misschien een stomme vraag

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik lees hier altijd meer dan dat ik schrijf.

en ik ben zwanger van de eerste bijna 15 weken, maar wat is eigenlijk bandenpijn.

als ik het hier allemaal zo lees hebben de meeste wel wat kwaaltjes, ik
heb er niks van gemerkt dat ik zwanger was. vind ik ook helemaal niet
erg.

alleen ik heb een dikkere   en opgezette maag gekregen, en als moe
ben dan staat mijn buik en maag ook echt strak, is dat wat ze met een
harde buik bedoelen.

zou dat al kunnen????

ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen , ik ben echt een leek wat dat betreft.

ik wens jullie allen een geweldige zwangerschap.

bedankt zovast voor evt. reacties.

groetjes

Hallo Sandra,

Stomme vragen bestaan niet!
Ik snap goed dat je nog niet alles weet als je net pas een paar weekjes/maandjes zwanger bent..
Bandenpijn is een trekkend/stekend gevoel in je liezen die je ook op je rug kunt voelen. Het zijn de banden van je baarmoeder die zich rekken wat je dan voelt. Niet iedereen heeft hier last van.

Wat betreft harde buiken;
Een harde buik krijg je over het algemeen nog niet zo vroeg in je zwangerschap (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) Het voelt alsof je baarmoeder tijdelijk in een voetbal veranderd (het voelt in iedergeval zo aan, zo hard) het is ook echt alleen je baarmoeder dus niet je maag ofzo. Normaal doen ze geen pijn en kan dat ook geen kwaad (als je er maar een paar per week/dag hebt) maar vertel het wel maar aan je vk als het daadwerkelijk zo is, zeker als het pijnlijke zijn die regelmatig terugkomen want dat zijn nl. weeen.

Succes met alles, en stel je vragen gerust daar is het forum oa voor!

Groetjes,
Nymue,
vandaag 40weken precies...

Hoi.
Bandenpijn is idd een pijn die je aan de zijkant van je baarmoeder voelt. Die trekt letterlijk aan de banden waar ie aan hangt, en dat KAN wat pijn veroorzaken. Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap niet gehad en ook nu niet, dus je hoeft er idd geen last van te  hebben hoor.