miskraam

Ik heb afgelopen vrijdag een miskraam gehad na 8wkn zwangerschap. Ik had al zo ´n 1.5 of 2weken een voorgevoel dat het niet goed ging, mijn zwangerschapverschijnselen werden minder en ik ging daarom al toen op het internet lezen over miskramen. Woensdag 17 Maart verloor ik een beetje bloed het werd niet meer maar ook niet minder. een vrijdag moest ik voor een echo, op de echo was nog een klein vruchtje te zien van ong. 6wkn. De gyn. kon nog niets zeggen en ik moest afwachten. ´s Middags zat ik op de WC en ik voelde en hoorde opeens plop en toen zag ik het vuchtzakje liggen. Ik heb het voorzichtig opgeschept en heb het in een urineopvang kokertje gedaan. Ze zag ook het vruchtje zitten. Wat een gods wonder dat uit zo iets klein een mensje kan groeien. Ik was niet verdrietig maar heel nuchter.w.s omdat ik het al wel had verwacht. Nu 2 dagen later voel ik me wel leeg, letterlijk en figuurlijk. Ik heb een hele mooie dochter van 1.5 jaar. en ik was misschien ook nog niet toe aan een tweede. Want toen ik wist dat ik zwanger was kwamen gelijk de vragen, kan ik dat wel aan twee kinderenen wat doe ik deborah en mezelf aan als dit kindje niet gezond zal zijn?
Zijn er nog meer vrouwen die dit lezen die terwijl ze op leeftijd zijn ( 38 JAAR )na een miskraam toch weer zwanger zijn geworden die wel goed is verlopen?
Het is een beetje lang verhaal geworden maar ik moest het even van me aftypen, dat lucht op

Hoi
Ik heb sinds anderhalf jaar een relatie met een man die uit z'n eerste huwelijk geen kinderen had en heel graag wilde, ikzelf ben gescheiden en heb twee kinderen van 12 en 10 jaar.
ik was ook nog eens gesterriliseerd, dat is een half jaar geleden ongedaan gemaakt, best een zware operatie geweest.
nu ben ik ong.8weken zwanger en sta op het punt om een miskraam te krijgen, dat weet ik al twee weken(het zet vandaag waarschijnlijk pas door)
ik had natuurlijk heel veel twijfels om nog aan kinderen te gaan beginnen ik ben 37 jaar, een best goede baan, kinderen die zichzelf al prima kunnen redden enz...maar als je weet hoe stapel m'n vriend is op kinderen.
nu ik voor een miskraam sta word ik met m'n neus op de feiten gedrukt, ik heb het nog niet eerder meegemaakt dat het mis ging.
nu weet ik hoe graag ik had gewild dat het oke was.
ik ga het dus zeker opnieuw proberen
veel sterkte, liefs van jeanette

Hallo Wilma en Jeanette,
Ten eerste wil ik jullie sterkte wensen met het verwerken van de mk.
Ik heb 1,5 maand geleden een miskraam gehad die geëindigd is met een curretage (2x in 1 week zelfs omdat de eerste keer niet goed gegaan was).
Ik ben ook op leeftijd, nl 39 jaar.
Voor mij is dit ons 3e kindje. Hier is een discussie van 2,5 jaar aan vooraf gegaan. Ik vond het heel jammer dat het niet goed is gegaan maar ben er nu wel heel zeker van dat ik graag nog een kindje wil.
Wilma, je zult altijd twijfels blijven houden, maar wat zegt jouw gevoel. Hoe graag wilde je nog een kindje. Probeer daar voor je zelf achter te komen en volg je gevoel.
Jullie allebei veel succes met een eventuele nieuwe zwangerschap.
Groetjes van Caroline

Terug
Bovenaan