Miskraam

Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen want ik ben helaas nieuw hier. Ik ben Bibi 28jaar en sinds januari met de pil gestopt. 21 augustus kwamen we erachter dat ik eindelijk zwanger was. De dagen hebben we afgeteld tot gisteren 15 oktober, toen kregen we eindelijk onze echo. Eindelijk konden we ons kleintje zien, eindelijk konden we het aan iedereen vertellen. Maar die droom werdt een nachtmerry. Gisteren toen ik een echo kreeg konden ze niets vinden, het was mis gegaan waarschijnlijk in de 8ste week al. Wat er dan door je heen gaat is onbeschrijfelijk. Nog steeds kan ik het allemaal niet geloven. Ik ben boos, erg verdrietig en verdoofd. Hoe kon dit nu gebeuren en waarom. Wat heb ik verkeerd gedaan? ga je dan afvragen.

Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan en het spookte de hele tijd in mijn hoofd. Ik word aanstaande woensdag gecurreteerd is de bedoeling maar het is heel gek het lijkt net of mijn lichaam het nu ook pas weet. Ik ben vannacht ook begonnen met vloeien. Ik ben bang bang voor wat er nog allemaal komen gaat. Wanneer wordt ik weer ongesteld, wanneer kan ik weer zwanger zijn er zijn zoveel vragen zoveel vraagtekens.

Het is fijn te lezen dat ik niet de enige ben en dat je verdriet ook door anderen herkenbaar zijn. (jammer genoeg wel).

Nog tips of verhalen dan hoor ik die graag.

Liefs Bibi

hoi bibi,

eigenlijk hoor ik hier niet thuis..
ik zit dus ook op het meiforum , waar jij vandaan komt.
maar ik lees vaker hier de berichten omdat ik hier ook heb rondgehangen naar mijn miskraam.
toen ik mijn miskraam kreeg begon ik ook gelijk te vloeien, en hoefde niet gecurreteerd te worden.
mijn wereld zakte in elkaar.
mij werd aangeraden , een maand te wachten om te kijken hoe mijn cyclus het verder deed. nou na die maand was ik dus gelijk weer zwanger. en ben vandaag 11weken.
ik mag woensdag komen voor de echo, en hoop dus dat alles goed zit.. je weet het maar nooit, dat zie je nu wel weer bij jou.
maar moet jij nog wel terugkomen op controle..
ik wens jou en je man heel veel beterschap en sterkte..
heel veel liefs van debra(meiforum)

Liefste Bibi,

Ik kan me volledig terugvinden in je verhaal, en ik denk dat je hier wel veel lotgenoten zult vinden. Dit kan af en toe wel een troost zijn als je vragen hebt enz.
Ik ben 14 september gecurreteerd, ik was voor de eerste keer zwanger, en spijtig genoeg klopte het hartje niet meer bij de 2e echo. Heel mijn wereld storte in, maar nu gaat het ondertussen al beter met me.
Ik ben 27 en na 5 maanden ben ik zwanger geraakt. Ik wou eigelijk al jaren een kindje maar mijn vriend voelde zich nog niet klaar, tot enkele maanden geleden. Wij hadden ook gewacht om het tegen iemand te zeggen tot de 2e echo. Dus niemand in mijn entourage wist dat ik zwanger was, maar ik heb het niet kunnen verstoppen mijn miskraam. Niet iedereen weet (mijn werk weet het niet), maar door er met enkele familieleden en vrienden over te spreken is toch een opluchting. Ze kunnen niet altijd de juiste woorden vinden, maar de steun helpt toch wel een beetje om dit te boven te komen. Ik heb na mijn curretage 1 maand de pil genomen, en nu zijn we ondertussen terug aan het proberen. Ik ben wel niet zeker of mijn cyclus in orde is, maar we doen op het 't gemakske. Ik weet dat deze miskraam pas echt zal verwerkt hebben met nieuwe zwangerschap en hopelijk verloopt dan alles wel goed???!!!
Ik wil je veel sterkte wensen, want dit is toch een zware beproeving in het leven. En ik hoop voor ons dat we binnenkort wel een kindje in ons armen mogen houden!
Groetjes

Lieve Bibi,

Allereerst veel sterkte gewenst. Helaas begrijpen we hier op dit forum maar al te goed hoe je je voelt. Je voelt je nu erg down en verdrietig maar geloof me, er komen echt weer betere tijden aan.

Heel veel sterkte en als je vragen hebt dan kun je die hier altijd kwijt! Ook als je je verdrietig voelt en je je verhaal gewoon even kwijt moet.

Sterkte

Lieve Bibi,
Wat een naar bericht. Je wereld stort even helemaal in op zo'n moment en dat begrijpen wij op dit forum allemaal.
Ik ben niet vanzelf gaan vloeien dus ik kan daar niet zoveel over vertellen. Misschien is het toch wel fijn als het vanzelf gebeurt. Ik kan me wel voorstellen dat je er bang voor bent want je weet niet wat je allemaal kunt verwachten. Ik werd zelf precies 4 weken na de curretage voor het eerst ongesteld en kreeg het advies 1 menstruatie af te wachten. Ik wil je/jullie heel veel sterkte toewensen.
Groetjes van Caroline

he bibi,
ik weet niet of je nog op het meiforum komt,en daarom probeer ik het hier gewoon. Lief, wat erg voor jullie. Het doet gewoon heel veel pijn als ik de lijst zie, zonder jouw naam ( wij scheelden tenslotte 2 dagen)
Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven samen. OOk veel sterkte voor je mannetje.
heel veel sterkte, en ik denk aan jullie.
liefs van Marian

Lieve Bibi,
Ik had al een berichtje achter gelaten op het mei forum. Mij is in juni hetzelfde overkomen als jou. Ben ook gelijk gaan vloeien na de echo maar helaas moest ik na 2 weken wel gecurreteerd worden omdat het vruchtje niet was meegekomen. Curreteren klinkt eng maar het valt echt mee, hoewel je emoties natuurlijk de overhand hebben.
Dat mag natuurlijk ook, maar de curretage op zicht is onder gehele verdoving binnen het half uur gepiept. Was om 7 uu 's morgens in het ziekenhuis en mocht om 11.00 uur weer naar huis. Ik ben na mijn curretage gewoon weer verder gaan oefenen maar dat is persoonlijk. (niet gelijk hoor eigenlijk pas vier weken later omdat het echt allemaal weer moet genezen.)Precies 3 maanden na mijn curretage deed ik een zwangerschapstest en ik was wederom zwanger. Nu bijna 9 weken en bij 10 weken krijg ik een echo. Dus heel spannend. Meid, het zou heel goed kunnen dat je weer senl zwanger bent. ik hoefde niet perse te wachten tot mijn eerste menstruatie, maar het is wel handig omdat je dan weer kan berekenen wanneer je precies weer zwanger bent. Heel veel sterkte de komende weken en probeer positief te blijven! Het vruchtje was niet goed en daarom heeft jouw lichaam het afgestoten. Schrale troost maar wel belangrijk om hier positief uit te komen. Groetjes, Pas

Terug
Bovenaan