Miskraam

hallo,
ik heb 2 maanden terug een miskraam gehad.
Ik ben in de achtste week gaan bloeden.Toch maar voor de zekerheid even naar de dokter.Geen buikpijn,alleen maar die paar druppels bloed.
Krijg je daar zo ´n stageloper.Ik dacht gelijk"Heb ik dat?"Zij mij onderzocht en ze vertelde mij dat ze geen bloed zag en dat de baarmoedermond nog dicht was.Dat kon een goed teken zijn,zei ze.Maar laat toch voor de zekerheid maar even een echo maken.
Tijdens de echo ben ik erachter gekomen dat het in de vijfde week al is misgegaan,het vruchtzakje was helemaal leeg.
Het vruchtje was niet gaan groeien.
Twee weken later ben ik ongesteld geworden.Dit ging gepaard met heel veel bloed en veel kramp/pijn.

Nu ben ik weer zwanger,maar heb deze week (5e week)weer bloedverlies gehad.
Ben ik het nu al weer verloren??????
Heb ik nu al weer een miskraam????
Mijn vriend zegt:"Kop op ,positief blijven!!!,het is vast een beetje innestel bloed!!!"
Ja,tuurlijk denk ik dan,dat hielden we ons de vorige keer ook voor.
Ik ben zo ontzettend bang en ook verdrietig.En boos,vooral boos!!!Waarom ik??Ik heb nooit eens geluk.
later ben

Ik moet nu dus nog naar de dokter om weer te vertellen dat ik zwanger ben.Maar ik zie er echt tegenop. Ik zie me al gaan."Hallo dokter,ik ben weer zwanger,maar ik ben het ook al weer kwijt denk ik.

Veel sterkte aan iedereen gewenst.
En alvast bedankt dat ik even mijn verhaal kwijt kon.

Hoi Miranda,

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik was 9 weken zwanger (dacht ik). Ik had drie keer bloedverlies gehad (heel weinig), maar voelde me verder prima, was niet misselijk (vond ik wel raar), had twee weken terug nog pijn in mijn borsten, maar vorige week ook niet meer. Ik maakte me zorgen en ben afgelopen woensdag naar de verloskundige geweest voor een echo. Zij kon niets zien, waarschijnlijk was het foute boel. Donderdag ging ik naar het ziekenhuis en inderdaad, bij de inwendige echo werd geconstateerd dat de vruchtzak 5 weken en 3 dagen was. Het was er rommelig, maar al geen vruchtje meer te zien. Ik ben ook verdrietig en snap goed hoe je je voelt. Ik vond die weken van te voren slopend, steeds als je naar de wc gaat denk je oh nee, niet weer bloed he?

Vind je het wel prettig bij de dokter? Misschien kun je beter naar het ziekenhuis gaan. Ik vond het prettig in het ziekenhuis. Ik werd geholpen door twee vrouwen. Nu was ik natuurlijk al voorbereid door de verloskundige.

Maar je moet zeker ergens naar toe, anders wordt je gek, wachten lost zeker niets op.

De artsen vertelden nog dat 6 van de 10 zwangerschappen eindigt in een miskraam, dit zijn harde cijfers, maar je moet maar zo denken; je lichaam is selectief. Het zal de eerste keer in ieder geval niet goed hebben gezeten. Je wilt toch een gezond kind.

Bij mij zit het rommeltje ook nog in mijn lichaam, dat vind ik wel erg naar, dat je daar op wachten moet.

Het geeft trouwens geen garantie als je nu een echo zou laten maken. Op het ziekenhuis heb ik gevraagd of ik bij de volgende zwangerschap eerder zou mogen komen. Ze zei dat het geen zin heeft, want stel je voor dat je met 6 weken al zou gaan, dan kan het daarna ook nog mis gaan. In mijn boek over zwangerschap staat dat het tot de 11e week mis kan gaan.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar in ieder geval kun je er met mij over praten als je dat wilt.

Groetjes Paula

Hoi miranda
Ik begrijp natuurlijk dat je overstuur bent ,door dat bloed verlies,maar je belt toch wel snel voor een onderzoek, er is toch altijd een kans dat het wel oké is.

sterkte en liefs van Jeanette

Mijn vrouw is 5 december gecurreteerd. Daarna 7 weken wachten en ze werd weer ongesteld. Na 28 dagen zou ze weer ongesteld moeten worden. Werd ze niet. 2 testen, beide negatief. Dus niet zwanger. Maar wel pijn in de borsten, misselijk, pijn in de onderrug.
na 11 dagen: bloed en klonten. Mis dus?
Na een curettage kan het hele systeem van hormonen behoorlijk ontregeld raken. Je hoort zoveel verhalen van 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren (m.a.w. zo stabiel als je cyclus was voor de zwangerschap, zo stabiel wordt íe niet weer)(?)
vanmiddag gaan we naar de gyn. Een prettige, al wat oudere man. M'n vrouw wilde vanochtend nog een test doen. Ze voelt zich zwanger. Of is het tot psychisch? De dokter behandeld het als zijnde vroege miskraam. Betekend: screening. En wat dat dan inhoud weten we vanmiddag pas.
Een onzekere periode, je wilt graag kinderen, maar wat doet je lichaam?
Voor een vrouw zeker niet prettig.
We hebben een huisarts die erg begaan is met zwangere vrouwen. Hij is zelf ook verloskundige.
Troost is er denk ik zowiezo dankzij een forum als deze. Je bent niet de enige die problemen heeft en moet leren omgaan met de vraag: waarom ik?
Sterkte.

Johan

ik heb in oktober een miskraam gehad van mijn 2 kindje bij mijn 1 kingje zijn we 1,5 jaar bezig geweest en toen was in januari 01 raak, ik heb oen een normale menstruatie gehad dus ik dacht ik ben net zwanger dus wel en was innestelings bloed en hoeveel dat is scheelt weer per persoon. een vriendien van een vriendin van mijn heeft tot de 23 week gebloed en die heeft een gezonde knul gekregen , ik kon alleen als advies geven luister goed naar je eigen lichaam en je intuitie en als je denkt dat er iets niet goed is laat er dan even naar kijken . succes

Terug
Bovenaan