miskraam

Afgelopen dinsdag hadden we een afspraak bij de verloskundige voor een echo.
Onze dochter mocht ook mee om haar broertje of zusje te zien.
Nog 2 dagen en ik was de 3 maanden gepasserd.
Ze zagen een leeg vruchtzakje dus kreeg ik een inwendige echo.
Man en dochter wachten in een ander kamertje.
Er werd geen hartslag gezien en betreft de groei liep het achter dus constateerde ze dat het niet meer leefde.
Verslagen gingen we naar huis.
Ik verloor ineens wat bloed en 'snachts had ik al wat krampen gehad.
"smiddags kreeg ik toch een kramp en zweten en duizelig, mijn man belde de verloskundige en was er binnen 5 minuten.
Ze zou net de ambulance bellen totdat (ja misschien raar om te zeggen) ja totdat ik voelde dat er iets uitkwam en de pijn was gelijk minder.
Oh nee he!
Ja het was een miskraam!
Vreselijk!!!!
Ik heb het zelf in de was bak neergelegd en hebben het met de verloskundige bekeken.
Hoe klein het ook is vanaf de zwangerschapstest is het al je kind!
Ik voel me ontzettend somber en huilen.
Je bent je kind kwijt.

Hee Lisanne,

Wat ontzettend vreselijk! Ook al is het nog heel klein, het hoort al bij je en past al in je toekomst! Weet helaas hoe je je voelt op dit moment....'t heeft echt tijd nodig om het een plaatsje te kunnen geven.....
Heel veel sterkte!

Liefs Anne

jeetje lisanne...
ik weet jammer genoeg maar al te goed hoe het voelt.
wat knap dat je je kindje hebt bekeken.
bij mij was het op het toilet gebeurt en heb ik niet durven kijken en doorgespoeld. soms voel ik me daar nog schuldig om.

meid een dikke knufff!
liefs Carina

hoi lisanne,

Er zijn gewoon geen gewoorden voor als zoiets gebeurd,
11-4-08 is Willem* geboren met een zwangerschap van 15 wk.
Ik kreeg van iemand van deze site om naar www.lieve-engeltjes.nl
te gaan daar kun je "praten" met vrouwen die dit ook hebben meegemaakt.
Voor mij heeft dat voor de verwerking wel geholpen.
maar ook hier kun je je verhaal kwijt.
willem is ook spontaan geboren en heb hem ook gezien.
wat je zei klopt zodra je in verwachting bent is het je kind.
ik wil je heel veel sterkte wensen,
liefs mama13

ja ik wil je ook sterkte wensen. Mijn miskraam was ook met 12 weken. Alles zat er al op een aan! Maar helaas was het na de tweede controle gestopt met kloppen. En wat er dan door je heen gaat. Je hebt het gevoel dat het iemand anders is die in die stoel zit. BIj mij is het weggehaald, mijn lichaam maakte nog hcg hormonen aan.
Genoeg van de ellende!! Wij gaan voor de volgende keer! Een belangrijke tip: Blijf erover praten, het helpt !!

Groetjes Therablondi

he wat vervelend zeg. Tuurlijk ben je hiervan ondersteboven. Het is niet zomaar iets. Zeker als je die 12 weken nadert denk je dat het wel goed zal komen en dan blijkt ineens dat het dan toch nog mis kan gaan.....
heel verdrietig.
heb zelf met 5,5 week een mk gehad en na 23,5 week mijn zwangerschap moeten beeindigen. Weet dus hoe moeilijk het is om je droom op de moeten geven....
Je moet weer opnieuw beginnen, maar neem wel de tijd om dit verdriet een plaatsje te geven. Het is niet niks!

sterkte meis,

liefs Patricia mama van Bas*
Op www.basvanbeek.vlindersite.nl kan je mijn verhaal lezen als je wilt.
(tussen beek en vlindersite staat een punt)

Terug
Bovenaan