misschien een uitgebreide echo

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Wij komen misschien in aanmerking voor een uitgebeide echo.
Het zit namelijk zo mijn man heeft vorig jaar een beroerte gehad. Het was gelukkig
een lichte en hij is er helemaal bovenop gekomen.Dat was toen natuurlijk erg
schrikken, vooral ook omdat hij nog maar 38 was, gelukkig was ik erbij dat het
gebeurde. Ik was normaal te werk op die dag, maar het heeft zo moeten zijn. Ik
heb toen meteen de huisartsenpost gebeld en die stuurde meteen een ambulance
naar ons toe. Hierdoor waren we heel snel in het ziekenhuis, en konden ze snel een
bepaald medicijn toe dienen. Dit moest binnen 3 uur na de beroerte en toen was het
al ruim 2 uur verder. Hij heeft toen een week in het ziekenhuis gelegen en is toen ook
uitgebreidt onderzocht. Hieruit bleek hij dus een gaatje in zijn hart te hebben.

Hierdoor komen we misschien dus in aanmerking voor een uitgebreide echo. Het kan
zijn dat de baby het ook heeft. We hebben de 20 weken echo al gehad en daarop
was niks te zien. Misschien is dit voldoende, de verloskundige zal het nog bespreken
en ons erover terug bellen. We wachten het maar rustig af.

Veel liefs hopvrouw

Dag hopvrouw,

Ik vroeg het me al af hij de wist je dat topic.
Vervelend dat je man een beroerte heeft gehad.

Hopelijk heeft jullie kleine geen gaatje in het hart. Maar als het wle zo zou zijn, wat betekent dat dan? Neem aan dat ze ernu op dit moment dan niets aan kunnen doen.

Succes

Hallo Hopvrouw.

Ik heb zelf een gaatje in het hart (ventrikel desept? ofzoiets) . Ik zelf heb er eigenlijk geen last van. Mijn broer heeft het ook en ook hij heeft geen last. In principe kan het dus geen kwaad hebben wij ons laten vertellen. Bij de twintig weken echo hebben ze wel extra goed gekeken naar onze uk om te kijken of zij dit ook had. Gelukkig was alles in orde.
Wat naar dat je man een beroerte heeft gehad! En wat goed dat jij net op dat moment erbij was!
Ik hoop dat alles met jullie uk in orde is. (met jou en je man natuurlijk ook hoor!)

Heel veel liefs  Juffie

Vervelend hoor van je man en wat een geluk dat je thuis was.

Zelf ben ik ook geboren met een gaatje in mijn hart. Ben daardoor de eerste weken heel ziek geweest. gelukkig ben ik er "overheen gegroeid". Bij onze eerste zat de 20 weken echo nog niet in het basis pakket, maar hebben wij ook een echo gehad vanwege deze afwijking. Toen was niets te zien en onze zoon is gezond geboren. Deze keer gaf ik het aan bij de 20 weken echo en toen zij de echoscopiste dat ze dat helemaal niet kunnen zien bij 20 weken echo. Alleen als er een erg groot gat is. Als ze nu niets hebben gezien bij de 20 weken echo, dan kun je er wel bijna vanuit gaan dat er gelukkig niets aan de hand is. Het is trouwens ook geen erfelijke afwijking. Dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Maar een extra echo is natuurlijk altijd prettig.

Groetjes sabine

Wat vervelend allemaal voor jullie! Zal wel een hele belevenis zijn geweest!! Hoop dat er met jullie kindje niets aan de hand is, en hoop dat je nog een echo krijgt om te kijken. Ja, en wat kunnen ze er aan doen als ze het weten? Is er een operatie voor nodig, of doen ze er verder niets aan?

Succes in ieder geval!

Liefs Hilma.

Hallo allemaal

Bedankt voor jullie lieve reactie's. Het kan zijn dat de 20 weken echo voldoende is,
maar de vk zou nog overleggen. MIjn man moet maandag weer naar het ziekenhuis
voor controle. Hij heeft nu medicijnen en moet geregeld bloedprikken, dus zo wordt
het goed onder controle gehouden. Ook zal hij meteen informeren hoe dat gaat met
de baby mocht zij het ook hebben.

Ik heb ook een vriendin met een gaatje in haar hart en bij haar wisten ze het dus al
van kleins af aan. Zij vertelde dat ze ieder jaar op controle moet en krijgt de gehele
dag onderzoeken. Ze is er later overheen gegroeid. Ze is er dan ook nooit aan geopereerd en heeft er ook geen last van. Ik ga me er nu ook niet druk over maken
komt tijd komt raad. We gaan ervan uit dat alles goed is.Bij onze oudste dochter
hadden we ook geen 20 weken echo en toen wisten we het nog niet van me man.
We wachten rustig af.

Veel liefs hopvrouw

Terug
Bovenaan