Miskraam

<p>Hi dames,</p><p>Afgelopen dinsdag had ik een digitale positieve test van 1-2 weken zwanger.</p><p>Helaas heb ik vandaag een miskraam gehad. Wel nog vrijdag op controle voor bloedwaarden om te kijken of het HCG hormoon stijgt of daalt ivm eventuele kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap omdat ik vorig jaar mei aan mijn eierstok ben geopereerd. <br /><br /></p><p>Allemaal erg verdrietig, had het niet aan zien komen. </p><p>Nu is mijn vraag vanaf wanneer kan je het weer gaan proberen? En is de miskraam dan een soort menstruatie of hoe moet ik het zien?</p><p> </p><p>alvast bedankt!</p><p> </p><p>liefs,</p><p> </p><p>bodine</p><p> </p>

O wat verdrietig! In de 1e plaats veel sterkte met het verwerken van dit verlies. Ik weet wat het is om blij te zijn na de positieve test en dan ineens van die roze wolk afgegooid te worden...
Wat betreft je vraag: je kan de miskraam inderdaad als menstruatie zien (als het een complete miskraam is en vrijdag dus bij de controle blijkt dat alles 'goed' en schoon is) en in principe kan je direct weer zwanger worden. Wel is het zo dat je cyclus soms wat ontregeld is na een miskraam. Dus soms is je volgende ongesteldheid niet na 4 weken, maar bijv na 6 weken. Dus zonder ovulatietesten is het lastig inschatten wanneer je eisprong precies is en dus ook wanneer je overtijd zou zijn. Daarom wordt soms geadviseerd eerst de 1e menstruatie af te wachten voordat je weer zwanger wordt. Maar medisch gezien is dat dus niet nodig.
Hopelijk heb je snel weer een positieve test in handen en gaat het dan wel goed. Het is je gegund! 

Sterkte!

Hier ook recent miskraam gehad. Onze verloskundige zei " wanneer kan je het weer dragen als het nog een keer mis zou gaan"

Onze wens was erg sterk. En ik vond het lastig maar over een halfjaar vind ik het ook lastig denk ik. Die "wond" zal altijd blijven denk ik

Bedankt voor de lieve reacties!
ah okey! Ja ik las ook dat je minimaal 2 weken moet wachten omdat je baarmoeder open staat en er anders infecties kunnen komen? Ook beter om maandverband te dragen (wat ik haat) of kan je ook tampons gebruiken...?

thnx!

Zolang je bloedverlies hebt mag je inderdaad alleen maandverband gebruiken, geen seks en niet in bad, i.v.m. Infectie gevaar. Pas als je geen bloedverlies meer hebt mag je welweer gewoon seks en in bad. Ik zou hier zeker ook even de verloskundige over bellen, die plannen ook altijd een nacontrole in om te kijken of je baarmoeder mooi schoon is!

Sterkte!

Terug
Bovenaan