Miskraam

<p>Het lijkt er op alsof ik een miskraam gehad heb. Ik heb namelijk sinds zaterdagavond bloedverlies en de dagen erna gepaard met veel bloedverlies en stolsels en krampen. Ik zou ongeveer 5/6 weken zijn geweest. Ik ben vandaag voor een echo geweest, was helemaal niets te zien. Ik moest nog een test doen, maar een heel licht streepje nog, terwijl deze vorige week nog wel duidelijk was. <br />ik heb ook nu nog wel wat last van mn been en buik. Dus ik was weer in paniek dat het toch niet om een bbz zou gaan. Ik ben naar de dokter gegaan, omdat ik paniek was. Hij heeft controles uitgevoerd temp was goed, zuurstof gehalte prima, alleen mijn bloeddruk enorm hoog en mijn hartslag, hij sprak over 150/100 is dat wel normaal in een begin fase van een zwangerschap/miskraam? <br />hij deed hier verder niks mee. <br />verder heeft hij wat controles op mijn buik uitgevoerd en inwendig gevoeld aan mijn baarmoeder en eierstokken. Zelf zegt hij niks geks te hebben gevoeld en ook denkt aan een miskraam. Op mijn verzoek nog bloed laten prikken hcg waarde, krijg straks uitslag. Morgen moet ik nog een keer omdat het daarna weekend is. Heeft dat wel zin? Ik maak me nu enorm zorgen over mijn bloeddruk en over miss toch een bbz. </p>

In een prille zwangerschap zou je denk ik eerder een wat lagere bloeddruk verwachten, maar bij stress (en zo te horen was jij in paniek) juist weer een hoge bloeddruk. Als je je hier zorgen om maakt zou ik vragen om het binnenkort nog een keer te laten meten. Sowieso is het fijn om evt issues met een hoge bloeddruk aan te pakken voor je evt opnieuw zwanger raakt, maar zoiets kan een moment opname zijn, en zeker als jij duidelijk overstuur bent is een meting niet meteen reden om alle alarmbellen af te laten gaan voor een arts. (En ironisch genoeg kan stress om een hoge bloeddruk dat juist in de hand werken.)
Een hoge bloeddruk in de zwangerschap kan zelfs een oorzaak zijn voor miskramen, dus misschien ook eens fijn om te weten hoe je bloeddruk is als je miskraam straks wat verder achter je ligt, en deze vroeg te laten meten mocht je straks opnieuw zwanger zijn (hoort standaard bij de normale controles, maar misschien kan je een keer extra vroeg komen). 
Als je zwangerschapstest afneemt is dat (zelfs als je een bbz hebt gehad) een goed teken, want dat betekent dat je lijf het aan het opruimen is. Ik weet niet wat ze precies hebben gedaan met voelen aan je baarmoeder en eierstokken, maar bij mij was daar destijds alleen op een echo iets te zien (vooral veel vocht in de eileider en buikholte en een klein klompje 'iets' wat niet in de eileider hoorde) en het was merkbaar dat ik enorm veel pijn had bij druk op mijn buik van buitenaf. Ik neem aan dat ze met de echo ook elders hebben gekeken dan in je baarmoeder (dus ook eileiders/eierstokken/buikholte bekeken)?
Ik zou gewoon over een week ofzo nog een keer kijken of je zwangerschapstest nog verder is afgenomen. Bij mijn bbz controleerden ze ook alleen de hcg waardes toen die spontaan afbrak (aanvankelijk wekelijks, later elke 2 weken een keer prikken tot het hcg na 3 maanden weer op

Terug
Bovenaan