Miskraam, zwanger?

<p>Hoi mama’s,</p><p>Daar ben ik weer een keer.. Wil even graag mijn verhaal doen en hopelijk (of eigenlijk niet, maar voor mij wel) wat andere mama’s die dit hebben meegemaakt.</p><p>Op 27 december heb ik een fikse ‘menstruatie’ gehad, heftiger en meer buikpijn als gewoonlijk. 4-5 januari bloeding. Contact met huisarts gehad (ik weet zeker dat we in december seks hebben gehad rondom mijn eisprong). Die gaf aan dat het hoogstwaarschijnlijk een miskraam is. Erg verdrietig, maar dit heb ik een plaatsje kunnen geven.</p><p>Echter... vanaf moment 1 heeft door mijn hoofd gespookt; wat als het er 2 waren. Afgelopen weekend toch wat klachten. Ik heb een test gedaan en ja hoor, positief.. Gisteren nog een test, en hoppa weer positief.</p><p>Nu weet ik dat testen ook nog langer positief kunnen zijn, maar heeft iemand hier ervaring mee?</p><p>ik heb gisteren contact gehad met de verloskundige en die zegt eigenlijk dat ik er vanuit kan gaan dat ik toch zwanger ben.. Pff hoe dan, wat een kortsluiting in mijn hoofd. Omdat ik gisteren pas positief heb getest gaan ze daar van uit en kan ik dus pas over 3 weken terecht voor een echo, mocht de bloeding een innestelling zijn geweest dan zou ik nu nog te pril zwanger zijn.</p><p>Wat een stress, ik weet echt niet hoe ik me moet voelen. Ik ga ervan uit dat het mis is, maar tegelijkertijd pas je je aan dat het wel zo is wat betreft eten, vitamine etc. Moet ik blij zijn of toch verdrietig? Hoe kom ik deze weken door vraag ik me nu alleen mar af. Vindt die onduidelijk zo ontzettend moeilijk...</p><p>mama’s die dit hebben meegemaakt, goed of slecht afgelopen?</p>

Het is alsof ik mijn verhaal hier lees...

25-12 heb ik positief getest.
5-1 ben ik een vruchtje verloren. Ik heb het kunnen opvangen en we hebben er samen even naar gekeken dus is het heel zeker een miskraam geweest.
13-1 opnieuw getest omdat ik kwaaltjes bleef hebben. Vet positief!
16-1 controle bij de verloskundige. Ze bevestigde de miskraam en zei dat deze niet compleet was.
22-1 afspraak bij de gynaecoloog om de miskraam verder op te wekken. Tijdens de controle echo zagen we ineens een vruchtje zitten en een hartje kloppen! Ik was op dat moment 7 weken en 5 dagen zwanger.

Dit is zo’n bizarre rollercoaster!

Zolang er niet zeker is dat je niet zwanger bent zou ik toch de vitamines nemen en het ‘verboden voedsel’ laten staan.
Ik hoop dat je binnenkort nieuws hebt???

Dat is zeker een rollercoaster! Wat een super spannend en onzekere situatie! Het zijn nog al 2 uitersten; een miskraam hebben gehad en dat verwerken of de blijdschap van een zwangerschap... 
Weet je wanneer je eisprong in december is geweest? En wanneer je dus overtijd zou zijn geweest in december/begin januari? Dan kan je een berekenen hoe ver je nu ongeveer zwanger zou zijn, mocht het toch goed zijn/nog een 2e vruchtje binnen zitten. Als je dan nu meer dan 6 weken zwanger zou zijn volgens die berekening, zou ik toch de verloskundige nog even terugbellen of ze een echo kunnen maken, want dan moeten ze wel iets kunnen zien. Want 3 weken wachten lijkt me in deze situatie idd ook wel heel lang... Succes! 

Hoi,

Helaas heb ik dit meegemaakt in de negatieve zin.
Mijn testen bleven oplopen na mijn bloeding echt knaltesten. Ik denk dat ze ongeveer 3 weken zijn opgelopen daarna waren ze ook in 1 week weer negatief.
Helaas dus toch een miskraam gehad, vk zei dat er bij de echo nog wat restjes zaten en dat hierdoor testen zo lang positief bleven. Hierna ook snel weer een bloeding.

Ik hoop voor jou dat het wel goed nieuws is, maar zou zeker je vk bellen of je niet eerder kan komen.

Succes en sterkte de komende tijd!

Je dokter zei dat je er van uit moet gaan dat het een miskraam was.
Maar dit is nooit bewezen toch wie weet heb je die wel niet gehad en ben je toch al wel wat weekjes zwanger.  Of wat jij zegt misschien waren het er 2.
Je ging op je gevoel af en ging toch maar testen en je gevoel had gelijk.  Je bent zwanger!!
Wat een ontzettend fijn nieuws.   Misschien je verhaal nog eens uitleggen aan je VK en wie weet kun je wel iets sneller terecht aangezien je misschien dus ook langer zwanger kan zijn.
En kun je niet eerder terecht dan helaas nog eventjes wachten .

Gefeliciteerd een fijne zwangerschap gewenst 

Bedankt voor jullie reacties!
Fijn om te lezen dat het bij jou toch goed is gegaan Wolkjes! Een fijne zwangerschap gewenst.
Ze willen het helaas echt niet eerder doen, hun gaan er vanuit dat het wellicht een innestelling bloeding is geweest waardoor ii nu te pril zwanger zou zijn voor een echo.. daarnaast heb ik een zeer onregelmatige cyclus dus ook lastig na te gaan voor me zelf. Dus een echo zou me alleen nog maar meer onzekerheid geven wanneer ze die nu zouden doen. dus het is niet anders maar de emoties en gedachten zijn echt killing haha. 

Dank je wel! Voor mijn gevoel zit ik nog middenin de emotionele achtbaan. Maar dat zal in de komende weken wel beter worden.

Wat je nog kunt doen is de huisarts vragen om bloed te prikken en je hcg te meten. Dan heb je misschien iets duidelijker wat je kansen zijn.

Probeer niet teveel te focussen op dat het er twee geweest zouden zijn. Mocht het dan een eenling zijn geweest dan komt de klap niet zo hard aan.
Zorg goed voor jezelf!

Terug
Bovenaan