Dag Allemaal, allereerst wil ik iedereen veel sterkte en goede gezondheid en veel geluk voor de toekomst wensen. Ik ben 30 jaar en heb in mei een miskraam gehad. Het was mijn eerste zwangerschap. Na bijna 1,5 jaar proberen was het dan gelukt. In de 8e week heeft de miskraam plaatsgevonden maar ik kwam er pas achter in de 11e week. Omdat ik alleen wat licht bloedverlies had kon ik niet terecht in het ziekenhuis voor een echo en heb ik (en mijn vriend) ruim een week in spanning gezeten. Een paar uur voor de echo verloor ik het vruchtje geheel onverwacht. Geen buikkrampen. Bij de echo bleek inderdaad dat mijn baarmoeder zo goed als leeg was. Daarna heb ik nog een week last gehad van bloedingen en buikpijn (zware menstruatiepijn). Nog 1 week thuis gebleven om mentaal op adem te komen. Nu, 4 maanden later, merk ik dat ik nog altijd angstig ben om zwanger te worden maar het wel heel graag wil. Daardoor ben ik erg gespannen en dat helpt natuurlijk helemaal niet ! Ik merk ook dat ik erg veel moeite heb met het uiten van mijn emoties. Hierdoor kan ik soms erg onverwacht onredelijk en kribbig uit de hoek komen. Hier heb ik dan later spijt van. Ik hoop dan ook door ervaringen uitwisselen meer er te kunnen zijn voor anderen (afleiding !) die hetzelfde hebben meegemaakt en daardoor zelf in staat te zijn emoties te uiten. Ik ben zelf nogal onzeker geworden na de miskraam. Ik ben naar mijn huisarts gegaan (ik voel me al gauw bezwaard !) voor een inwendig onderzoek omdat ik twijfels heb over mijn lijf. Dit was verder allemaal prima. Ik blijf toch onrustig en wil dus vragen of er goeie tips zijn voor ontspanning, hoe kun je het zwanger willen zijn niet laten overheersen ? Daarnaast heb ik wel geleerd dat mocht dit nog een keer gebeuren dan zal ik eisen en ervoor zorgen dat ik direct geholpen kan worden. 1 week in spanning is echt nergens voor nodig ! en doet je geen goed.
Ik ben ondertussen weer begonnen met foliumzuur en probeer er toch weer positief tegen aan te kijken.
Succes allemaal en bedankt voor het "aanhoren".
Ik ben ondertussen weer begonnen met foliumzuur en probeer er toch weer positief tegen aan te kijken.
Succes allemaal en bedankt voor het "aanhoren".