miskraam

Hallo allemaal,

Heb vanmorgen een inwendige echo gehad en daaruit kwam dat ik vorige week een miskraam heb gehad.
Had al wat bloedverlies maar niet heftig en ook haast geen buikkrampen heel erg raar.
Nu heb ik wel sinds zaterdag hoofdpijn, zeurende hoofdpijn die maar niet weggaat.
Hebben meerdere van jullie dit gehad tijdens of na een miskraam?
De gynaecoloog kon er in ieder geval geen verklaring voor vinden.

Liefs Herma xxx

Ha Herma,

Inmiddels heb ik 5 miskramen achter de rug. Ook ik heb altijd last van hoofdpijn na afloop gehad. Volgens mij is het de hormonale verandering in je lichaam en de stress die een miskraam veroorzaakt hier de oorzaak van. Bij mij ging dat vanzelf over. Soms na een paar dagen, soms na meer dan een week.

Sterkte! Mardi

Hai Mardi,

bedankt voor je reactie, dit was mijn eerste x dus ook mijn 1e miskraam en als ik bij jouw lees dat je er al vijf heb gehad, dan kan ik me voorstellen dat je je behoorlijk k.t voelt om het zo maar uit te drukken. Is er een verklaring voor dat het bij jouw iedere x misgaat?
Mijn hoofdpijn blijft nog steeds aanhouden , ondanks dat ik al een tabletje heb ingenomen lijkt het alsof het gewoon ergerder terug komt......
Ik wens jouw ook heel veel sterkte en nog bedankt.

Liefs Herma xx

Heb vorige week een miskraam gehad ...en heb ook veel hoofdpijn gehad . Nu na een week heb ik er geen last meer van gehad...De moed zakt me in de schoenen als ik lees dat je 5 miskramen hebt gehad...Mardi en Herma allebei veel sterkte.

Yvonne

Herma, ik zou me over die hoofdpijn niet zoveel zorgen maken. Al is het natuurlijk heel erg naar. Ik herken wat je schrijft. Bij mij helpt een pil dan ook niet. De hoofdpijn is slechts een gevolg van iets. Ik denk dat het komt omdat het gewoon heel erg moeilijk is om 1 2 3 een miskraam te verwerken. Het veroorzaakt veel stress. Ook omdat je eigen lichaam je in de steek laat. Dat geeft je zelfvertrouwen een enorme deuk. Verder ga je je ook zorgen maken of het allemaal wel goed komt en nog wel gaat lukken om een kind te krijgen.
De moed moet je vooral niet laten zakken! Een op de drie zwangerschappen eindigt in een miskraam, al is dat meestal wel in de eerste maand. Een kennis (46 jaar!) van mij kreeg na 9 miskramen een heel leuk en gezond kind. Bij mij is er niets ontdekt waarom ik geen kind zou kunnen krijgen. Elke keer was weer anders. Ik geloof toch dat het zo heeft moeten zijn en dat het niet voor niets gebeurt. Of ik ooit nog een kind krijg, weet ik niet. Daar probeer ik me nu maar mee te verzoenen. We zien wel.

Hallo Herma
Ik heb ook een soort gelijk miskraam gehad. Ik ging naar de huis arts om dat ik me niet lekker voelde. Daar werd bekend dat ik zwanger was. Maar wist niet hoelang want ik gebrijkte gewoon de pil. Toen ik naar de echo ging om te kijken hoe ver ik was, was er geen baby meer. Ook ik heb een gewoone bloeding gehad en niet eens zo veel. Mijn hoofd pijn heeft 1/5 maand geduurd. Volgens mijn huis arts kwam het door al het stress die er bij kwam. Zij heeft me door verwezen naar een fyiso. en dat heeft ook geholpen en 's avonds heeft mijn vriend ook heel vaak mijn schouders en nek gemasseerd. En dat hielp echt. De pijn werd heel wat minder. Bij mijn is het al bijna een jaar geleden gebeurd. Ik hoop je wat heb aan mijn advies. Heel veel sterkte.

Hallo meiden,
Het is nu maandag en mijn hoofpijn is weliswaar weg.....
Bedankt voor jullie reactie!!!!
Heb me vorige week nog behoorlijk kloten gevoeld kreeg op mijn werk met een klant een aanvaring en ik stond in mijn recht nou dat heb ik geweten want ik ben begonnen met brullen en ik hield niet meer op, alles kwam eruit.
's avonds thuis hetzelfe verhaal alleen maar brullen en ben vroeg naar bed gegaan en het is nu al een stuk beter maar ik voel dat ik nog niet helemaal mezelf ben, ben heel erg kattig en snau gelijk bij het minste of geringste terwijl ik gewoon niet zo ben, ik schrik er zelf van als ik mezelf hoor maar ik kan er niks aan doen......
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en bedankt voor jullie advies, zo heb je toch het gevoel dat je niet alleen en de enigste bent!!!!

Dikke kus xxxxx Herma

Hartstikke goed dat alle ellende er uit kwam. Dat scheelt wel ff in de spanning op je hoofd. Wel rot dat dat dan op je werk gebeurt, maar ach... die klant zie je waarschijnlijk niet zo snel terug. Kan jou wat schelen.
Dat kribbig zijn, herken ik ook. Niet zo gek natuurlijk. Van een miskraam word je nou niet bepaald vrolijker. En je hele hormoonhuishouding is ook in de war. Rustig aan doen en proberen iets leuks te doen, jezelf ergens mee verwennen! Sterkte! Mardi

Terug
Bovenaan