Miskraam

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>ik heb in Oktober helaas een miskraam gehad. Heeft heel veel impact op me gehad. Na de miskraam ben ik heel veel haar gaan verliezen en ook voel ik precies wanneer mijn eiprong plaatsvind. Dit heb ik vantevoren nooit zo erg gehad. Ik vroeg me af of meerdere vrouwen hier ervaring mee hadden?<br /><br /></p><p>Kristel</p><p> </p><p> </p>

Wat vervelend zeg! Lastige en moeilijke situatie, het is ook niet niks om dat mee te maken! Ik heb ook meerdere miskramen gehad en elke keer daarna inderdaad ook last van haaruitval en vanaf de eerste keer dat ik mijn eisprong voel. Ik heb dit toen nagevraagd en dit zijn eigenlijk gewoon symptomen van na een zwangerschap, dan heb je ook vaker last van haaruitval etc. En je bent tenslotte natuurlijk ook gewoon zwanger geweest! Na een tijdje gaat dit vanzelf over. De eisprong die voel ik wel nog steeds, (ik vind dat niet zo erg, helpt een beetje met het plannen;))

Sterkte nog met je miskraam! Het klinkt wel heel herkenbaar. Ik heb na mijn zwangerschappen ook telkens veel haaruitval gehad, en na mijn miskraam vorig jaar (december vastgesteld op de termijnecho, januari dit jaar losgekomen) ook ineens vrij veel, niet zo erg als na de geboorte van mijn zoontje, maar wel opvallend. Kennelijk hou ik meer haar vast tijdens de zwangerschap? Bij eerdere miskramen nooit zoveel van gemerkt, maar die gingen ook eerder mis, dus misschien was het toen ook wel minder of was ik er gewoon niet zo mee bezig. Na die laatste miskraam had ik ook ineens eisprong bloedingen voor een paar rondes wat ik daarvoor nooit had (werd weer normaler, na een paar rondes, weet niet meer precies hoe lang, maar ik denk dat ik dat een keer of 3-4 had). De eisprong goed kunnen voelen is wel gebleven (in elk geval tot ik 9 maanden later weer zwanger bleek te zijn, geen idee of het na deze zwangerschap ook blijft), maar dat kon ik eerder soms ook al.

Wat verdrietig voor je. Ik heb vorig jaar 2 miskramen gehad, en mijn menstruatie is daarna echt veranderd. Het is meer, en voel ook meer krampen. Hoor dit ook van een vriendin die ook een miskraam gehad heeft. In het ziekenhuis zeiden ze dat het vaker gebeurt dat er verandering plaatsvindt in je menstruatie. Weet niet of dat ook voor het voelen van je eisprong geldt, maar klinkt niet gek vind ik. 

Terug
Bovenaan