Miskraam: wat kan ik verwachten?

Na in augustus gestopt te zijn met de pil, had ik afgelopen donderdag voor het eerst een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Ik had het niet verwacht, omdat ik, op overmatig boeren na, totaal geen kwaaltjes had. Maar mijn vriend en ik waren wel ontzettend blij. De dag erna heb ik contact opgenomen met een verloskundige en is er medio januari een echo ingepland.

Op tweede kerstdag begon ik ‘s ochtends echter te bloeden. Het leek op een menstruatie. Later die dag kreeg ik ook lichte last van mijn rug. Inmiddels is het alleen nog wat bruine afscheiding.

Fysiek voel ik mij prima, maar mentaal is het allemaal heel verwarrend en onzeker. Eigenlijk ga ik uit van een miskraam, omdat ik mij niet zwanger voel en er stolsels in mijn bloed zaten. Gisteren heb ik opnieuw de verloskundige gebeld en ik kan eigenlijk niets anders dan afwachten. Ik zou nu precies vijf weken zwanger zijn, dus het is allemaal nog heel pril.

Zijn er misschien vrouwen die dit ook meegemaakt hebben en willen delen wat ik nu kan verwachten? De onzekerheid en machteloosheid maakt me een beetje gek momenteel.
 
Ha esmeea,
Wat verdrietig dat het zo loopt. Ik hoop voor je dat mocht het inderdaad een miskraam zijn je dit snel een plekje kan geven.
 
Zelf heb ik ooit een miskraam gehad, maar toen was ik al wel langer zwanger. Hoeveel weken precies weet ik niet meer, maar in ieder geval wel meer dan 5. Ik heb toen echt een soort persdrang gehad voor een driekwartier en krom gezeten op het toilet van de buikpijn. Daarvoor al een paar uur licht bloedverlies, daarna een soort menstruatie. Voor mij was het daarna vooral herstellen en door. Mijn cyclus is daarna even iets in de war geweest maar na 2 maanden was dit ook weer 'gewoon'.
Iedere miskraam is anders schijnt, dus ik kan je eigenlijk weinig houvast geven over wat er komen gaat. Hoe voel je je nu? Kun je er samen met je vriend ook goed over praten?
 
 
Ik heb meerdere miskramen gehad, bij zowel 5 als meer weken zwangerschap. Ik had de ene meer bloedverlies dan de andere keer, de ene keer flink wat stolsels, een keer nagenoeg niks behalve een hevige menstruatie. 
Buikpijn, niet meer kunnen staan/ liggen/ zitten, zeurend gevoel, het gevoel dat iemand door mijn navel alles eruit probeerde te trekken... alles is voorbij gekomen, geen een keer hetzelfde.
Het is helaas afwachten...  
 
 
Wat rot voor je. Het is me uit je verhaal niet helemaal duidelijk of het echt al zeker is dat je een miskraam krijgt,.. maar hierbij mijn verhaal:
Ik kreeg bij 7 weken licht bloedverlies. Op mijn verzoek werd de echo vervroegd en zag de verloskundige een vruchtzakje wat meer paste bij een termijn van 5 weken ipv 7. Ze kon het niet zo goed zien maar gaf wel aan dat ze verwachtte dat het mis ging/was gegaan. De dag erna werd het bloeden erger en met stolseltjes en nog een dag later is de miskraam doorgezet. Ik had die nacht en ochtend echt flinke buikpijn en ik had toen geen twijfel meer en voelde echt wel dat het mis was. Ik had de pijn een beetje onderschat (dacht alleen na over het emotionele aspect zeg maar) eerlijk gezegd. 


veel sterkte en misschien komt het nog goed!? 
 
Terug
Bovenaan