misschien een rare vraag

Hoi allemaal,

Ben hier al wel vaker geweest, we zijn nu bijna twee jaar bezig om zwanger te raken, waarvan een jaar in de mediche molen. Helaas tot de dag van vandaag geen resultaat.
Ik slik al hormonen omdat mijn eisprong niet goed is.

Maar goed, nu heb ik dus een vraag.
Ik weet dat ik er niet van uit moet gaan, maar stel dat het allemaal niet gaat lukken, ondanks mogelijke behandelingen. Dan zijn we al een hele tijd verder.
We hebben wel gezegd mocht het niet gaan lukken dan willen we wel adopteren.
Maar mijn man is dus al achter in de dertig en je mag niet ouder zijn als veertig om een adoptie aan te vragen.

Het lijkt mij zo erg als het allemaal niet via de mm lukt, en je dus te oud bent om te adopteren.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, of misschien een tip wat we nu het beste kunnen doen.
Ik weet het echt niet, en wil er eigenlijk ook nog niet aan denken maar toch...

Groetjes visje

Hoi Visje,

Over adoptie kan ik je helaas niets vertellen.
Wel wil ik je er even op attent maken dat je ook voor pleegzorg zou kunnen kiezen.
Voor mijn werk heb ik namelijk veel met pleegkinderen te maken en ik vind het jammer dat veel mensen zich niet realiseren dat dit ook een optie kan zijn.
Voordelen: niet leeftijdsgebonden (dus ook boven de 40 mogelijk), geen jarenlange procedures, geen dure vliegreizen, geen taalbarriëre, etc.
Nadeel: misschien ervaar je het als een nadeel dat vaak de biologische ouders in beeld blijven.
Je kunt voor verschillende vormen kiezen, varierend van weekendpleegzorg tot crisisopvang tot langdurige pleegzorg (waarbij kinderen dus vaak tot in ieder geval hun 18e jaar bij je blijven wonen).

Groetjes astrid

Hoi visje,

Helemaal geen rare vraag hier op dit forum, denk ik hoor. Ik denk dat iedereen hier er wel eens over gedacht heeft. Positief of negatief, het is voor iedereen een eigen keuze.
Wij zijn nu al dik 2,5 jaar bezig en wij hebben ons afgelopen november alvast in laten schrijven. Helemaal nog niet met het idee dat het adopteren   gaat worden , maar om alvast dat lange traject te starten voor als het nodig is. Het is namelijk zo dat de eerste 1,5 jaar(gemiddeld) er nog niets gebeurd. Als je je hebt ingeschreven krijg je een BKA-nummer(Buitenlands Kind ter Adoptie) en verder gebeurd er niets. Na ongeveer 1,5 jaar krijg je een oproep voor de voorlichtingscursus. Maar dan kan je altijd nog weer kijken hoe je er dan over denkt. Het is inderdaad zo dat er bepaalde leefdtijdsgrenzen zijn, dus is het misschien goed om jullie alvast in te schrijven. Het verplicht je tot niets.
Bij ons is het ook heel erg gaan leven omdat mijn  schoonzus en zwager eind januari uit China terug zijn gekomen met hun dochtertje. En nu maak je dus van dichtbij mee hoe bijzonder dat is... En.... het is zo'n schatje....je blijft er naar kijken....

Op adoptie.pagina.nl kan je een heleboel info vinden.

Succes, enne... geef de hoop niet op!!!

Liefs, Britt

Hallo,

Volgens mij is het niet zo dat je maar tot je 40 ste een adoptie aan mag vragen, maar mag de oudste in het gezin (in dit geval je man) niet meer dan 40 jaar met het kindje in leeftijd verschillen. Dus is hij bv. 42 dan zal je een kindje kunnen adopteren vanaf 2 jaar.

Maar misschien is het inderdaad wel een goede tip, wat ik net las om het toch al in gang te zetten, want het duurt allemaal inderdaad nog al lang. En als adoptie zowiezo een optie is voor jullie, dan zou ik me alvast bv. goed in gaan lezen. Maar ik hoop natuurlijk voor jullie dat het allemaal niet nodig zal zijn en jullie wens zo in vervulling zal gaan.

Ik wens jullie hier allemaal heel veel succes, en vooral niet opgeven!!!!
Heel veel groetjes.

hoi meiden,

Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik had niet verwacht dat anderen hier ook op deze manier mee bezig waren.
Heb meteen op de website gevonden, mijn man heeft het ook gelezen en ook hij vindt het belangrijk dat we ons in ieder geval op tijd inschrijven.
Al hopen we natuurlijk dat het niet nodig is...

Meiden nogmaals bedankt, ik ben echt blij dat ik de vraag toch heb durven stellen.!!!

Jullie natuurlijk ook heel veel succes met alles, en ik hoop echt dat we ooit elkaar kunnen feliciteren!!!!

liefs visje

Terug
Bovenaan