misschien al bekend maar toch ff reactie nodig

Hallo allemaal,

Ik ben maandag precies 5 weken zwanger. Wist al erg snel dat ik zwanger was, heb nl 3 dagen voor m'n NOD al getest.

Nu heb ik al meer gelezen, maar ben toch erg onzeker.
Wij zijn eindelijk zwanger, zijn totaal 19 mnd "bezig" geweest. Uiteindelijk naar gyn, hier bleek uit bloedonderzoek dat ik geen eisprong had dus moest aan de clomid 50mg. ook vorige cyclus HSG gehad en deze was goed.

Nu komt mijn vraag:
heb sinds gisteren bij het afvegen bruinverlies en best wel wat krampen/steken in mijn buik, vooral ter hoogte van mijn schaambot. zijn geen krampen dat je zegt, kan niet meer lopen of zitten, maar toch ze zijn er. Ook had ik gsteren voor mijn gevoel minder pijnlijke borsten op het moment van de krampen. nu voel ik me weer wat beter en was vanmorgen om 8 uur al ff wakker en weer misselijk gevoel net als voorheen, bruinverlies is er nog wel, maar wel minder.

Vraag me nu dus af of er iets aan de hand kan zijn. Ook vraag ik mij af of ik misschien daar extra steekjes kan hebben omdat ik daar een groot litteken heb zitten. Toen ik 4 was heb ik een blaasoperatie gehad en heb een snede van linker heup tot rechterheup precies boven mijn schaambot.

Sorry dat het een lang verhaal is geworden, maar ben toch een beetje angstig.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen de stress weg te nemen.

Sylvia

hi, ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Het bruinverlies waar je het over hebt kan ook innesttelingsbloed zijn, zolang je geen echte buikpijn hebt en geen helder rood bloed verliest kan het niet zoveel kwaad volgens mij. De krampen kent iedereen wel volgens mij, ik heb het ook gehad in het begin. Het doet niet echt zeer maar word vooral als vervelend ervaren. Dit kan ook geen kwaad, de verloskundige zei tegen mij dat het komt omdat alles een andere plek gaat krijgen.
Er zit ineens iets in je buik wat er eerst niet zat.
Probeer je niet teveel zorgen te maken en het kan goed dat je ineens even helemaal niks voelt. Dit had ik ook.

groetjes happybee

Hoi.
Ja als ik je verhaal zo lees zou ik ook denken aan innestelingsbloed of zoiets..
Ik heb in het begin van deze zwangerschap een gedeeltelijke miskraam gehad (was zwanger van een tweeling), en toen had ik echt hele heftige buikkrampen en verloor ik ook heel veel helderrood bloed.. Dus niet bij het afvegen maar dat liep er echt in stromen uit.
Ik denk dus niet dat je je zo'n zorgen hoeft te maken hoor!! Probeer lekker te genieten van je zwangerschap, het gaat vast allemaal goed komen!!
Gr. Anne-Marie

Hoi,

sorry, maar na de positieve verhalen zal ik je toch vertellen hoe ik erover denk. Ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook. Begon bij 5 weken en 1 dag met weinig bruin bloedverlie, maar heeft anderhalve week aangehouden en begon rood te worden. Daarna is het een week gestopt, maar daarna begon het weer van voren af aan. Ik heb daarna met 9.5 weken een miskraam gehad.
Ik zou als ik jou was gewoon de verloskundige bellen. Ik kreeg de volgende dag gewoon meteen een spoed echo, waarop te zien was dat het gewoon goed zat. Bij de laatste bloeding zag je ook op de echo al dat het er wat grilliger uit zag. Gewoon bellen meid, dan ben je zelf wat geruster en...een echo is natuurlijk altijd leuk.

Groetjes Sharon.

Hoi,
dit is altijd het vervelende van een prille zwangerschap je weet het komt heel veel voor en toch kan het bij een ieder anders lopen garantie heb je gewoon niet die heb je 9 maanden lang niet.
het kan nog de innesteling zijn het kan ook foute boel zijn,je bent in iedergeval zwanger totdat het tegendeel bewezen is.

Ik heb van de zwangerschappen die ik gehad heb 1 hele bloederige gehad endaar is uiteindelijk een kindje ook nog uit gekomen bij mijn 2de ook veel bloedverlies de eerste 3 maanden en het ging goed ,je weet het niet en helaas blijft het gewoon afwachten.

een echo heeft nu totaal geen zin,ten eerste is er nog amper wat te zien ,hartactie begint pas vanaf 6 weken,en dan nog .

sterkte

yvonne

bedankt voor jullie reacties,

op dit moment weet ik het helemaal niet meer!!!

ben net boodschappen wezen doen en kom net terug en heb een inlegkruisje vol met bruine prut!!

bij afvegen dikke bruine slijmprop (sorry voor details) weet het echt niet meer nu,
heb nog geen contact gehad met VK omdat ik altijd bij gyn heb gelopen en daar 5 juli mijn eerste echo zou krijgen!
net mijn man gebeld want die is aan het werk en komt zo thuis, weet het echt ff niet meer.

heb niet echt pijn, maar wel rotgevoel in me buik.

pffff denk straks maar ff dokter bellen ofzo,

hou jullie op de hoogte
Liefs Sylvia

Hey meid,
ik weet hoe vervelend het is en ja het zit mischien al gewoon fout ,maar het heeft eigenlijk geen zin om te gaan bellen want ze kunnen er helamaal niks aan doen hoe rot het ook klinkt.

wat ik al zei met een echo zou je mischien met deze termijn een vruchtzakje zien maar nog niks erin,dus je schiet er niks mee op.

het is helaas gewoon afwachten en gewoon proberen de dingen te doen die je normaal ook doet .

sterkte maar weer yvonne

Terug
Bovenaan