misschien een stomme vraag...

Hallo, ik ben nieuw op dit forum, ben 30 jaar en probeer zwanger te worden. Nu heb ik een vraag aan jullie~ ik leef op koffie, thee, zoetjes en cola light. Kan dit kwaad om zwanger te raken of als je zwanger bent...

Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen en willen geven

Emma

Hallo Emma,

Als je zegt dat je leeft op wat er boven staat dat lijkt me niet goed. Ik weet niet of je aan ondergewicht lijdt maar ondergewicht maakt de kans kleiner om zwanger te raken. Gezond voedsel is erg van belang groente en fruit. Daarnaast drink ik veel thee maar probeer nu wel wat meer kruidenthee als zoethout etc. zonder theine(?) te drinken. Cola light drink ik ook wel maar naast goede maaltijden. Uit jouw verhaal maak ik uit dat je alleen drinkt ik zal het wel verkeerd hebben. In ieder geval welkom op het forum enneh succes natuurlijk met het zwanger worden.

Biate,
sorry, mijn bericht was niet compleet. Ik eet normaal maar drink niets anders dan thee, koffie en cola light.Ik eet wel te weinig groente en fruit. Hoeveel moet je dit per dag eten

Dit lijkt me een leuke site, ga van het weekend lekker inlezen...

Bedankt alvast voor je snelle reaktie

Emma

Hoi Emma,

Het drinken van koffie hou ik meestal beperkt, 'k neem zelf 's morgens en 's avonds twee kopjes en voor de rest v/d dag bijv. kamillethee (vind ik zelf heerlijk maar je moet er van houden, hoor) en vruchtensappen (met vit.) en cristal clear.
Je kunt ook caffeine en theinevrije koffie/thee krijgen maar pers. vind ik het niet zo lekker (kan ook tussen de oren zitten, hoor.)
Zelf neem ik twee stuks fruit p.d. en
ongeveer twee lepels groente.

Groetjes, Nala.

Hallo Emma,

Ik vermoedde al dat het niet compleet was. Maar ik denk dat je voldoende antwoord hebt gehad ik heb verder geen aanvullingen.
Succes! Wanneer is je NOD en hoe lang ben je al bezig? Sta je al op de lijst?
Gr. Biaat

Hallo, bedankt voor de aanvullingen. Mijn NOD is 31 juli, dit is ronde 2 en ik sta nog niet op de lijst. Ik denk dat ik veel steun en advies kan kijgen op deze site. Reageren jullie gewoon op alle vragen en op iedereen, of op een vast clubje... ik zal niet zo veel op de site zijn, omdat we geen kabel hebben. Ik heb het weekend in ieder gaval genoeg te lezen. Ik heb gehoord dat er een goed boek uit is waar je veel in kunt vinden ´jouw zwangerschapsbijbel ´kent iemand dit boek
.

Groetjes Emma

hee die Emma, sinds 4 maanden ben ik wel meer op mijn voeding gaan letten, ik eet elke dat 2 fruitjes en een bak sla! max 2 koffie per dag, aanvullend met kruiden thee, er zijn veel soorten, dus zit altijd wel iets bij! verder lekker veel groente eten, minder drinken en als het kan niet roken. Ik las laatst dat al je rookt veel langer moet wachten, je bent mindere vruchtbaar, al denk ik dat een of twee peukjes niet echt kwaad kunnen. Ik rook inieder geval niet meer.....
houd ons op de hoogte! groet Aud

Terug
Bovenaan