon naar haar luisterd wat ze te zeggen heeft en hoe ze zich voelt. Dat zal ze ongetwijfeld weten te waarderen. Misschien laat ze je dat niet gelijk merken, maar bij sommige mensen moet je nou eenmaal door een harde buitenkant en dan zijn ze best zacht van binnen. (knipoog)

Heel veel sterkte en liefs Sanne
 
ik denk ook dat je er goed aan gedaan hebt, ik heb zelf ook 2 miskramen gehad en kan ook niet opschieten met mijn schoonzusje, ik kon het wel waarderen dat ze direct een smsje stuurde om ons sterkte te wensen. dus ik denk dat je schoonzusje het ook wel kan waarderen. en voel je vooral niet schuldig omdat jij wel zwanger bent. je moet er lekker van genieten hoor!!!
 
Ik denk dat je het super doet. Ik heb zelf 2 miskramen gehad en hoe graag ik het anderen ook gunde ik werd verdrietig van zwangere buiken. Ik probeerde positief te blijven, maar de vraag waarom borrelde altijd...
Een luisterend oor is altijd fijn, maar benoem ook als het niet prettig voelt.

Liefs grote broer
 
Terug
Bovenaan