Miskraam

Hoi allemaal.
Ik ben hier voor het eerst, maar wil toch wat met jullie delen.
4 weken geleden heb ik voor de 4e keer een miskraam gehad, dit keer was ik net 6 weken zwanger, maar die pijn en het verdriet ik kan het maar niet van me afzetten, iedere dag loop ik te huilen.
Gelukkig krijg ik veel steun van mijn man, maar hij heeft die pijn niet gehad en snapt dat dan ook niet goed.
Ik hoop dat ik hier mijn verhaal mag doen als ik het even niet meer zie zitten.

Jeetje meid wat afschuwelijk.Na 1 miskraam voel ik me al vreselijk laat staan er 4 achter de rug hebben.Heel goed dat je huilt,je verdriet moet er toch uit.Het belangrijkste is je man en dit moet je nooit vergeten.Samen redden jullie het.Hij heeft vast ook een hoop verdriet alleen zal hij het moeilijker uiten.Het zijn ook 4 kindjes die hij verloren heeft, dus is het voor hem net zo erg.Heel veel sterkte meid.

Liefs van Yvon

Hoi Marjolijn,

WAt vreselijk voor je dat je al vier keer hoop hebt en dan gaat het mis.
Zijn er al onderzoeken naar de oorzaak geweest, dit kan natuurlijk geen toeval zijn. Er is een team dat zich bezig houd met veelvoudige miskramen misschien een idee om daar je licht eens op te steken.
Iemand van het maart-moeders forum doet op dit moment met succes mee aan een onderzoek/proef.

Ikzelf heb sinds gistermiddag bruinverlies en ben bang dat het helaas weer misgaat net als in maart (begon ook in de zevende week)

ik zal het stukje met info opzoeken en hieronder zetten.

Jeanette

Hoi marjolijn, dit is het bericht waar ik het over had, de oproep is zoals je ziet verouderd maar wellicht kun je via dit adres info krijgen.

Succes en sterkte ,Jeanette

Oproep voor onderzoek:

“Omgaan met een miskraam ”

Ondanks het veelvuldig voorkomen van miskramen wordt de psychologische impact regelmatig over het hoofd gezien. Om de kennis over miskramen te vergroten en een bijdrage te kunnen leveren aan eventuele hulpverlening, doet de sectie Klinische en Gezondheidspsychologie van de Universiteit van Leiden onderzoek naar miskramen. Dit onderzoek richt zich op de impact die een miskraam kan hebben op het welbevinden en mogelijke manieren waarop mensen met deze gebeurtenis omgaan. Verder wordt er gevraagd naar de steun die u heeft ontvangen na de miskraam. Het onderzoek bestaat uit het invullen van een vragenlijst, dit zal ongeveer 20 minuten duren. De gegevens zullen volledig vertrouwelijk behandeld worden en niet aan derden verstrekt worden.

Wie komt in aanmerking?

Wij zijn op zoek naar mannen en vrouwen die de afgelopen 6 maanden een miskraam voor de 24e zwangerschapsweek hebben meegemaakt.

Hoe kunt u aan het onderzoek deelnemen?

Indien u geïnteresseerd bent of vragen heeft, kunt u een e-mail met uw adresgegevens naar het onderstaande emailadres sturen.

R.Karreman@umail.leidenuniv.nl

Wij sturen u de vragenlijst dan zo spoedig mogelijk toe, vergezeld van een gefrankeerde antwoordenvelop.

Tot wanneer kunt u zich aanmelden?

U kunt reageren tot 1 april 2004.

Voor het onderzoek is het van belang dat wij zo veel mogelijk reacties ontvangen. Wij zouden uw deelname erg op prijs stellen.

R. Karreman en M. de Wilde

Ik heb onderzoek gehad en ze zijn er bij mij achter wat het is.
Mijn lichaam accepteerd het kindje niet, nu heb ik medicijnen gekregen die ik moet slikken zodat mijn lichaam het kindje niet afstoot. Jammer genoeg zitten er een hoop bijwerkingen aan waar van ik er van een flink aantal last hebt maar ja dat neem ik voor lief straks als we een kindje in ons armen houden weet ik waar we het voor hebben gedaan.
Maar toch bedankt voor het stukje over het onderzoek en mocht dit niet helpen ga ik zeker daar ook een onderzoek laten doen, kan nooit geen kwaad lijkt mij.

Terug
Bovenaan