Misschien een stomme vraag?

A

Anoniem

Guest
Ik schaam me rot om dit te moeten vragen maargoed.

Wij willen heel graag nog een tweede erbij.
Maar omdat Vincenzo onverwacht was en niet gepland weet ik totaal niet waar ik moet beginnen.

Allereerst zal ik moeten stoppen met de pil en dat ga ook doen als m'n strip is afgelopen en dan... oefenen maar?
Hoe weet ik nou wanneer ik vruchtbaar ben en hoe lang is dat?
Zijn er bepaalde standjes waardoor de kans op zwangerschap  verhoogt worden?
Ik voel me nu echt heel erg klein maar ik wil het toch wel graag weten.
En jullie zijn allemaal al bezig.

in afwachting op een reactie.

Hoi,

Allereerst vind ik dat stomme vragen niet bestaan. Logisch en heel slim dat je dit vraagt.

Ik zou je eerst willen aanraden om direct aan het foliumzuur te gaan (dit kun je kopen bij de drogist), dit maakt de kans op een miskraam en vooral een open ruggetje namelijk kleiner, en moet je eigenlijk vanaf ongveer 4 weken voor je zwanger raakt slikken.

Verder weet ik dat artsen eigenlijk altijd aanraden om de 1ste 3 maanden na het slikken van de pil op een andere manier veilig te klussen, zodat de pil helemaal uit je systeem is. En dan kun je dus ook mooi meteen bekijken hoe je cyclus is.

Ik heb beide dingen niet gedaan, ik ben gewoon gestopt de 1ste keer (heb al een dochtertje van 19 maanden en ga nu voor de 2e), en raakte toen in de 2e maand zwanger, en helaas dat eindigde in de 13e week in een miskraam. De artsen mochten het niet zeggen, omdat het nooit bewezen is, maar er werd wel een hint laten vallen dat het mogelijk lag aan het feit dat ik dus geen foliumzuur heb geslikt en de pil nog teveel in me had (ik slikte de zwaarste). Nu wil dat niet zeggen dat het dan altijd mis gaat, maar goed.

Verder wat standjes betreft, echt de goede zijn er volgens mij niet. Wel hoor je vaak dat het verstandig is daarna op   je rug te liggen, maar ik ben 2 keer zwanger geraakt zonder dat te doen. Maar kwaad kan het natuurlijk nooit. En je bent natuurlijk het vruchtbaarst rond je eisprong, dus dan is het handig als je het iedere dag doet, en de rest van de maand zo ongeveer om de dag (als je er zin in hebt natuurlijk).

Meiden, ben ik nog wat vergeten, vul me alsjeblieft aan dan. Samen weten we meer dan alleen.

Succes! En wanneer je nog vragen hebt, kun je het altijd gewoon plaatsen.

groetjes,
Kirsten

Hoi Broekie,

Als je je cyclus weet dan kan je je eisprong uitrekenen op www.babybrabbel.nl
En bij mijn weten is elke dag klussen niet goed, het zaad wordt hier zwakker van.
Om de dag is beter, ook rond je eisprong.
(als dit niet waar is wil ik dit graag weten, het duurt  ZOOOOOOOOOOOOOO lang allemaal en dan kan ik het klusschema  veranderen HAHA

Yara

Hoi Broekie,

Ik adviseer je eens op www.babybrabbel.nl te kijken.Daar vind je veel informatie.

Groetjes Monique

Terug
Bovenaan