misschien een hele vieze vraag....

A

Anoniem

Guest
he meiden,

Ik heb een nogal pijnlijk vraagje....

Ik heb in het begin van mn zwangerschap een aambei gehad. Heel vervelend maar met wat zalf was ie na een week weer weg. Sindsdien geen last meer gehad. Maar nu ontdektte ik dat ik een soort van extra vlees (ja sorry) bij mn anus heb. Een soort van aanhangsel. Beetje lastig uit te leggen. Het doet geen pijn ofzo, maar geloof wel dat het langer is geworden de laatste paar weken. Een string dragen is dan ook niet meer zo prettig. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee. Vind het zo lullig om naar de dokter te gaan..maar denk niet dat er wat anders op zit...

Maar dacht..ik probeer het eerst eens even hier..

Dus iemand?

Knufje

Hey,

Ben geen dokter maar volgens mij is dat gewoon een aambei. Een stukje darm die naar buiten is gekomen. Dat kan idd knap vervelend zijn. Als je er echt last van blijft houden zou ik gewoon naar de dokter gaan. Hij heeft er vast wel wat voor. Enne hij krijgt vele ergere dingen te zien hoor!! Maar goed zou zelf percies het zelfde hebben.

Hoi,

Toevallig heb ik precies hetzelfde probleem. Ik moest vandaag naar de verloskundige   en heb daar het probleem gelijk uitgelegd. Ja, het is inderdaad een aambei. Het zit niet echt lekker inderdaad.
Ik kon bij haar een zalf kopen die er goed voor moet helpen. Het heet Curanol. Je mag het enkele malen per dag gebruiken en kan absoluut geen kwaad voor de kleine.
Misschien kan je dit zalfje ook jouw vk krijgen.
Ik denk dus dat je echt niet naar je huisarts hoeft te gaan. Dit schijnt een echte zwangerschapskwaal te zijn.

Groetjes van Ikky. (34 weken zwanger)

Waarschijnlijk is het een "skintag", een extra stukje huid wat je overhoudt na een aambei. Als het verder niet pijnlijk is, hoef je er niet mee naar de dokter. Op den duur zal hij nog wel wat gaan verschrompelen.

Groetjes,
RV

Hoi,

Heb ik ook sinds van de week hoor.
Echt een rotgevoel komt door het vele druk zetten op het toilet, mijn stoelgang is echt heel slecht momenteel namelijk. Kijk nu al op tegen het moment dat ik weer moet.
Tijdens mijn vorige bevalling heb ik enorme veel last gehad van versteende ontlasting.
Ik heb bijna twee kinderen tegelijk gebaard, waarbij de geboorte van mijn zoon nog de minst pijnlijke was. zal wel geen prettig gezicht zijn voor de vk maar ja die zijn wel wat gewend. Ik ga nu rond de bevalling maar af en toe aan de laxeertabletjes, wil dat in ieder geval niet meer meemaken.

Lekker fris praatje he, maar je bent dus geen uitzondering gelukkig.

Groetjes,

Bons

He meiden,

Harstikke bedankt voor jullie reacties. Ben nu wel wat rustiger eronder,,,want ja, je gaat je van alles in je hoofd halen he. Dom, weet ik!  

Rubensvrouw...ja 'skintag' dat is precies het juiste woord ervoor. Nou hopen dan maar dat ik wat zal inschrompelen haahha.

Bedankt meiden.

Succes met de laatste loodjes!

Knufje

Hoi,

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook zoiets ondekt en denk inderdaad ook dat het van een aambei afkomt !
Heb er absoluut geen last van en wil er ook eigenlijk niet mee naar de dokter !
Ben nu zwanger van de tweede , (bijna 3 jaar later )en het zit er nog steeds word niet meer en niet minder !
Hoop dat ik er ooit nog vanaf kom of dat ik straks als ik toch ala in al die rare positie's lig alsnog vraag of iemand weet wat het is !
Het is in ieder geval niks ergs dan had ik het wel gehoord , heb bij mijn eerste bevalling een totaal ruptuur gehad en ben daarvoor op de OK gehecht en heb nog heel wat onderzoeken gehad op die plek om te kijken of ik niet incontienent zou zijn !!
Niemand heeft er ooit iets over gezegd !

Suc 6 ermee ,

Groetjes 35.0 wk zwanger.

Terug
Bovenaan