Miskraam?

Hallo allemaal.
Ik heb iets geks meegemaakt. Afgelopen vrijdag zou ik 9 week zwanger zijn.
Voor de eerste keer. Nadat ik 9 jaar een spiraaltje heb gehad. Eigenlijk na de eerste keer ongesteld zijn geweest, zwanger geworden. Ons geluk kon niet op.
Die tijd liep de zwangerschap opzich goed, had geen krampen of buikpijn wel zwangerschapskwalen, zoals gevoelige borsten, sterke reuk, afentoe wat chagrijnig. Hoort er allemaal bij.
Oudjaarsdag was ik aan het werk. Opeens voelde net alsof ik aan het plassen was in mijn broek, maar had helemaal geen volle blaas of geen drang om te plassen. Dus ik dacht ik verbeeld het mij. Opeens voelde ik het weer iets lekken. Ik ga naar de wc. Ik zie dat mijn broek best wat bloed in zat en vervolgens in de wc pot ook,(helder rood bloed) ik veeg af ook bloed, nog een keer afvegen daar zat een best grote klont (stolsel) op de wc papier. Geen idee wat het was. Het overkwam mij echt. Ook omdat ik echt 0 procent pijn/krampen had. En het bloeden is met een klein uurtje opgehouden. Tot de dag van vandaag geen pijn/krampen gehad. Of pijn in de rug.
Had altijd inlegkruisjes in gehad, nooit oud bloed gezien.
Morgen heb ik een afspraak voor een echo.

Hebben mensen hier dezelfde ervaring gehad?
Zelf ga ik er vanuit op een miskraam, maar blijft een raar verhaal zonder pijn/klachten
 
Ik heb hetzelfde meegemaakt tijdens mijn 2e zwangerschap. Omdat ik de eerste zwangerschap ook een miskraam had dacht (helemaal geen klachten en bloedverlies) dacht ik toen ik bloed en groot stolsel verloor ook dat het mis was. Had verder ook geen kramp en het bloeden was ook maar kort maar wel best veel. Een paar dagen later tijdens de echo bleek dat alles goed was. Nu een zoon van 2 jaar. 
 
Ik heb bij mijn laatste miskraam ook geen pijn of noemenswaardige kramp gehad, maar ik wist al wel door de termijnecho dat er een miskraam aan zat te komen (hartje was gestopt met ruim 9 weken). Wat ik toen verloor aan stolsels had echt het formaat van mijn hand en het kindje zelf was ook 2-3 cm groot en herkenbaar als nog-niet-af-mini-mensje, met nog een heleboel losse stolsels die ook ongeveer het formaat hadden van het kindje. Als je veel minder verloren bent dan dat zou het ook nog goed kunnen zitten (of is het misschien (veel?) eerder gestopt met groeien).

Overigens heb ik bij mijn zoontje ook ineens gehad terwijl ik letterlijk stond te zeggen tegen mijn schoonvader dat ik me goed voelde dat er ineens iets knapte en er helder rood bloed langs mijn benen naar beneden stroomde, wat na een paar minuten duidelijk minder werd en vervolgens nog een paar dagen genoeg was om een inlegkruisje voor te dragen maar geen serieus bloedverlies meer was. Daar zat het dus nog wel gewoon goed met de zwangerschap. 
 
Terug
Bovenaan