Misschien een beetje vroeg

Hoi allemaal,

Ik ben toevallig op deze site terecht gekomen en ik verbaas me over het feit dat jullie allemaal hetzelfde voelen als ik ! Heerlijk om te weten dat ik dus niet de enige ben die er zo mee bezig is.
Laat ik eerst mijn verhaal eens vertellen, maar voordat je verder leest
moet je me niet meteen veroordelen over het feit dat ik nu "pas" een half jaar van de pil af ben.
Snelle zwangerschappen is echt een familiekwaaltje bij ons. Alle vrouwen in mijn familie zijn binnen 2 a 3 maanden zwanger geraakt. Toen ik stopte met de pil ging ik er dus vanuit dat ik ook zo zwanger zou zijn . Ik ben nu inmiddels ruim een half jaar verder en nog niet zwanger. Ik voel gewoon dat er iets mis is. Het noodlot heeft er nu ook voor gezord dat m ´n jongere zusje, die nog maar 2 maanden geleden gestopt was, al zwanger is. Ik ben echt heel erg blij voor haar, maar tegelijkertijd ook vreselijk teleurgesteld. Waarom zij al wel en ik nog niet ? Ik weet wel dat er nog niks aan de hand hoeft te zijn met ons, maar een stemmetje in me zegt toch dat het niet zal gaan lukken. En ja, ik moet er niet teveel mee bezig zijn. Maar jullie begrijpen wel dat dat bijna onmogelijk is. Je kan je gevoel en gedachtes niet zomaar uitschakelen.
Hopelijk komt het allemaal goed en duurt het bij mij gewoon wat langer.
Het lucht in ieder geval al op om het even van me af te schrijven !!!
O ja, zijn er miscchien vrouwen die weten of het doorslikken van de pil tijdens de eerste 5 weken van een zwangerschap schadelijk kan zijn voor de vruchtbaarheid van het kind ?
Dat is namelijk gebeurt toen mijn moeder zwanger was van mij. Misschien dat het daar aan ligt ?

Veel liefs,
Monique

Hoi Monique

Ik denk dat iedereen wel zoiets heeft als ze met de pil stoppen. Iedereen hoopt dat je snel zwanger bent en in je achterhoofd weet je dat er ook genoeg mensen zijn die veel langer bezig zijn, maar je denkt niet dat dat ook bij jou zal gebeuren. Maar helaas het gebeurd. Een half jaar valt op zich nog mee. Voor je gevoel is het al heel lang, ik weet het, maar bij de meesten duurt het toch wel een half jaar tot een jaar. Ja en er zijn natuurlijk altijd mensen die sneller zijn, zoals bij je zus.
En die teleurstelling die je voelt die hebben wij ook allemaal gevoeld. Duurt een paar dagen en gaat dan wel weer over. Ik heb nu dat drie van mijn vriendinnen zwanger zijn. Daar heb ik ook wel traantjes om gelaten, maar ja het is nu niet anders.
Hoop dat je snel zwanger raakt en ondertussen hier nog veel komt kletsen.
Sterkte.

Liefs janna nienke

hoi monique,
dat van je moeder weet ik niet, maar de rest vind ik wel herkenbaar. ik had dat ook, dat stemmetje. het bleek bij mij te kloppen, maar geloof daar alsjeblieft niet in! je kan natuurlijk proberen om nu al doorverwezen te worden, maar in principe is dat pas na een jaar. dus je moet toch proberen van je af te zetten dat er iets mis is en t gewoon nog een paar maanden proberen denk ik. misschien geeft het meer inzicht om eens ovulatietests te gebruiken zodat je -als je over eeen half jaar nog niet zwanger zou zijn- je wel kan aangeven dat je alles geprobeerd hebt en je niet weer naar huis wordt gestuurd...
heb je het gevoel dat je je al wilt laten onderzoeken? of niet? ik weet zeker dat er ook heel veel vrouwen die ook dat stemmetje hadden wel snel zwanger raakten. het heeft met je karakter te maken denk ik en bij mij bleek dat toevallig ook met de werkelijkheid te kloppen. puur toeval.
heel veel sterkte de komende tijd, lis

Mijn dochter is gezond geboren terwijl ik toch de pil slikte ,ik had een anti biotica kuur gehad waardoor de pil niet helemaal safe meer was. Ik heb me toen wel ongerust gemaakt maar de gynecoloog heeft me toen gerust gestelden me verzekerd dat het ook voor het kind niet schadelijk zou zijn .

Ik hoop dat je war gerusr gesteld bent .groetjes simone

.

Bedankt voor jullie lieve reacties ! Ik ben blij te lezen dat de pil niet schadelijk kan zijn voor het ongeboren kind.
En om heel eerlijk te zijn heb ik ook nog niet zo de behoefte om onderzocht te worden. Ik weet ook nog niet of ik dat in de toekomst wel wil laten doen. Ik zal eerst nog een half jaar moeten afwachten en misschien dat ik er tegen die tijd wel heel anders over denk. Maar op dit moment wil ik eigenlijk niet weten aan wie van ons twee het ligt. Kun je elkaar onbewust ook niets gaan verwijten.
Hopelijk "lach" ik hier over een half jaar om en ben ik al gelukkig zwanger, wie weet......Ik probeer goede moed te houden !!!

Gr. Monique

Terug
Bovenaan