misschien een stomme vraag

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik lees hier altijd meer dan dat ik schrijf.

en ik ben zwanger van de eerste bijna 15 weken, maar wat is eigenlijk bandenpijn.

als ik het hier allemaal zo lees hebben de meeste wel wat kwaaltjes, ik
heb er niks van gemerkt dat ik zwanger was. vind ik ook helemaal niet
erg.

alleen ik heb een dikkere   en opgezette maag gekregen, en als moe
ben dan staat mijn buik en maag ook echt strak, is dat wat ze met een
harde buik bedoelen.

zou dat al kunnen????

ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen , ik ben echt een leek wat dat betreft.

ik wens jullie allen een geweldige zwangerschap.

bedankt zovast voor evt. reacties.

groetjes

Hallo Sandra,

Stomme vragen bestaan niet!
Ik snap goed dat je nog niet alles weet als je net pas een paar weekjes/maandjes zwanger bent..
Bandenpijn is een trekkend/stekend gevoel in je liezen die je ook op je rug kunt voelen. Het zijn de banden van je baarmoeder die zich rekken wat je dan voelt. Niet iedereen heeft hier last van.

Wat betreft harde buiken;
Een harde buik krijg je over het algemeen nog niet zo vroeg in je zwangerschap (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) Het voelt alsof je baarmoeder tijdelijk in een voetbal veranderd (het voelt in iedergeval zo aan, zo hard) het is ook echt alleen je baarmoeder dus niet je maag ofzo. Normaal doen ze geen pijn en kan dat ook geen kwaad (als je er maar een paar per week/dag hebt) maar vertel het wel maar aan je vk als het daadwerkelijk zo is, zeker als het pijnlijke zijn die regelmatig terugkomen want dat zijn nl. weeen.

Succes met alles, en stel je vragen gerust daar is het forum oa voor!

Groetjes,
Nymue,
vandaag 40weken precies...

Hoi.
Bandenpijn is idd een pijn die je aan de zijkant van je baarmoeder voelt. Die trekt letterlijk aan de banden waar ie aan hangt, en dat KAN wat pijn veroorzaken. Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap niet gehad en ook nu niet, dus je hoeft er idd geen last van te  hebben hoor.
Harde buiken komen meestal in de 2e helft van je zwangerschap voor, maar mogen geloof ik niet echt pijnlijk zijn, en ook niet te vaak komen. Is dat wel het geval dan kan het zijn dat je teveel hooi op je vork neemt en het rustig aan moet doen. Heb je het in de laastste weken van je zwangerschap, dan is je baarmoeder aan het samentrekken wat dat die harde buiken veroorzaakt, de verloskundige noemde het bij mijn eerste zwangerschap "dat je baarmoeder aan het oefenen is"..
Geniet ze lekker van je zwangerschap!!
Groetjes Anne-Marie
(20w 3 dagen zwanger van de tweede)

hoi sandra
ik ben 14 weken zwanger en heb ook last van zon strak gevoel bij de maag en buik
Vooral s;avonds verloskundige zei tegen mij dat de baarmoeder na het eten tegen de maag en darm aandrukte ze vond dat bij mij de baarmoeder al erg hoog lag
ik heb ook ineens last van een opgeblazen gevoel dat had ik normaal niet
en bandenpijn dan voel je net of er een stiekje in je lies of onder in je buik springt
teminste zo voelt het bij mij maar iedereen ervaart dingen anders dus het kan bij jou weer anders voelen
succes met je zwangerschap
marina

Terug
Bovenaan