Misschien domme vraag hoe fles maken met rijstebloem

Dames,

Lotte bijna 6 maanden gaat vanavond voor het eerst met rijstebloem krijgen. Nu maken wij haar flesjes voor de hele dag klaar, maar wanneer moet ik de rijstebloem erbij doen.
Pas als we de fles gaan geven dus eerst warm maken en dan de rijstebloem erbij of kan ik dit ook 's ochtend al erbij doen?

Groetjes,

Lilian

Hee hoi,
Ik zou pas rijstebloem erbij doen vlak voor je de fles gaat geven. Anders zet de rijstebloem de melk zo uit en dan wordt het één dikke pulp.
Groetjes en succes,
happyM.

Hoi Lilian,

Ik ben nog niet zo goed thuis in flesvoeding, maar is het niet zo dat je een klaargemaakt flesje niet langer dan een uur mag bewaren? Misschien verschilt het wel per merk hoor, dat weet ik dus niet, maar kijk voor de zekerheid toch even op de verpakking.

Groetjes,
Daisy

Hoi Hoi,

Tegen mij is idd ook gezegd dat je niet voor een hele dag flesvoeding klaar mag zetten, dit omdat er dan bactieren konden ontstaan in de voeding.
Ik heb dan ook nooit meer als 2 flesjes klaar staan.

Misschien dat het overal anders is maar dit heeft de kraam verzorgster mij verteld vandaar.

Groetjes pam mv Stephan...

Als je netjes en hygienisch werkt bij het klaarmaken en je zet de klaargemaakt flesjes meteen in de koelkast dan kan het volgens mij geen kwaad. Ik maak ze als ik moet werken voor de hele dag klaar, en als ik thuis ben, ook ruim van tevoren (als mijn zoon honger heeft wil hij METEEN de fles.....).

De rijstebloem kun je er het beste pas bij doen als je de fles ook echt gaat geven, nadat je 'm uiteraard hebt opgewarmd...

Groetjes

Esmeralda (mv Matthijs 21-08-2006)

Dames,

Ze mochten het inderdaad niet zeggen en staat ook niet op het pak, maar je kan voeding dan 24 uur bewaren en inderdaad, hygienisch te werk gaan.   Als ik het moet maken als madame wakker wordt dan heb ik helemaal de poppen aan het dansen. Ik maak voor een hele dag klaar. Trouwens staat het bij nutrilon 2 wel gewoon op het pak. Elke dag flesjes steriliseren en afwassen.
Wij hebben inderdaad ook pas de rijstebloem   erin gedaan vlak voor het geven,
Ze vond het heerlijk en heeft lekker doorgeslapen. Gelukkig geen krampjes van gekregen.

Bedankt voor de reacties.

Terug
Bovenaan