Misschien dom Vraagje...

Hoihoi!

raar vraagje misschien...

Ik ben nu vlak voor mijn ovulatie.. en nu viel me op dat na het vrijen ik behoorlijk wat zaad verlies ( sorry voor de uitdrukking ) heb.. ook al lig ik gewoon nog plat 2 uur daarna... heb ik dan wel kans dat er ''voldoende'' is achtergebleven voor een bevruchting..?

ik hoop het zo.....

Groetjes van mij

Hoi hoi,

Misschien hebje hier wat aan, Suc6

Er druppelt altijd sperma uit de vagina na seks. Ga je dus niet druk maken over het verlies van wat zaad. Er is tenslotte maar een zaadje nodig om een eitje te bevruchten.

Blijf niet langer dan 20 minuten na de seks liggen. Als de zaadcellen het eitje dan nog niet hebben bereikt, gaat dit niet meer gebeuren

hey!

okeej.. daar heb ik wel wat aan!
Dat wist ik nog niet... goed om te weten!!
Dankje!

En klopt natuurlijk wat je zegt... er is maar 1 zaadje nodig tenslotte....

Zat even na te denken.. maar zaad blijft toch 2-3 dagen leven ... dan kan het eitje ook nog bevrucht worden. dus dan klopt het toch eigenlijk niet dat het na 20 min nog niet gebeurd is , het helemaal niet meer gebeurd..?

hahahah, helemaal geen gekke vraag. Het is heel normaal dat er na de sex sperma er uit komt. Maar er zijn echt wel genoeg zaadjes die even een wedstrijdje gaan houden om zo snel mogenlijk bij het eitje te komen, en die geen zin hebben komen er wel uit ;).
Ik heb zelfs eens gelezen dat iemand op zijn kop ging staan om zeker te weten dat het zaad er heen ging hihihi.

ik heb inderdaad ook gelezen dat zaad 2 dagen in je lichaam kunnen blijven leven!

Het is zo dat zaad 2 tot 3 dagen 'binnen kan blijven leven. Het is ook zo dat als de zaadjes na 20 minuten het eitje niet bevrucht hebben, ze dit ook daarna niet meer zullen doen. Ervan uitgaande dat het eitje al gesprongen is, natuurlijk. Anders kan het eitje alsnog na vlak na de sprong bevrucht worden.
Dus 2 verschillende dingen die nu door elkaar worden gehaald.

Ik heb er zelf ook 'last' van, dus zeker geen rare vraag! Bovendien bestaan rare vragen niet, alleen rare antwoorden! ;)

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

De sterke zaadjes (een gedeelte daarvan) zijn binnen een halfuur in de eileiders! De rest verdwaald! De zwakke zaadjes zullen er gewoon niet komen! Dus als je twee uur blijft liggen is dat wel safe, maar een half uur moet genoeg zijn!

Terug
Bovenaan