Misschien beetje rare vraag

Ik zeg alvast voordat ik begin: sorry voor deze vraag. Maar ben benieuwd of ik dit nou als enige heb, of dat het er gewoon bij voelt.

Sinds zondagavond heb ik een raar drukkend gevoel op mijn vagina.
Zondagavond had ik zelfs echt het gevoel dat ons kindje echt tegen mijn schaambeen aan het schoppen was. Gister zo nu en dan weer dat gevoel gehad dat het allemaal heel laag hangt. Het is absoluut niet pijnlijk, maar wel onprettig.

Heeft iemand dat ook, vind het zelf maar een gek idee dat het zo laag kan hangen.

Ik hoop dat jullie het snappen, weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.

Liefs,
Margreet

Hi!

Ik snap precies wat je bedoelt! Op een gegeven moment voelde het alsof hij met zijn handje ofzo er al uit kwam. Nou weet ik natuurlijk dat dit helemaal niet kan maar zo voelde het wel. Daags erna had ik een echo (die in Eindhoven) en daar zagen ze dat babylief al helemaal "ingedaalt" lag. Hij ligt natuurlijk nog niet vast en kan er nog gewoon uit, maar hij lag al heel ver met zijn hoofdje naar beneden en ze moesten het echo apparaat ook echt helemaal tegen mijn schaambeen aanhouden om zijn hoofdomtrek te meten.
De echoscopiste zei dat dat dat het drukkende gevoel was wat ik daags ervoor had. Heel vervelend maar niet gevaarlijk...
Dus ik denk dat de baby bij jouw ook al heel laag ligt.

Liefs, Nicole

Heb het dit weekend ook ervaren, dacht dat ik het me eigenlijk verbeelde, maar gelukkig meerdere die dit dus voelen.
Maar het is niet continue, gisteravond het gevoel dat mn maag in mn keel werd geduwd.

Groetjes Pauline

Heb je verder geen last van je bekken? Of heb je last van urine verlies? Het kan je bekkenbodum ook zijn. Maar goed het kan inderdaad ook het kindje zijn die lekker laag ligt!

Nou s6 er mee

Groetjes Maureen

Heb ik ook even een rare vraag.
Zijn bij jullie de schaamlippen ook heel erg opgezet? Dat heb ik er namelijk wel bij en dat geeft dan ook een drukkend gevoel.

hoi,
ik dacht al dat ik niet zo raar moest denken, maar bij mij is hetzelde geval. idd soms het gevoel dat ie eruit komt en dan zit ie weer vrolijk mn maag naar boven te werken.
pc74: ik heb de schaamlippen idd ook opgezet.
nog meer mensen die dat hebben?

@pc74, bij mij niet echt het gevoel dat het iets is opgezet.

@maureen1970, op die dag had ik 's avonds wel een klein beetje last van mn schaambotje (aan 1 kant) maar verder totaal geen last van mn bekken en of urineverlies. Dus ik weet zeker dat het ook niet aan mijn bekkenbodemspieren lig, heb vroeger ooit stage gelopen bij een gespecialeerde fysio.

Hey dames,

Moest vanavond naar de VK, dus uiteraard even gevraagd.
Het klinkt toch wel dat mijn bekkembodem verweekt. Ze vroeg idd ook of ik soms wat urine verloor bij niesen of traplopen ofzo. Maar daar heb ik nog geen last van. OOk dat was nog niet zo gek. Dat kan pas later komen. Dan moet je inderdaad oefeningen gaan doen om je spieren aan te spannen, maar dat moet dat zeker na de bevalling.

Dat van opgezette schaamlippen heb ik niet.
Echt fijn zo'n forum als dit. Kun je gewoon alles vragen wat je op je hart hebt!

Dank dames!

Terug
Bovenaan