Misschien erg plastisch?

A

Anoniem

Guest
Ik heb misschien  2 rare vragen hoor, maar wel erg belangrijk als je zwanger wilt worden en ik hoor/lees er niets over.
1. Als je zwanger wilt worden is het natuurlijk de bedoeling dat het sperma de baarmoeder in gaat, maar moet je daarom na het klussen ook echt stil/plat blijven liggen? Als je aan de wandel gaat of gewoon even naar het toilet, loopt het er toch weer uit? Dat lijkt me niet goed...
2. Hoe snel moet je na je eisprong een nieuwe stoot sperma bij het eitje in de buurt krijgen? Oftewel, wanneer is de juiste tijd om aan de gang te gaan op je goede dag? (als je dat al zo exact weet door ovulatietesten) Ik zou namelijk elke dag wel gaan als dat de kans zou vergroten op een zwangerschap!

Ik 'mag' volgend jaar pas, maar dit zit me al tijden dwars en ik ben erg nieuwsgierig! Ik hoop dat jullie me er iets over willen vertellen.

Liefs,
Marian

Hoi Marian,

Op je eerste vraag :
Ik blijf na het klussen altijd plat liggen tot de volgende morgen en ik zorg er altijd voor dat ik van te voren naar de w.c. ben geweest. Ik doe ook altijd een inlegkruisje voor voordat ik ga slapen. Voor het geval er wat sperma uit mij loopt. Geloof mij, het is even regelen voordat je aan klussen toe komt maar dan heb je wel alle voorzorgmaatregelen genomen. Dus :
- naar de w.c. van te voren
- inlegkruisje klaar leggen
- klussen
- met de benen omhoog blijven liggen ong. 10 min.
- in bed blijven liggen en inlegkruisje voor doen

Klinkt inderdaad een beetje plastisch maar je doet toch wel een heleboel hoor als je zwanger probeert te worden. In het begin dacht ik ook, oh dat is niets voor mij en wat een gedoe maar als het een aantal maanden uitblijft, in ons geval nu 12 maanden, dan probeer je het toch wel.

En wat je tweede vraag betreft :
De dag voordat je je eisprong hebt, kun je het beste klussen. Sperma blijft immers ong. 2 à 3 dagen leven in jou. En de dag zelf kan ook geen kwaad. Ik had afgelopen weekend mijn eisprong volgens de gyn en die heeft ons vrijdag, zaterdag en zondag laten klussen. Dus voor ons is het nu fingers crosst !!!!

Hopelijk heb ik je vragen een beetje kunnen beantwoorden. Anders moet je eens kijken op www.fertimagazine.nl. Daar staat een hoop over vruchtbaarheid. En anders www.vruchtbaarheid.org. De laatste weet ik niet zeker of ik die goed heb en anders moet je maar eens kijken op www.zwangerschap.pagina.nl Daar staat allerhande informatie en interessante links. Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen. Heel veel succes met zwanger worden !!!!

Dikke knuffel van Biaggi

Hoi hoi,

Ik doe het eigenlijk op dezelfde manier als Biaggi; dus dat betekend inderdaad de nodige voorzorgsmaatregelen treffen, hahahaha! Maar dat heb ik er graag voor over.
Ik zit nu midden in de klusperiode........... dus voor mij worden de komende twee weken ook weer spannend.

Groetjes,

SUUS

Als we dan toch plastisch bezig zijn....
Zelf heb ik dat bij de eerste (en ook nu niet) nooit gedaan (met de billen de lucht in na de daad zeg maar).
Heb ergens gelezen (maar kan het niet meer terugvinden) dat het zaad met een snelheid van een paar kilometer per uur (!) naar binnen wordt geschoten en dat het dus wel aankomt zeg maar.
Dat wat terugloopt noem ik dan maar 'sukkelzaadjes' en het is niet alleen maar zaad, maar ook  van je eigen vocht.

Oké, het is ook aan de plastische kant geworden, maar zo waren we toch al bezig...

Groetjes,
Marije

Hoi meiden,

Ik heb het volgende gelezen in het boek "Zwanger worden" van Mariel Croon.
Het is inderdaad het beste om zo veel mogelijk sperma binnen te houden.
Maar zodra ze binnen zijn zwemmen ze met een snelheid tot 10  centimeter per uur naar binnen, tegen de zwaartekracht in (in het cervixslijm houden ze nog een pauze van 7 uur om een behandeling te ondergaan om zich straks te kunnen binden aan de eicel). Vanuit de vagina moeten ze ongeveer 12 centimer afleggen naar de eileiders.

Ook wel grappig om te weten:
Van de 200 miljoen zaadcellen die tijdens de zaadlozing in de vagina belanden bereiken er slechts een paar honderd de eileiders.

Groetjes,
Esprit

Terug
Bovenaan