Misoprostol

Hallo vrouwen,

Helaas, helaas... maar dit is toch het forum waar je NIET op terecht wil komen.

Gisteren, 9w1d zw., is bij twee echo's geconstateerd dat de zwangerschap waarschijnlijk in de 4e of 5e week fout is gegaan. Bovendien twee cystes gevonden (buiten de baarmoeder) die waarschijnlijk zijn veroorzaakt door de HCG.

Omdat curretage te heftig zou zijn (ik heb dus nog niet gevloeid) stelde de gyn voor Misoprostol te gebruiken. Tabletten die je inbrengt in de schede en die na 12 uur het vloeien op gang brengen. Zij verwacht ook dat de cystes hierdoor zullen verdwijnen (die hebben 'maar' een doorsnee van 3,5 cm).

Ik kreeg wel allerlei aanwijzingen voor het gebruik van die Misoprostol, bijv. dat ik naar de Eerste Hulp moet gaan als ik teveel ga vloeien. Ik heb e.e.a. voor dit weekend gepland, maar ik wil wel graag weten wat me te wachten staat.

Kent iemand dit middel?

Groetjes,
Ariadne

Hoi Ariadne,
Natuurlijk hoopt niemand op dit forum terecht te komen, maar ik ben toch erg blij dat dit forum bestaat. Na mijn miskraam heb ik erg veel steun gehad op dit forum waar ik nu nog steeds mee mail en dit al vanaf juni.Ik hoop voor jou dat je hier ook je steun zult vinden.

Even over je cystes.Ik had er zelf al een aantal jaren twee. Na de miskraam en blaasontsteking dacht ik van wel ja laat ik dit dan ook maar weg halen, dan heb ik alles maar gehad.Ik heb zelf geen ervaring met Misoprostol.Ik neem aan dat dit op de bijsluiter staat dat als je erg gaat vloeien ,dan naar de eerste hulp moet gaan?.Het wil natuurlijk dan helemaal niet zeggen dat jij dan ook erg zal gaan vloeien.Elk lichaam reageert anders op zo'n medicijn.Je bent gelukkig wel op de hoogte en weet wat je te doen staat, mocht je wel hevig gaan vloeien.

Ik hoop wel dat die cystes dan ook zullen verdwijnen, waar ik zelf mijn vraagtekens over heb.Bij mij verdwenen ze niet vanzelf, maar ik heb er ook geen pillen voor geslikt.Is het niet mogelijk om de cystes weg te laten halen met een verdoving?, dan worden ze door de huisarts zelf weggehaald.Nou meid, waarschijnlijk heb je geen bal aan mijn informatie, maar weet dat ik met je meeleef en ik hoop dat je de miskraam snel een plekje kunt geven.

Liefs Yvon

Hoi Ariadne,

Ook ik heb het middel gebruikt om de bevalling op gang te laten komen.( zie verhaal bevallen van een overleden kindje)
Ik heb er eerlijk gezegt geen goede ervaringen mee, wat niet wegneemt dat hij bij jouw wel zal helpen.
Het is eigenlijk een middel dat wordt gebruikt bij maagzweer, waarvan is gebeleken dat het ook een wee opwekkende werking heeft. Het word ook al veel in abortusklinieken gebruikt en heeft nu zelfs de bijnaam abortuspil.

Ook mensen die en abortus doen buiten proffesionele hulp om maken gebruik van dit middel, door eenvoudig een flinke hoeveelheid van dit middel in te nemen.

Goed de werking tenminste zoals het bij mij te werk ging.
De gyn bracht 1 tabletje vaginaal in, dit was absoluut geen prettig gevoel, het moet echt in de baarmoedermond worden ingebracht namelijk. Dus je kan je voorstellen dat de halve hand van de gyn in ijn vagina verdween.
Daarna was het wachten, wachten en wachten, op een soort van weeenactiviteit of een bloeding. Wat ik van de gyn begrepen hebt komt dit meestal binnen 12 uur op gang zoniet dan word het nogmaals herhaald.

Bij deze mijn ervaring.

Veel succes en sterkte

groetjes, Pascalle

Hoi

Alvast veel sterkte gewenst!
Helaas is het bij mijn eerste zwangerschap in de zesde week fout gegaan, maar "gelukkig" is het vanzelf op gang gekomen. Ik heb wel van ervanringen met het middel Misoprostol gehoord. De bloedingen en krampen die je krijgt zijn vrij heftig. Zorg in ieder geval voor genoeg dik maandverband. En voor iemand om je heen die je lekker kan vertroetelen. En neem vooral de tijd om te rouwen om het verlies!!
Succes

Terug
Bovenaan