miskraam?

wij zijn al een jaar bezig om zwanger te raken. afgelopen maand dacht ik dat het echt raak was. 1 week na mijn eisprong had ik hele pijnlijke borsten, ik was een beetje misselijk, had heel de dag pijn onder in mijn rug. maar een halve week voor ik ongesteld moest worden verloor ik bloed. eerst een heel klein beetje, maar de volgende dag zaten er ook allemaal stolsels tussen. ik ben altijd zo regelmatig ongesteld als een klok. ik was echt teleurgesteld, maar ik vraag me af of het nou een miskraam geweest is? zeker omdat ik me echt anders voelde dan anders. wat denken jullie?

Hoi Ann,

Het kan natuurlijk best dat je zwanger bent geweest. 50% van de miskramen gebeuren binnen 2 weken na de bevruchting maar dan denk je dus dat je ongesteld bent. Aan de andere kant kan je lichaam je ook compleet voor de gek houden en alle kwaaltjes krijgen die bij een zwangerschap horen, zonder dat je echt zwanger bent (helaas kunnen hier veel meiden over mee praten). Het blijft dus gissen. Ik weet wel dat je 1,5 week na een eisprong nog geen stolsels kunt verliezen van een miskraam omdat de eerste 2 weken het niets anders is dan een klein luchtbelletje waarin het vruchtje zit. Het is dan met het blote oog bijna niet te zien. Sterkte in ieder geval en veel succes met klussen de komende tijd!

Terug
Bovenaan