Helaas heeft mijn zwangerschap niet mogen zijn. Vorige week was zwaar, ik begon te bloeden. Ik was bang voor het ergste in de nacht van donderdag op vrijdag, maar die ging goed. Vrijdag bij de spoed echo bleek mijn 'vrucht' levenloos te zijn. Zo krijg je een kindje, heel intiem, en zo sterft je vrucht, wat een naar en afstandelijk woord, alsof het je kindje niet meer is... Ik zal ruim een week op een natuurlijke miskraam wachten. Ik wil zo graag op een natuurlijke manier afscheid van haar nemen, al klinkt dat raar. Als dat niet lukt wordt ik de 17de opgenomen voor een curettage. Tuurlijk begrijp ik het fenomeen natuurlijke selectie en survival of the fittest, en tuurlijk zal ik ooit een kindje krijgen. Ik ben nog jong, 29 jaar. Maar daar heb ik op dit moment niets aan. Allemaal feiten en waarheden, maar op het moment ben ik niet met mijn hoofd bezig, maar met mijn gevoel. En hoe voel ik me? Kan ik het wel beschrijven?? Ik voel me eenzaam, verlaten, intens verdrietig. Waarom ik? Waarom na ruim 11 weken als ik al zo veel gevoelens voor haar heb? Ze was niet gepland, maar zo welkom. Ik heb er zo graag mijn jaar en werkzaamheden voor aangepast. En nu? Nu heb ik niets meer. Een leeg gevoel. Mijn perfecte leven lijkt inhoud-loos. Ik heb nog maar een aandachtspunt, afscheid nemen van mijn kindje. Voor anderen bestaat ze niet, is ze een levenloze vrucht, voor mij is ze echt. Ik houd van haar en zal haar zo erg missen. Ik kan het niet beschrijven, maar beleef het intens...