Miskraam?

Hallo allemaal,

Ik ben nu ruim zes weken zwanger, volgende week is mijn zevende week. Vanmiddag op mijn werk kreeg ik het gevoel ongesteld te worden, vervolgens heb ik bloed verloren. Dit bloed is donker en is slijmachtig, ik vloei geen bloed maar heb wel een zere buik. Nu ben ik ben dat dit de symptonen zijn van een miskraam. Wie kan mij een antwoord hierop geven? En is het verstandig de dokter te bellen?
Alvast bedankt voor jullie reacties, liefs Anne

Hoi Anne,

Volgens mij is het altijd verstandig om de dokter te bellen.
Als je iets dwars zit, als er iets gebeurd, altijd ff navragen.
Dan heb je in ieder geval zekerheid dat er niets aan de hand is, of juist wel.
Ik heb in het begin een bloeding gehad, en ben om half 11 nog naar de vervangend arts gegaan. Deze zei dat ik maar moest afwachten omdat ze niks kon zien. Toen zijn we naar de eerste hulp gereden. Daar waren ze helemaal niet blij met ons, maar ik kreeg toch een echo. Na een preek dat het zo niet hoorde (naar de eerste hulp komen), zagen we op de echo dat alles goed was. Maar het had ook anders kunnen zijn...

Hoi Anne,

Ik maak me wel zorgen om je, als je buik / rugpijn hebt is dat niet zo'n goed teken, zeker niet als je daarbij ook bloed verliest.
Je moet de VK. maar even bellen dan weet je snel meer.

Heel veel sterkte Sterre

Hallo,

ik denk dat het inderdaad verstandig is om een verloskundige te bellen. Ik heb zelf een miskraam gehad. Op het moment dat het begon verloor ik gelijk bloed. Ik heb toen gelijk een verloskundige gebeld en zij probeerde me in eerste instantie gerust te stellen dat bloedverlies niet gelijk betekend dat het misgaat. Ik moest weer bellen als ik meer en helder bloed verloor. Die nacht gebeurde dat ook, later moest ik bij deze verloskundige langs komen om vast te stellen of het embryo echt weg was, en of alles schoon was van binnen. Ik wens je veel sterkte.

Bedankt, voor jullie lieve reacties. Ik heb inderdaad een miskraam gehad. Het voelde als een normale menstruatie en ik heb verder ook geen klachten gehad. Maandags ben ik bij de dokter langs geweest en die zei dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat ik normaal zwanger kan worden. Ik wens jullie ook heel veel sterkte toe!
Liefs Anne

Terug
Bovenaan