Miskraam

Ik lees hier toch wel veel over miskramen. En daar heb ik een vraagje over. Misschien dat iemand mij daar antwoord op kan geven.
Ik was een tijdje terug een week overtijd. Ik heb toen na twee dagen een test gedaan en die was negatief. Ik werd vijf dagen later ongesteld, maar ik heb nog nooit zoveel pijn gehad. Het was verschrikkelijk. Ik kon niets meer. Als ik ongesteld wordt dan gaat dit wel gepaard met pijn bij mij, maar niet zo erg. Toen zei een vriendin van mij,misschien heb je wel een miskraam gehad. Maar heb je dan zo veel pijn, hoe voelt dat?

Groetjes Janna Nienke

Hoi,
Zou idd zomaar kunnen. Mijn gyn. zei dat er tegenwoordig zoveel miskramen zijn omdat er zo vroeg getest kan worden.Vroeger was men een paar dagen te laat en werd dan alsnog 'ongesteld'.
Daardoor werden een heleboel miskramen niet als miskraam gezien en alleen de late als zodanig ondekt. (Bij die late zitten trouwens erg veel miskramen die op 5/6 weken al niet meer levensvatbaar waren). Dus op dit front werkt de vooruitgang tegen ons want ik denk dat een hoop mensen een hoop leed bespaart blijft als het woord miskraam niet valt.

Je hebt veel meer kans op een miskraam dan je denkt.

Het is namelijk zo dat 7 van de 10 zwangerschappen in de eerste 2 weken eindigt in een miskraam. Aangezien dit dus in de periode tussen eisprong (bevruchting) en NOD is, merk je het vaak niet eens.

Hoi meid,

Inderdaad, zoals de anderen hier ook al zeggen, de eerste 2 weken is de kans 60% op een miskraam. Enorm groot dus. Ik heb zelf onlangs ook een miskraam gehad maar ik zat toen al in mijn 8e week. Dit ging inderdaad gepaard met een behoorlijke buikpijn. Ook heb ik het vermoeden dat ik 2 maanden ervoor ook een miskraam heb gehad. Net als jij was ik veel erger ongesteld dan normaal en ik voelde me gewoon anders. Later hoorde ik pas dat het bij zoveel vrouwen mis gaat de eerste 2 weken en dat dat dus waarschijnlijk ook bij mij het geval was. Het zou bij jou ook best het geval kunnen zijn geweest.
Helaas is dat bijna niet met zekerheid te zeggen en moet je in dat geval vooral op je gevoel vertrouwen.

groetjes Frederique

Terug
Bovenaan