Mislukte IUI poging

Hallo allemaal!

Vandaag zou mijn 2e IUI plaatsvinden. Zaterdagavond heb ik zelf mijn pregnyl gezet en vanmorgen moesten we ons melden op de afdeling gynacologie. Helaas is de IUI mislukt. Het lukte ze niet om met het slangetje in mijn baarmoeder te komen. Iets blokkeerde de boel.  Het deed echt ontzettend veel pijn, en nu blijkt ook nog eens dat alles voor niets is geweest. Ik blijf maar huilen en voel me echt super ellendig. Zodra ik ongesteld ben geworden moet ik me  weer melden in het zkh en dan gaan ze kijken of het ze dan wel lukt om in de baarmoeder te komen. Zoniet dan zal er een kijkoperatie plaatsvinden.

Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt? Het mislukken van IUI?

liefs, Nicole

Hoi Nicole,

wat vervelend voor je.

Ik heb 1x bijna hetzelfde meegemaakt. Bij mijn laatste IUI poging kreeg de gyn ook het slangetje niet op zijn plaats. Omdat het mijn laatste poging zou zijn, heeft de gyn er alles aangedaan om het toch voor elkaar te krijgen. Ik weet niet precies wat hij allemaal deed (tangetjes, stalen pennen enz), maar pijnlijk was het wel. En helaas was het allemaal voor niets geweest.

Achteraf gezien lijkt het bij mij te komen, doordat mijn baarmoeder in een rare knik en scheef ligt. Hierdoor hebben ze problemen om bij mijn baarmoederhals te komen. Het helpt bij iets om een volle blaas te helpen. Dan ligt mijn baarmoeder iets rechter, maar het blijft problematisch.

Om positief af te sluiten: ik ben uiteindelijk wel zwanger geworden, weliswaar via IVF, maar dat had niets met de stand van mijn baarmoeder te maken.

groetjes,
Martine

Terug
Bovenaan