Miskraam

Vorige week woensdag begonnen er bij mij bloedingen, ik was 11 weken zwanger. Dit was voor ons niet direct paniek ivm een vorige zwangerschap waar ik ook vanaf de 10e week tot en met de 6e maand gebloed heb en uiteindelijk toch een gezonde dochter heb gekregen. Helaas werden donderdag de bloedingen erger en in de middag kreeg ik hevige krampen in mijn buik. Mijn man heeft toen de huisarts gebeld omdat deze krampen ondragelijk waren. Hij heeft geregeld dat ik naar het AMC kon en daar constateerde ze op de echo een leeg vruchtzakje onderweg naar de uitgang. Ik kreeg de keuze direct te laten curetteren, in het ziekenhuis te wachten tot het er spontaan uitkwam of naar huis. Ik wou erg graag naar huis, want we waren vreselijk verdrietig dat het deze keer wel fout zat. Helaas kwam het er niet binnen een paar uur uit en zijn we om 11.00 's avonds alsnog naar het ziekenhuis gegaan. Daar probeerde de gynacoloog nog met een tang het vruchtzakje er uit te halen, maar helaas lukte dit niet en moest ik gecurreteerd worden. Ik vond het vreselijk en toen ik uit de nacose kwam was ik letterlijk en figuurlijk leeg van binnen en inmens verdrietig. Na een week voel ik me van binnen nog steeds leeg en heb ik het gevoel dat ik er niet uitkom. Mijn dochter heeft helaas hier ook wel het e.a. van te verduren, want ik heb niet zoveel geduld als ik normaal gesproken met haar had.
Ik zou het fijn vinden om eens van andere vrouwen te horen of ze bekend zijn met bloedingen die ik in mijn eerst zwangerschap heb gehad en ondanks alles toch een gezonde dochter hebben. En de leegte die er letterlijk en figuurlijk in mij is ontstaan ivm deze miskraam.

Alle andere die dit forum bezoeken omdat ze een soort gelijke ervaring hebben gehad of nog doormaken wens ik veel sterkte toe.

Groetjes
Marianne

hoi marianne wat erg dat dit jullie overkomen is. Ik heb zelf 2 miskramen gehad deze zijn "gelukkig" zelf af gekomen. De verloskundige vertelde dat bloedverlies tijdens de zwangerschap maar bij de helft van deze zwangerschappen werkelijk uit loopt op een miskraam ik weet ook van kennisen dat zij bij al haar 3 zwangerschappen behoorlijk gevloeid heeft Ik wens jullie heel veel sterkte toe liefs kim

Hoi Kim,

Bedankt voor je reactie. 2 miskramen ik moet er niet aan denken dat dit me ooit nog eens zou moeten overkomen. Ik zie dus ook erg op tegen een eventuele volgende zwangerschap. Heb jij al een kindje gekregen?

Groetjes,
Marianne

Hoi marianne nee mijn laatste miskraam is een week geleden. We krijgen donderdag beide een bloedonderzoek dit wil ik eerst even afwachten of daar iets uitkomt. Is wel een raar idee dat je bij een volgende zwangerschap door die erg spannende weken heen moet die lijken wel eeuwen te duren.
liefs kim.

Hoi Kim,

Wat denken ze te ontdekken dan via een bloedonderzoek?
Ik ga nu eerst even een weekje op vakantie en hoop als ik terug ben weer een beetje lekkerder in mijn vel zit.
Sterkte met alles
Groetjes, Marianne

Lieve Marianne,
zelf heb ik 4 jaar geleden een miskraam gehad. Ik was in een nogal onprettige situatie beland en heb zodoende niet aan mijn kindje gedacht, waardoor het mis ging in de 11e week. Ik herken het lege gevoel wat je beschrijft en ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar het kan best zon 3 maande duren voordat je lichaam hersteld is. Mijn arts beschreef het zo: "wanneer je bevalt na 40 weken, is je lichaam daar op voorbereid en weet ze dat het eraan komt. Beval jij al na 11 weken (meer/ minder...) dan is jou lichaam daar absoluut nog niet op voorbereid, ze weet niet wat ze met het kindje aan moet en het kost haar veel kracht om toch te 'bevallen'. Daarom heb je nu zo'n leeg gevoel en zoveel pijn."
Maar Marianne, ik ben inmiddels mama van een twee jaar oude zoon Syb. Ik was ook heel bang dat het weer mis zou gaan, maar het is toch goed gekomen. Als ik jou was zo ik eerst flink wat rust nemen, al je zorgen op zij zetten en straks, over een maand of 3/ 4 met een schone lei beginnen. Je hebt tenslotte al een prachtige dochter, dus waarom zou het jullie niet nog eens lukken!!!
Heel erg veel sterkte en doe rustig aan!

Liefs,
Sanne

hallo,

Ik wil even op jullie reageren. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook bloedingen gehad van af 25 weken en 7 keer. Ben 5 keer opgenomen geweest en heb gelukkig een dochter(bijna 4)en ze is kern gezond. De 2e zwangerschap begon na 6 wkn ook al weer met bloedingen. Daarna heftige buikpijn toen bleek ik een buitenbaarmoedelijke zwangerschap te hebben en ben met spoed opgenomen en hebben ze 1 eilijder moeten verwijderen. Nu was ik weer zwanger, na aanlijding van die buitenb.zw.sch. stond ik meteen onder controle van het ziekenhuis, en bleek ik na 8 wkn zwanger te zijn van een tweeling. Met 10 wkn kreeg ik een echo om te kijken of er een schotje tussen de 2 vruchtjes zat en toen was er geen hartslag meer. Nou dan stort je wereld. Nu ben ik voor 2 wkn terug opgenomen geweest en hebben ze mij wee-opwekkers gegeven via infuus en zijn ze na 2 uur geboren zoals ze dat noemen. Nu ben ik 2 wkn verder en ik moet zeggen het gaat redelijk. Ik denk maar zo het is de natuur die ingrijpt en dat doet die niet voor niks. Er is iets niet goed geweest met mijn kindjes en het heeft zo moeten zijn. Ik denk er nu zo over, als ik de uitslag het van het lab en die is positief dan durf ik het nog wel een keer aan. LAATSTE KEER. Ik heb een pracht van een dochter.

Groetjes Jenny

Bedankt voor jullie lieve reacties.
Ik ben inmiddels weer terug van vakantie en kwam in een behoorlijke dip. Wij hebben nu toch maar besloten 'tijdelijk?' weer aan de pil te gaan, omdat ik het gewoon niet meer aandurf en deze keuze heb qua leeftijd.
Sanne wat je zei, we hebben inderdaad al een heerlijke dochter van 4. Ik had een leeftijd verschil van 5 jaar leuk gevonden, maar 6 jaar maakt toch ook niet uit!!.
Maandag maar weer eens naar mijn werk gaan om te kijken hoe het daar is en om weer even onder andere mensen te zijn wie weet doet dit me erg goed.

Groetjes en sterkt iedereen,
Marianne

Terug
Bovenaan