miskraam

We zijn er vandaag achter gekomen dat het hartje van mijn kindje niet meer klopt na 8 weken zwangerschap.
We zijn er kapot van want dit is nu al de derde keer dat het fout gaat!
1 keer buitenbaarmoederlijk en 2 keer een miskraam. Ik ben nu wel weer een beetje huiverig voor om weer zwanger te worden. Volgende week krijg ik nog een echo en word er een afspraak gemaakt voor een curretage. Wie herkent dit??
veel liefs diane

Hoi Diane,

Ik las je berichtje en leef meteen met je mee. Ook ik verloor mijn kindje met een miskraam: na 10 weken.... We waren ZO blij en waren al BIJNA de kritieke fase door..... We gingen voor onze eerste echo om het hartje te horen/zien kloppen en toen bleek dat het kindje er helemaal niet meer was. Twee dagen later verloor ik al het bloed en weefsel. Ik kan me voorstellen dat je als je dit 3 keer meemaakt, dat je dan gewoon niet meer weet waar je het zoeken moet! Ik kan je geen advies geven of zo, maar soms helpt het ook als je weet dat iemand met je meeleeft!

Veel liefs, en probeer moed te houden!
Bianca

Ik wens jou en je vriend heel veel sterkte en beterschap toe. Ik vind het erg rot dat jullie dit voor de 3e keer moeten doormaken. Ik heb zelf een miskraam gehad op de natuurlijk manier in de 11e week. Ik heb wel in mijn vriendenkring vernomen hoe het is om naar het ziekenhuis te moeten. Je gaat onder narcose en merkt geloof ik verder niets van de ingreep. Je baarmoeder zal schoongemaakt worden en je zult vernemen wanneer je groen licht hebt om het weer verder te proberen. Als je hoofd daar niet naar staat dan is het echt een goed idee om even een pauze in te lassen. Dit is heel persoonlijk en voor iedereen anders. Jij en je vriend zullen dit eerst moeten verwerken. Het voordeel van het ziekenhuis is dat je een controle zult hebben binnen een paar weken en er zal wellicht een chromosomenonderzoek gedaan worden ? of bloedonderzoek ? Dit zal jullie misschien wat kunnen geruststellen. Wellicht hebben jullie al zo'n onderzoek gehad. Afhankelijk van je arts zul je ook met hem of haar kunnen praten over dit verlies en dat helpt weer met het verwerkingsproces en om positief te zijn en te blijven naar de toekomst toe. Neem de tijd ! De meeste mensen die ik ken die een miskraam hebben gehad (inclusief ikzelf) zijn na een week lichamelijk weer bijkomen flink gaan shoppen. Iets leuks gaan doen samen helpt je gedachten op iets anders te zetten. Ook dat is persoonlijk. Daar is het nu nog te pril voor. Neem jullie tijd en blijf positief. Jullie weten in ieder geval dat het op de natuurlijk manier mogelijk moet zijn om zwanger te worden. Ik weet dat dit een schrale troost is onder de omstandigheden. Heel veel sterkte en beterschap allebei !
Oh ja, als jullie wel direct door willen zetten dan kun je direct weer beginnen met het slikken van foliumzuur.
Wendy

Hoi Diane,
Ik wil je veel sterkte wensen.
Zelf heb ik 3 miskramen gehad, dus ik weet een beetje wat je doormaakt.
Al zal het voor iedereen anders zijn.
Ben je inmiddels in het ziekenhuis geweest?
Krijg je nog onderzoeken naar aanleiding van je miskramen?
Schrijf je ellende hier maar een beetje van je af. Ik zal regelmatig kijken of je terug bent.
Groetjes Erna

hoi meiden,
vorige week dinsdag kregen we te horen dat het hartje niet meer klopte en donderdag middag was ik met spoed opgenomen voor een curretage. ( ik kon niet meer!) Het is wel allemaal erg snel gegaan, bij de vorige miskraam heb ik 8 dagen doorgelopen en dan kan je rustig aan het idee wennen! en nu was het zo snel weg....! Lichamelijk voel ik me wat beter ( vloei nog wel veel ) maar geestelijk voel ik me leeg en verdrietig.

Volgende week dinsdag 30 sept moet ik terugkomen bij de gyn en dan gaan we bespreken wat voor onderzoeken ik allemaal krijg, want dit is niet vol te houden!

bedankt voor jullie lieve reacties en ik hou jullie op de hoogte!
veel liefs diaan

Hoi diane,

allereerst heel veeel sterkte meid, het is een ongelooflijk verdrietige gebeurtenis en het is ook altijd zo oneerlijk.
Ik heb vorige maand, nadat wij eindelijk eindelijk zwanger waren (ik ben inmiddels 40 dus het wordt alleen maar steeds moeilijker) met bijna 6 weken een miskraam gehad. Dat ging spontaan en ik heb er geen enkele nabehandeling voor gehad. De bloeding was ook niet eens zo hevig. 9 september was ik weer zwanger! Ongelooflijk - dat moet zo zijn, denk je dan. Maar ook nu is het, gisteren, weer misgegaan. De bloeding is nu wel hevig en ook de buikpijn is absoluut heftiger. Toch moet ik hoop blijven houden, en jullie ook! Want wat is het alternatief?
Ik ben DES dochter, ik ben 'oud', ik word moeilijk zwanger en kennelijk 'miskraam' gevoelig.
Maar een vriendin van ons, 39, heeft 7x (!!!) een miskraam gehad. Die weg wil je niet bewandelen, dat weet ik, geloof me, maar: ze is nu 26 weken zwanger! Waarmee ik maar wil zeggen dat ik nooit had gedacht dat het haar nog zou lukken. (heb ik natuurlijk nooit gezegd) En toch is het nu zover.
En ik gun het niemand, dus ook mezelf niet (en die tijd heb ik waarschijnlijk niet eens meer) maar, na de miskraam van gisteren heb ik me vanmiddag bedacht dat, als DAT de weg is die ik moet gaan om een kindje te krijgen, en er geen enkel alternatief is (toch?) dan loop ik die weg!
Wat onmogelijk lijkt, kan dus toch gebeuren, en daar hou ik me nu maar aan vast.Als de tranen erbij horen, de pijn, de wanhoop: het is vreselijk en ik moet er niet aan denken maar vandaag heb ik me voorgenomen: als dat de prijs is die ik moet betalen voor een gezond hummeltje in mijn armen, ooit: met liefde. En dat ene hummeltje, daar richt ik mijn gevoelens op; niet alsof ik haar nu verloren heb, maar alsof ze nog weer even moet wachten tot ze bij ons kan komen omdat het 'lijfje' nog niet in orde was. Klinkt debiel misschien, maar daarmee beperk ik het verlies een beetje...
Hou hoop joh! En veel succes.
Liefs,
Annemiek

hoi allemaal,
Afgelopen dinsdag ben ik bij de gyn geweest, en ik moet nu allemaal bloedtesten ondergaan.
De eerste heb ik al gehad ( chromosomen)
en aankomende donderdag krijg ik meerdere op een dag ( ik word op van alles getest )en van die testen krijg ik 22 okt de uitslag van. spannend....
We hebben trouwens wel groen licht gekregen om weer in verwachting te raken na mijn eerste menstruatie.
Ik hou jullie op de hoogte!
veel liefs diane

Terug
Bovenaan