Bij een van mijn miskramen leek het gewoon op een menstruatie, maar dan een paar dagen te laat en met een positieve test voorafgaand. Dat was met 4 dagen overtijd. Een andere miskraam begon nadat een lege echo met vocht in de eileider was geconstateerd. Toen was ik bang voor super heftig bloedverlies, maar dat viel wel mee, 2-3 dagen alsof het de eerste menstruatiedag was en daarna niets meer, maar dat bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn, dus is misschien niet helemaal representatief.
Mijn laatste miskraam begon met af en toe een beetje bloedverlies (minder dan een menstruatie), en daarna weken met af en toe een paar drupjes, in de tussentijd een echo waarop bleek dat het hartje gestopt was met kloppen en vervolgens begon het met eerst een paar dagen een beetje bruin, wat in de loop van de dag van de miskraam zelf langzaamaan steeds meer helder rood bloedverlies werd, toen op gegeven moment krampen waardoor ik naar het toilet ging, en toen kwam het er in een grote stortvloed uit (die nacht 1,5 tot 2 liter bloed kwijtgeraakt, maar wel herkenbaar het vruchtje gezien en allerlei flinke stolsels (formaat hand zegmaar) en meteen ook een spoedcurettage erna).
Maar bij mijn zoontje had ik ook af en toe wat bloedverlies, wat wel leek op hoe het was bij mijn laatste miskraam. Dat hield alleen op gegeven moment op (na ongeveer 3 weken van af en toe een beetje bloedverlies) en mijn zoontje groeide gewoon door. Ik mocht er wel extra voor op controle komen kort nadat het bloedverlies begon, maar dat was bij mij pas met 6+4, nadat ik een week eerder (ivm eerdere bbz) al een echo met kloppend hartje had gehad. Voor 6 weken is de kans vrij groot dat ze op een echo niets zien of te weinig om iets te kunnen zeggen over vitaliteit. En daarna zegt het uiteraard ook nog niet of het goed blijft gaan, bij mijn laatste miskraam is het kindje ook nog een week doorgegroeid na het eerste bloedverlies, maar daarna alsnog gestopt.
Hopelijk mag jouw zwangerschap alsnog goed gaan en kun je snel terecht voor een echo!