misschien een domme vraag

Heej meiden,

Het is misschien een domme vraag, maar ik vroeg me ff wat af hoe het met weeën zit.

Komt dat zo van het 1 op het andere moment??? bv. nu gezellig koffiedrinken en een uur later ineens weeën???
Vraag me een beetje af hoe dat gaat...
Zal wel bij iedereen anders zijn, maar komt het plots of niet??

Groetjes

ehhhm geen idee! Kan zomaar van wel! Bij mijn eerste is de bevalling ingeleid dus heb geen idee hoe het 'natuurlijk' gaat, ik wacht ook af.
Ik had vanmorgen wel licht-pijnlijke weeen (werd er wakker van) maar ja toen lag ik te slapen.....
We zullen het op ons af moeten laten komen ben ik bang....
Succes!

Greetz Esz

bij me moeder kwam het op eens opzetten bij de eerste had ze 2 dagen er voor gerommel wat niet doorzette maar vermoedelijk kwam dat omdat me zus dwars lag en is door dat gerommel in een stuit gekomen en ze was te snel voor de al geplande keizersnee en is dus natuurlijk te wereld gekomen

me zus zat een uur voor de weeen nog aan een bakkie patat speciaal en frikandel speciaal haha

Bij sommige begint het inderdaad plotseling en bij anderen rommelt het al een paar dagen voordat het doorzet. Bij beide kinderen had ik al een paar dagen gerommel en weeen en zette het pas het laatste uur echt goed door.
Nu rommelt het ook al een paar dagen (ben vandaag 40 weken). Het lijkt erop dat het nu ook gaat doorzetten, maar het kan ook opnieuw vals alarm zijn. Dat heb ik vorige week namelijk ook al twee keer meegemaakt.
Er is dus niet veel van te zeggen hoe je weeen zullen beginnen: het kan plotseling en het kan ook steeds iets sterker worden. In ieder geval heel veel succes.

Bij mijn zoontje heb ik totaal geen gerommel gehad.
Wel het gevoel dat ik iedere keer moest poepen, haha jah sorry hor, maar dat ging iedere keer ook gewoon goed... ben die vrijdagmiddag denk wel 4 keer naar de wc geweest tussen 1 en 3.
Maar dit alles was totaal niet hinderlijk of pijnlijk, heb op een normale niet zwangere dag bij wijze van spreken ook zulke aandrang gehad.
Toen manlief om half 4 thuis een voet over de drempel zette kreeg ik een wee en voelde gelijk een heftige kramp die begon onder in mn buik, trok naar boven tot mn ribben, hield wel even aan, mn voeten gingen slapen en toen zakte alles weer af... en 5 minuten later weer hetzelfde.
Ik wist wel gelijk dat dit geen gerommel was maar dat de bevalling was begonnen.
Nu was dit een snelle bevalling met gelijk ween om de 5 minuten die steeds korter op elkaar volgden, had om half 7 al 9 cm ontsluiting en half 8 is hij geboren.

Nu bij de 2e rommelt het al vanaf vorige week za dus ruim een week, ben dan ook heel benieuwd hoe mijn bevalling nu zal gaan want dit ken ik totaal niet van mn vorige zwangerschap, dus ga er beetje vanuit dat het nu heel anders zal lopen, maar hoe?

Enneh haha mn middelbare schooltijd ligt wel ver achter mij, maar er werd altijd gezegd; domme vragen bestaan niet ... ;-)

Liefs Marina

Ja hoor dat kan zeker van het ene op het andere moment beginnen.
Teminste bij mij was dat wel zo toen ik van Floortje moest bevallen.
Was wel die ochtend gestript een uurtje erna wel wat krampjes gehad maar mocht geen naam hebben.
Die dag verder rustig en toen in eens 's avonds om 20.15 een wee om 20.30 weer een wee en toen vanaf 21.15 non stop en om 2.22 was ze er al!
Dus ja zo kan het gaan maar je kan ook al dagen rommelen net als enkele van onze "collega's"haha je weet het nooit!

Maar geen domme vraag hoor!

liefs louise

Je voelt wel aan lijf wanneer je echte weeen hebt! Tenminste dat was bij mijn eerste bevalling het geval. Het zal voor iedereen anders zijn, maar je eigen lijf geeft veel dingen zelf aan. Maar je hebt zelf wel in de gaten of het echt gaat gebeuren of niet. Dus luister naar je eigen lichaam.
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat met een 2e bevalling, de meesten zeggen dat het makkelijker gaat, maar ik moet het eerst nog zien. Vind het ook weer erg spannend allemaal.....
Afwachten is het enige dat we kunnen doen....
Succes met de laatste loodjes!
lfs P.

Terug
Bovenaan