Misschien een tipje voor eczeembaby's...

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn kleine man heeft last van een soort eczeem, rode droge plekjes en heel veel schilferen, voornamelijk op buik en rug.
Ik gebruik balneum extra vettend en de creme, dit helpt redelijk.
Nou ben ik ben vorige week met mijn kleine, nu 6mnd lekker gaan zwemmen.
Toen ik hem in het water stopte werd de uitslag vuurrood...dus ik den dat word straks veeeeel erger, maarrrr:
.......'s avonds bijna alle eczeem weg!! (op wat plekjes in zijn nek na)
Wel na het zwemmen direct ingesmeerd met zwitsal bodymilk voor de gevoelige huid.
Het is nu anderhalve week geleden en nu komt het een klein beetje terug....maar het is wel een week weg geweest!!!!

Dus misschien helpt het ook voor andere baby's, het zou fijn zijn toch?!?!

Groeten Denise

Hoi,
Ik heb dus ergens gelezen, weet niet meer waar, dat balneum dus juist niet goed zou zijn. Er schijnt daar notenolie in verwerkt te zijn, waar veel kinderen een allergische reactie op kunnen krijgen.
Ik gebruik het zelf ook en heb het bij de eerste ook altijd gebruikt en nooit geen problemen mee gehad, maar misschien toch iets om in je achterhoofd te houden.
Sil

Helaas, zwemmen werkte bij Runar alleen maar averechts....
Toevallig kwam ik net een of ander smeerseltje tegen en het ziet er wel ontzettend fout als een Tell sell iets uit en het komt ook nog eens uit Amerika. Maar voor 35 euro incl verzenden wil ik de 0,01 % kans wel proberen dat het helpt.
Wij zijn hier thuis nl ten einde raad en hebben alles al geprobeerd! Mijn vriend heeft ontzettend last van exceem (echt open plekken ook inmiddels van het krabben!) en ons zoontje is nu bijna een half jaar en begint ook wat rode, ruwe en soms schilferige plekjes te krijgen en ik wil er alles aan doen om te voorkomen dat het bij hem ook zo erg wordt..... Ik laat het weten als het werkt, maar ik reken er maar niet op....

Groetjes Edith

Met zwemmen werd het bij ons dochtertje helaas ook alleen maar erger...
Het was bij haar bijna weg (na 1 week smeren met hormonenzalf van de ha en een vette creme) maar tijdens de vakantie (dus zwemmen...) is het weer een stuk erger geworden, we smeren nu weer met de creme (zijn weer bij de ha geweest) en nu gaat het weer wat beter.
Fijn dat het bij jullie wel werkt! Zo zie je maar weer, elk huidje (en kindje!) is anders!!!

Terug
Bovenaan