miskraam

Hallo allemaal,

Ik heb een miskraam gehad.
Ik was 10 weken zwanger maar wist al 3 weken dat het een miskraam zou worden omdat het vruchtje veel te klein was.
Daardoor overviel het mij niet echt maar het was evengoed geen prettige ervaring.
Afgezien van dat we er natuurlijk verdriet van hebben was het lichamelijk ook niet prettig.
Omdat het bloeden maar niet op hield ben ik naar het ziekenhuis gebracht en daar gister gecurreteerd.
Nu ben ik weer thuis maar zit nog wel met een aantal vragen.
-Mag je nu tot de controle (is pas over 7 weken) niet zwanger worden?
Ik had net ergens gelezen dat je de eerste 3 maanden na een curretage extra vruchtbaar bent.Als dat zo is is het wel zonde van de tijd die 7 weken
-Ook heb ik gehoord dat je wel weer mag zwemmen,baden en gemeenschap hebben als je niet meer vloeit.
-Dit vloeien zou wel 6 weken kunnen duren?
-Ik heb het idee dat het bij mij sneller over zal zijn want het is nu al niet heftig meer.(is dat trouwens wel normaal?)
-En hoe snel mag je (lichamelijk gezien)weer aan het werk.
Ik werk in de verzorging dus dat is redelijk zwaar.
Dit zijn een heleboel vragen. Ik hoop dat jullie er (uit ervarung) wat meer over kunnen vertellen.
Gtoetjes en vast bedankt!

Hoi,

Bij mij zeiden ze na mijn curettage dat het beter was om af te wachten met zwanger proberen te worden tot NA je eerste menstruatie, omdat je baarmoeder dan pas echt goed schoon is. Er kunnen dan nog weer wat stolsels uitkomen (baarmoedervlies). Als je eerder zwanger zou raken, zou je meer kans hebben dat het weer mis zou gaan, omdat het dan zou kunnen hechten aan oude achtergebleven stolsels/vlies etc.
Ik heb ook gehoord dat je extra vruchtbaar bent na de curettage, maar of dat echt zo is weet ik niet...
Volgens mij mag je gewoon weer alles doen als je niet vloeit, zwemmen etc. Er is tegen mij in ieder geval nooit iets over gezegd dat ik bepaalde dingen moest laten na mijn miskramen.
Ik ben zelf na ongeveer 3 a 4 weken weer gaan werken, toen ik me weer goed voelde, geen buikpijn meer had etc. Ik denk dat dat per persoon verschillend kan zijn. Je moet doen wat je zelf het beste lijkt en pas gaan werken als je je weer helemaal goed voelt.
Tegen mij is ook niet gezegd dat ik nog 6 weken zou vloeien, wel dat ik na 6 weken mijn eerste ongesteldheid kon verwachten, ben je daar niet mee in de war? Bij mij duurde het vloeien na mijn miskramen ongeveer 2 weken (niet 2 weken lang heel heftig hoor).
Ik ben zelf 2,5 week geleden weer voor het eerst ongesteld geworden (netjes na 5 weken na mijn curettage), maar ik vloei nu nog steeds een beetje, maar dat schijnt ook wel normaal te zijn, omdat alle laatste "restjes" er kennelijk nog uit moeten.
veel sterkte, en ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes!

Hoi Anoniem,

Ik ben op 17-6 gecurreteerd. Tijdens het vloeien mocht ik niet in bad, zwemmen en geen gemeenschap hebben. De curretage was iets voor het moment dat ik ongi moest worden, dus ik heb uiteindelijk maar een paar dagen gevloeid. Gelukkig is mijn ongi de maand er op weer op het normale tijdstip gekomen. Verder heb ik nergens last van gehad. Wel heb ik na de behandeling een formulier meegekregen waar al deze informatie op stond. wat betreft werken, ik zou het in onderling overleg doen met je baas (als die tenminste van de situatie op de hoogte is).

succes!!

Esther

Ik ben vorig jaar Oktober gecurreteerd. Heb wel al snel hierna sex gehad. Toch had ik hierna bloedverlies terwijl het na de operatie vrijwel meteen over was. Ik zou toch rustig aan doen ivm infectiegevaar maar als je je weer goed voelt gewoon er weer voor gaan. Bij mijn was het de 1e keer in 1x raak en na de missed-abortion 1 jaar! Na een jaar verdriet is het nu "raak". Je weet nooit hoelang het gaat duren dus ik zou elke kans pakken. Je hoeft niet de eerst controle af te wachten. Na 4 weken had ik weer mijn eerste menstruatie en ik ben gewoon door gaan werken. Toch had ik achteraf gezien tijd voor mijzelf moeten nemen en gun je zelf de tijd voor verdriet!

Sterkte!

Terug
Bovenaan