Misschien hebben jullie tips?

Mijn zoontje wordt in aug 2 jaar het is de laatste tijd een gevecht met het eten hij wil smorgens niet eten s'middags niet en dan sávonds weer het zelfde liedje.
Ik wordt er een beetje gek van want adt kan toch niet goed zijn?
Hij krijgt tussendoor ook niet echt gek veel als s'morgens fruit en een paar keer drinken en dan s'middags als hij wakker is krijgt hij een liga en drinken.
Maar het is de laatste tijd niet echt gezellig aan tafel vaak als hij het niet lust dan pak ik het weg na dat hij eerst een hapje heeft moeten eten.
En sávonds krijgt hij dan ook geen toetje na het eten als hij niks heeft gegeten.
Hebben jullie hier nu ook last van en hebben jullie misschien tips voor me?
Hij heeft altijd eigenlijk goed gegeten en luste bijna alles nu zijn alle maaltijden bijna een drama wie herkent dit?

Alvast bedankt voor jullie tips.

Groetjes Miranda
 
Hoi Miranda,

Mijn zoontje is net 2 geweest en heeft precies het zelfde. Ik ga ervan uit dat het een fase is..wil hij het niet dan hoeft dat niet van mij . Toetjes vind hij wel lekker en wil hij dus wel, hij krijgt die ook van mij...heeft hij dat tenminste op!!! Ik denk dat hij z'n eigen ontwikkeling aan het uittesten is...(ik ben 2 en ik zeg nee....nou hij doet maar, hoor!!!)
Ik heb mezelf voorgenomen om niet moeilijk te doen met de eetsituaties om een hoop frustraties van alle partijen te vermijden....Als hij honger heeft komt hij trouwens wel om een cracker vragen...hij komt niks tekort en over een poosje eet hij vast gewoon weer mee....

doreen
 
Hallo...

Het is echt waar wat ze zeggen: negeren negeren negeren!! Het is echt een fase. Ik heb zelf het toetje wel altijd gewoon gegeven. Want dat eet ze nog wát. Het is ook gewoon onderdeel van de maaltijd. Mijn dochter wordt in augustus 3 en nu wil ik dat ze zelf eet (ipv voeren) en dat gaat ook weer lekker lastig maar goed we zien wel... succes!  
 
Hoi ramona,

Ik heb 2zoontjes van bijna 6 en bijna 1(morgen spannend!!)
Mijn oudste is altijd een goede eter geweest, maar als hij een groeispurtje maakt eet hij bijna niks, zijn toetje krijgt hij op dat moment wel alleen geen snoep.
Het blijkt voor kinderen heel normaal te zijn dat als ze groeien(na het eerste jaar dan) dat ze bijna niet eten.
Het heeft ook geen zin om er ruzie over te maken, daar maak je het alleen maar erger mee, als ze een paar weken niet eten zijn ze gewoon aan het groeien ik zou dan ook het toetje gewoon geven dat is toch een melkproduct dus dat hebben ze toch nodig.
Ik zou me niet te druk maken(tenzij je kind echt afvalt) hou hetgene wat hij nu eet gezellig dan komt de eetlust vanzelf weer terug...

Groetjes Mary jane
 
Terug
Bovenaan