miss mama

A

Anoniem

Guest
Hoi Roos,

Hier even een update van mijn kant. Vandaag bij de gyn. geweest om te kijken of het spiraaltje er nog zat. Ja, het zat er nog. Ze heeft gelijk geprobeerd om 'm eruit te halen, maar dat lukte niet. Ze kon de draadjes ook niet vinden. Nu moet ik volgende week woensdag terug naar het ziekenhuis en dan gaan ze met een kijkertje naar binnen en 'm er dan uithalen. Ik krijg van tevoren ook wat medicijnen om het een beetje te verdoven, HELP!!! Daar zat ik niet op te wachten..... Ik dacht gewoon even naar de huisarts om het spiraaltje te laten verwijderen, nou dat moet bij mij natuurlijk weer even op een andere manier. Ik baal er van. Maar goed, als ie eruit is blijft ie er ook uit. En dan maar hopen op een nieuw wondertje???????

Hoe is 't met jou?? Voel je je nog goed? Je zit nu natuurlijk in de periode dat je zo vreselijk moe bent, of niet? Gaat dat dan een beetje met de andere 3 meiden?
Gelukkig is het vroeg donker 's avonds, kan je lekker vroeg naar bed.
Hou me op de hoogte.

Groetjes
Margot

Hoi Margot!
Jemig!!!Dat bedenk je ook niet als je graag een kindje wilt krijgen...
Wat een tegenvaller!Wat duurt het dan lang zeg....
Wanneer wordt  het spiraaltje nu verwijderd?
Fijn ook,  pijnstillers, lijkt een halve operatie....terwijl je 'alleen maar' een kindje wilt...
Ben je altijd vrij snel zwanger, zou je je daar op kunnen storten.Dit is nu mijn 7e zwangerschap (3 x miskraam)  en dit is de 5e keer dat ik in 1 keer zwanger ben geworden.Daar ging ik  zelfs een beetje vanuit, hoe verwend dat ook klinkt.

Met mij gaat het wonder boven wonder heel goed!Nog geen last gehad van misselijkheid, zo raar, bij m'n andere meisjes was ik vanaf  week 1 kotsmisselijk.Nu vooral veel last van borsten, cuppie D momenteel!
En moe, ja dat ben ik wel.Maar, zoals je ziet boven aan dit berichtje, vroeg is het al niet meer...ben totaal geen vroeg-naar-bed-gaan-persoon.Lig overdag wel 's morgens een uurtje  op de bank, nadat ik de oudsten naar school heb gebracht.Lenthe slaapt al op de terugweg naar huis weer, rond 08:45 uur.Dus die kan ik vaak nog zo in bed leggen en slaapt ze nog een uur door.Dan probeer ik effe op de bank te gaan liggen.In het weekend is het helemaal relaxed,  dan gaan de oudsten beneden spelen en  slpaen wij samen met Lenthe uit, tot 10:00 uur.Echt erg, maar stiekem wel heerlijk.
Heb al een afspraak bij de verloskundige gemaakt en m'n 1e echo met 9 weken staan, maar o wat gaat de tijd toch langzaam!!!
Wat ik ook merk is dat ik erg  angstig ben over deze zwangerschap, ben zoooo bang dat het weer mis gaat.Heb het zelfs mijn moeder nog niet vertelt en dat doe ik altijd als eerste, na mijn man natuurlijk....Ben als nooit tevoren op de hoogte van  wat er elke week gebeurd in mijn buik.Deze week staat het beginnen van het kloppen van het hartje centraal ha ha!!!!!  
Hoop dat het maar zo snel mogelijk achter de rug is bij jou, want o het is weer zooo speciaal!!!(Let wel op zo in maart he, hi hi, als je dan zwanger wordt krijg je een kerstkindje, moet je wel willen ha ha!!)
Succes, ik duim voor je!!
Groejtes Roos.

Hoi Roos,

Nou, weer even een update. Vandaag in het ziekenhuis mijn spiraal laten verwijderen door gyn. Ze gingen met een staaf met daaraan een camera in mijn baarmoeder om de draadjes te zoeken. Ik was wel zenuwachtig maar het was binnen 3 minuten gebeurd. Het ging heel makkelijk. Nou, wat een opluchting. Het viel dus 200% mee.
En nu? Ja, nu kan het gaan gebeuren. Dus je bent weer een beetje op de hoogte.

Hoe is het met jou? Hoe ver ben je nu in je zwangerschap? Gelukkig is het nu vakantie en kan je lekker rustig aan doen 's-morgens he. Vind ik wel heel lekker hoor. De oudste 2 gaan samen spelen of tv kijken en ik slaap lekker tot een uur of half 9, dan is Noortje wel wakker. Heerlijk.....

Groetjes
Margot

Hoi Margot,
Jemig, fijn zeg dat het allemaal mee is gevallen.Had je een lichte verdoving (roesje)gekregen of was dat niet nodig...Bikkel!

Wat ik me afvroeg, vroeg JIJ je niet af of jouw spiraaltje nog wel voldoende bescherming bood, omdat hij niet meer op zijn plaats zat...Oke, je bent niet zwanger geworden, maar vroeg het me opeens af, omdat ik eerst ook wel zat te denken aan een spiraaltje, na deze 4e babe...Moet zeggen, nu met jouw verhaal begin ik een beetje te twijfelen.Eerlijkheidshalve vind ik nu dat mijn man aan de beurt is als het gaat om 'protection', maar het idee nauwelijks meer last te hebben van het ongesteld zijn....of zelfs helemaal niet meer....lijkt me echt geweldig!Ik heb er namelijk zo lang en heftig last van elke maand...

Ik word dit jaar 30, dus heb net een oproepje binnen gekregen voor een uitstrijkje...ben er echt panisch over.Omdat ik bij een poging een spiraaltje te laten plaatsen helemaal dichtsloeg.Letterlijk, mijn buikspieren spanden zo samen dat het niet lukte.Zelfs niet met een kleine eendenbek.
Ook bij een routine onderzoek na mijn 1e miskraam, 8 jaar terug wilde mijn gyn kijken na een echo of mijn baarmoedermond gesloten was..effe met een eendenbek...werd ook een ramp, ging er wel in (sorry voor de plastische omschrijving) maar hij kreeg hem niet open!!Na ja!!Heeft hij toen maar effe met zijn hand gedaan, ik dacht zijn hele arm verwijnt erin!!!
Enfin, ik zit nu te denken...als ik volgend jaar een uitstrijkje laat doen zijn er al 4 kinderen doorheen gekomen...moet het misschien niet meer zo moeizaam gaan...
Nou ja, heb nu nog even, omdat ik zwanger ben gaat het feest dit jaar natuurlijk niet door, en vlak erna mag ook niet.Dus word waarschijnlijk volgend jaar...

Met mij gaat het goed, ben nu 8 weken, en heeeeeel moe!!Misselijkheid komt ook om de hoek kijken, weinig eetlust, obstipatie....heb er een drankje voor gekregen (waar ik nog misselijker van word!Zit echt te kokken om het binnen te houden.Maar het werkt gelukkig wel) en als je al naar mijn borsten KIJKT doen ze pijn, zelfs pijnlijker dan stuwing, zo vlak na de geboorte.Maar daar heb ik nooit echt veel last van gehad.Mijn kraamhulp had altijd met water doordrenkte maandverbandjes in m'n vriezer liggen, maar heb dat nooit hoeven te gebruiken, in vergelijking met hoe pijnlijk ze nu zijn....au au au!!!Zit nu al op cup D!
Maar buiten m'n borsten, de vermoeidheid en de misselijkheid valt het mee.Hier inderdaad ook vakantie, precies zoals het bij jou ook gaat.De oudste 2 gaan 's morgens naar beneden, spelen, tv kijken, leg altijd iets te eten neer in de keuken en Lenthe en ik pitten nog effe door.Durf niet te zeggen hoelaat wij wel eens uit bed komen !!Ha ha!Dan lijk ik een hele slechte moeder!!Geef Lenthe wel eens een fles rond half 10 en daarna pit zij gewoon weer verder...tja, en als ik dan nog omval van ellende.....Ben toen in 1e intstantie op de bank neergeploft om bij de oudste meiden beneden  te zijn...val ik vervolgens gewoon in slaap....zo tot een uur of 12!!!!!Die oudsten laten me slapen, terwijl zij hele dorpen bouwen van playmobiel om mij heen!De 2e legt dan wel eens een plaid over mij heen.....de schat!

Enfin, hoop dat jij nu heeeeel snel zwanger mag worden!Gaan we misschien een beetje samen op!
Succes!!We duimen!!
Groetjes Roos

Hoi Margot, nog even 1 vraagje, wat geef jij Noortje als ze 1 jaar word?
Lenthe word 24-02 1 jaar, lees hier allerlei dingen zoals een loopkarretje, poppenwagen e.d maar tja Lenthe is de 3e, ik heb al loopwagentjes, poppenwagentjes, glijbaantjes voor in de tuin etc etc....
En 't is zo leuk om 'iets groters' te geven  omdat ze 1 word....
Maar kan echt niets meer bedenken...Jij een tip?
Groetjes Roos.  

Hoi Roos,

Nou, ben blij dat ie eruit is hoor! Ik had van tevoren medicatie gekregen die voor pijnstilling zouden zorgen. Nou, volgens mij had ik ze niet eens nodig gehad. Het duurde misschien 3 minuten!! Ging heel goed. Dat is fijn. Ik ben nu wel gelijk ongesteld. Maar dat zat er toch al aan te komen. Maar normaal (met spiraal dus) was het nauwelijks ongesteld te noemen. En nu, weer normaal als altijd (voor de spiraal). Dat is wel jammer, maar ook wel goed want het loopt dus weer goed van binnen allemaal. Wel fijn om te weten, zeker als je zwanger wilt worden toch? Betekent dus ook dat ik over een paar weken al weer zwanger zou kunnen zijn. We weten nog niet of we het al zo snel willen hoor en dan ook maar afwachten of het gelijk lukt. De anderen keren was het in zo'n 4x raak. We zien wel. Soms denk ik ook wel eens: wil ik echt een 4e? Gisteren was Noortje de hele dag zo aan het janken (sorry voor het woord, maar soms is dat zo) en dan denk ik: oh nee he. Maar Noortje is natuurlijk al een stuk ouder als er een 4e zou komen.

Nou, voor zo'n uitstrijkje hoef je niet bang te zijn hoor. Zo'n eendebek is natuurlijk nooit fijn, maar het is meer de gedachte. Het doet geen zeer hoor en zeker niet als je inderdaad al 4 kinderen hebt gehad. En het duurt nog zo lang, eerst maar weer je bevalling. Heb je makkelijke bevallingen gehad?
Wat raar dat je zo'n last van je  borsten hebt. En als je nu al cup D hebt wat moet dat dan worden????? Eigenlijk moet je daar ook van genieten want dat is ook maar voor even, ze worden ook echt weer kleiner.
Heb je eigenlijk ook al een echo gehad? Dat lijkt me ook wel weer leuk hoor.

Wat een luxe he, 3 kinderen en dan toch nog lekker kunnen uitslapen. Nou je bent geen slechte moeder hoor. Ik denk dat er zat zijn die het zo doen maar die het misschien niet durven zeggen. Ik doe het ook!! En waarom niet, neem het er even van in de vakantie. Volgende week is het gewoon weer 5 dagen vroeg op en haasten.

Noortje is al 1 geweest (31 januari). We hebben zo'n loopauto (vliegtuig) van Winnie the Pooh gekocht. We hadden uiteraard ook al zo een gehad, maar die was kapot gegaan. Dus zij heeft een nieuwe gehad. Ze vindt dat erg leuk op de auto maar erachter lopen is nu favoriet. Ze gaat nu al een beetje lopen. Woensdag liep ze  voor het eerst  4 stapjes los. Ik vind dat toch zo geweldig he. En trots dat ze is!!
Verder vind ik de kadootjes ook moeilijk. Iedereen vroeg het aan me, maar ik wist ook niets. Ze heeft ook kleertjes gehad. En ik had ook pyama's gevraagd. Dat  is altijd handig. Maar je kunt ook iets kopen waar ze later mee kan spelen.
Nou, succes ermee en geniet nog even van de laatste vakantiedag.

Groetjes
Margot

Terug
Bovenaan