Misschien hebben jullie tips?

Goedemorgen,

Ik heb even een vraagje ik heb een zoontje van 2 en half nu hij wil nu sinds vorige week op zijn potje plassen we zijn begonnen met sávonds voor het naar bed gaan om hem even te laten plassen op het potje dit gaat aardig goed.
Alleen nu wil ik het overdag ook gaan doen maar vaak is hij mij al voor geweest en heeft hij al in zijn broek gedaan.
Ik ben inmiddels ook uitgeteld van de 2e maar nog steeds niet bevallen en ik ben bang dat als ik er nu mee begin overdag dat hij het dadelijk helemaal niet meer doet.
Misschien hebben jullie tips en trucs hoe ik het het beste kan aanpakken?
En hebben jullie kindjes dan nog wel een luier broekje of  zo aan?
Ik hoor het graag.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Miranda
 
Hoi Miranda,

Helaas kan ik je veel verder helpen want ik worstel wat met exact hetzelfde "probleem" Heb ook een zoontje van 2,5 (mei 2004) en ben 33 weken zwanger van de 2e. Hij plast soms op het potje (ik beloon met stickertjes op een kaart) maar is ook meestal te laat, en tjsa, hoe gaat dat straks als de baby er is! geen idee, ik lees dus graag mee! Succes!

Groetjes Vosje
 
Hoi,


Ik heb niet echt tips. Het beloningssysteem is wel een prima systeem mits je kindje er veel interesse in toont en het verband goed legt. Onze zoon nu net drie is sinds een maand zindelijk zowel dag als nacht, ik ben ook met 2,5 begonnen maar hij toonde toen geen interesse soms ging het weleens goed maar meestal helemaal niet. Ben toen maar gestopt en vorige maand ging het opeens helemaal goed denk dat hij er nu pas aan toe was. Ik zou me er niet te druk om maken en zeker niet te veel mee bezig zijn. Het komt meestal vanzelf.  


Succes en sterkte  met de bevalling.

Groetjes Marian.
 
Hoi,

Ik ben het eens met de vorige schrijfster dat als het kind er niet aan toe is het geen enkele zin heeft om er mee aan de slag te gaan.
Onze zoon (net 3 jaar) had er afgelopen zomer helemaal geen oren naar. Op een gegeven moment heb ik hem op vaste momenten op de wc gezet (als hij 's morgens wakker werd, 'smiddags voor het slapen en na het slapen en 's avonds weer voor het slapen gaan). Elke keer plaste hij. Op een gegeven moment heb ik dit uitgebreid met een half uur nadat hij wat heeft gedronken totdat ik het gevoel had dat hij droge luiers kreeg en het zelf aan ging geven; toen heb ik de luiers overdag af gedaan (bij zijn middagslaapje gewoon een luier  aan). Toen hij tijdens zijn  middagslaapje droge luiers had heb ik de luier afgelaten en ook toen hij heel vaak achter elkaar 's nachts een droge luier had!!
Het stickersysteem werkte bij hem niet zo goed. We had ik mooie boxershortjes voor hem gekocht voor 's nachts en daar was hij helemaal trots op. SInds 2 weken heeft hij helemaal geen luier meer om!!

Succes ermee!!

Natasja
 
Onze dochter Devoney is 2 jaar en 2 maanden.
Ze heeft voor ze 2 werdt wel al een paar keer op het potje gezeten en op de wc puur omdat ze dit intressant vond.

Nu geeft ze zelf aan als ze moet  poepen  en ben ik gaan uitproberen met het potje.
We hebben een groot blad op gehangen en elke keer als ze iets op het potje of op de wc doet mag ze een sticker uitzoeken en zelf opplakken. Als ze 5 stickers heeft krijgt ze een extra mooi sticker met glitters en soms iets lekkers of mag ze een aflevering van Dora kijken, maar dit doen we pas als ze 5 stickers heeft.. als dit goed gaat maken we er meer stickers van voordat ze beloond wordt.
thuis loopt ze ook alleen in een onderbroekje zonder luier.

We zijn er gister mee begonnen en ze is vandaag al heel de dag droog geweest!!
en we zijn zelfs boodschappen wezen doen, ik weet natuurlijk niet hoelang het duurt voordat ze echt zindelijk is, maar ik ben nu al super trots op haar.
 
Als ze moet plassen of poepen geeft ze het zelf aan en wil ze het ook zelf doorspoelen en dan rent ze meteen naar het sticker vel..

Ik hoop dat je hier mischien iets aan hebt.
Succes.
Groetjes Debby
 
Terug
Bovenaan