miskraam/test

Vandaag 1 maart is het ruim 5 weken geleden dat ik op advies van de gyneacoloog een currettage heb ondergaan vanweg m'n miskraam. Het was onze 1e zwangerschap, wat een verschrikkelijke schok om n.a.v. de 1e echo te horen dat het hartje niet meer klopte...helemaal verdoofd van de schok want ik voelde me op en top zwanger! De opname viel uiteindelijk mee, wel was ik erg emotioneel, maar gelukkig geheel onder narcose geholpen. Nu ben ik echter na 40 dagen nog niet ongesteld geworden. Ik ben 36 jaar en we willen erg graag een kindje vandaar dat we geen voorbehoedmiddel gebruiken, zal ik weer zwanger worden? en zo ja, kan iemand me vertellen wanneer ik nu moet testen?? Ik ben ook een beetje bang om weer teleurgesteld te worden. Voordat ik deze 1e zwangerschap meemaakte zijn we 2 jaar bezig geweest.....

Hoi Claudia,

Ik heb 3 weken geleden ook een miskraam gehad. Ik zou ook een curretage krijgen maar heb uiteindelijk een natuurlijke miskraam geahd. Mijn gynaecoloog vertelde dat je gelijk na je miskraam weer zwanger kunt/mag worden. Ik weet niet hoe je cyclus voor je miskraam was maar meestal komt er tussen de 4 en 6 weken na je miskraam weer een gewone ongesteldheid. Je kan natuurlijk nog even wachten maar als je twijfelt doe je een test of neem je alsnog contact op met de gynaecoloog om dit te bespreken. Ik hoop voor je dat je niet ongesteld gaat worden (dat zou een mooi bericht zijn) Ik zelf ga er ook weer voor en ik ben nu ook superonzeker maar ooit zullen wij toch een een mama mogen zijn ??

Groetjes,

Corina

ps ik ben 33 jaar

Hoi Claudia,

Ook ik ben 36 jaar en heb net een miskraam achter de rug. Het zure van alles is dat mijn vriend ernstig verminderd vruchtbaar is dus dat dit een hele kostbare zwangerschap was voor ons.Inderdaad is het net zoals corina vetelde zo dat je gelijk weer zwanger zou kunnen worden alleen werkt dat voor ons niet zo simpel.
We gaan nu zo snel als ik weer ongesteld ben proberen met kunstmatige inseminatie toch zwanger te worden.
Ik ben er gewoon van overtuigd dat ook voor jullie en mij een baby is weggelegd!
Heel veel succes en ik hoop dat wij alledrie heel binnenkort met onze dikke buiken kunnen pronken.

Groetjes Irma

Hoi Claudia,
Ik ben na de curretage 8 weken niet ongesteld geweest, daarna kwam de eerste menstruatie. Gemiddeld duurt het +- 6 weken na zo'n ingreep.
Ik dacht ook dat ik weer zwanger was. De gneacoloog heeft bij mij een bloedtest gedaan. Daar kwam uit dat ik niet zwanger was. Die bloedtesten zijn eerder betrouwbaar als de urinetesten.

Dank Irma, Corina, Elizebeth voor jullie reactie op m ´n berichtje. Ik ben nu in de 7e week na de curretage en nog niet ongesteld. Heb wel vorige week een heftige blaas/urineleider ontsteking gehad met hele hoge koorts waardoor ik nu pas op jullie berichtjes reageer. Zou het allemaal met de miskraam te maken hebben? heel veel vraagtekens ... maar goed, ik hoop net als jullie ooit zonder zorgen zwanger te mogen worden en blijf graag via het forum op de hoogte van ieders bevindingen. Ben nogmaals blij met jullie antwoorden.
gr. Claudia

Terug
Bovenaan