miskraam?

kan iemand mij vertellen of ik mischien een windei heb? volgens mijn eigen berekening moet ik al meer dan 7 weken zwanger zijn maar volgens de gynecoloog pas 5 weken. vorige week bij de gynecoloog geweest en toen zag hij og niets, maar vandaag zag hij wel een vruchtzakje en kon hij meedelen dat ik ongeveer 5 weken zwanger zou kunnen zijn. alleen zei hij wel dat hij er nu niets in zag vandaar over 2 weken weer een echo. heb inmiddels vandaag heel internet afgezocht en kom steeds weer uit bij een windei. zou dit bij mij ook zo kunnen zijn? volgens mijn eigen berekening ben ik echt veel verder. hebben mensen voor mij een antwoordt?ben nu heel erg bang geworden

hallo monique. er komen in jou verhaal bepaalde dingen naar voren die ik ook heb gehad,

toen ik voor de 3de keer zwanger was(heb 2 kinderen) na een ruime 19 maanden, voelde ik me niet goed, had veel buikpijn, en heb ook een aantal keren naar de gyn geweest.
er zijn bij mij veel meer dingen aan de had geweest, maar even in het kort.
ik heb bijn de 3de echo, van ruim 7 weken, ook de mededeling gehad dat ik maar een krappe 5 weken zou zijn, er was geen vruchtje te zien, helemaal niets. nog geen 2 weken later, weer een echo gehad, en daar bleek uit, dat mijn zwangerschap in het begin al helemaal fout is gegaan. ik ben 2 dagen later gecurreteerd, omdat ik de buikpijn niet meer normaal vond, en het emotioneel gewoon niet te redden meer was.

daarbij heeft mijn gyn gezegd, dat er altijd een kans is, dat het een gewonezwangerschap geweest kon zijn, met het beeld wat hj had van 5 weken. het vruchtje kan gewoon ietswat klein zijn, je eitje kan ook later bevruht zijn, en ontwikkelen(vooral met een onregelmatige cyclus), er kunnen dus veel meer dingen zijn.

wat zegt je gevoel zelf? heb je vanaf dag 1 dat je zwanger was een slecht gevoel? voel je je juist zwanger?

vaak voel je het al van te voren aan, soms al voor je test positief is, zo gold da voor mij wel.

hoe is het nu met je?

gr. patricia

Hallo Monique,

Ik zou toch nog even afwachten.
Tegen mijn schoonzusje werd gezegt dat ze een windei had.
2 weken later zat eer mooi klein hummeltje met een kloppend hartje.
Het is maar goed dat ze die twee weken heeft afgewacht.
Ze had gewoon een late eisprong en was daarom 2 weken minder ver dan ze dacht.
Het hoeft bij jouw niet zo te zijn.
Maar als je even wacht en er zit nog niks, dan kun je altijd nog besluiten wat je wilt gaan doen.

Heel veel sterkte

Ten eerste kan het zijn dat er een communicatiestoornis is tussen jou en de gyn.
Een vrucht of vruchtzak van 5 weken ontwikkeling is hetzelfde als 7 weken na het begin van je laatste menstruatie , in de volksmond @zwangerschapsduur@.
Ook zie je wel als jullie het over hetzelfde hebben en het verschil is nu zeker 2 weken, kan het een missed abortion zijn , dit is een gemiste abortus (miskraam)wat je lijf nog niet doorheeft, dus hormonaal ben je gewoon nog hartstikke zwanger.
Over twee weken weer kijken is inderdaad de beste optie, dan zal blijken wat het precies is.
Bij een windei (bligthed ovum) is de emryo reeds gestopt met ontwikkelen/groeien, maar groeit de vruchzak nog een tijdje door.

hoi patricia.bedankt dat je op mijn vraag hebt gereageerd en alle andere ook natuurlijk.je vroeg hoe het nu met me ging.nou ik kan je zeggen wel iets rustiger dan vorige week. het is alleen zo moeilijk om nu bijna nog een week te wachten voordat ik de echo krijg.dagen lijken wel maanden.ik weet niet zo goed wat ik moet voelen ben naar de gyn de aller eerste keer geweest nu ruim 2 weken geleden omdat ikbang was voor een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. heb dit nl eerder gehad en toen is mijn eierstok gelukkig niet weggehaald maar is de kans op weer een buiten baarmoedelijke zwangerschap wel groter.toen zagen ze dus niets op de echo wat op een zwangerschap kon lijken. maar mijn gevoel zei dat er iets niet klopte.voelde me in ieder geval heel erg zwanger en had steeds erge buikpijnen.na een week terug en toen zagen ze wel een vruchtzakje zitten.aan de ene kant een heel fijn gevoel maar aan de andere kant geeft het me een heel erg onzeker gevoel omdat ik volgens mijn berekening dus al veel verder zwanger was. op dit moment is het heel ergdubbel voel me heel erg zwanger maar ben aan de andere kant ook zo bang dat het niet goed is. klinkt raar maar je voelt zoiets.moet dus toch nog echt even een week wachten. maar ben heel erg onzeker op dit moment.

Hoi Monique,
Het is nu weer een week later en weet je al iets meer?! Die spanning is eigenlijk onmenselijk, ik ken het gevoel (zie mijn verhaal), alleen heeft die onzekerheid bij mij niet zo heel lang geduurd, gelukkig!
Ik hoop dat het goed met je gaat en dat de toekomst er weer iets beter voor je uit ziet. Veel sterkte en ik hoor graag hoe het met je is!!!

heb vorige week zaterdag ineens spontaan heel erg veel bloed verloren. voor mij was dit een reden om aan te nemen dat het dus toch allemaal niet goed zat. heb meteen mijn beste vriendin gebeld zei werkt namelijk in het ziekenhuis op de afdeling gynecologie. omdat het zaterdag was nam ik aan dat als ik de polie zou bellen zij mij zouden zeggen dat ik het maar allemaal af moest wachten wat er zou gebeuren.tenminste dat hoor je vaak zeggen. mijn vriendin heeft gebeld met een bevriende gynecoloog en ik mocht gelukkig direkt komen voor een echo. aangezien mijn man op zijn werk was ben ik samen met haar gegaan. ze vond het eigenlijk niet verstandig dat mijn man er niet bij was omdat de kans groot was dat ik een heel naar bericht zou krijgen.maar eigenlijk had ik me er al een beetje bij neergelegd dat het voorbij was. toen ik daar aan kwam en mijn echo kreeg wist ik niet wat ik zag. ik zak een heel erg klein mensje met een kloppend hartje. moest direkt huilen want zoiets had ik dus totaal niet verwacht. alles zat op het juiste plekje en de zwangerschap zag er goed uit. er zat aleen een bloeduitstorting in mijn baarmoeder. moet het nu voorlopig even heel erg rustig aan doen. hoe ik er aan kom weet ik niet maar heb gelukkig geen bloed meer verloren en alles gaat gelukkig heel erg goed. mensen bednkt voor jullie steun. veel liefs monique

HOi Monique,
Ik heb nog niet eerder gereageerd, heb wel een vroege miskraam gehad (was 2 dagen overtijd) maar heb jouw 'draadje' gelezen en wilde je even HEEL ERG FELICITEREN!!! Wat een geweldig nieuws na zo'n onzekere rottijd. Doe het rustig aan, ik wens je een fantastische zwangerschap en een heel lief, gezond kindje!!!
Groetjes, Arianne

Terug
Bovenaan